TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 3/3

Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 3/3
Fenomenalnym narzędziem łączącym w sobie nowoczesne media, element współzawodnictwa oraz to, co można określić modnym dzisiaj pojęciem lifestyle’u jest Foursquare. Ile mogą zyskać firmy na zaangażowaniu się w życie jego społeczności?
O autorze
2 min czytania 2013-03-26

fot: Foursquare

Zobacz poprzednie części cyklu:

Jak robią to inni?

Jeśli nadal mamy wątpliwości w jaki sposób wykorzystać możliwości i narzędzia oferowane przez 4SQ, warto przyjrzeć się, jak robią to inni. Poniżej zestawianie kilku polskich i zagranicznych przykładów wykorzystania serwisu do promocji biznesu.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warszawska restauracja Delikatesy Esencja oferuje „Odświeżający drink – przy zamówieniu przynajmniej jednego dania głównego” za co piąte zaczekinowanie się na miejscu. Aż chce się przyjść ten piąty raz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Londyński pub New Inn proponuje kilka specjali: Dla majorów przy zakupie 2 koktajli – jedne gratis; za zaczekinowanie z 3 przyjaciółmi i zamówieniu obiadu, 4 porcja gratis; od poniedziałku do piątku za każdy check-in 15% zniżki na lunch.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nie tylko marki oferujące konkretne produkty czy usługi mogą wykorzystywać do promocji biznesu opcję specjali. Co 2 miesiące szczeciński Netcamp organizuje „Inspirujące spotkania IT”. Na portalu Foursquare oferuje darmowe piwo dla pierwszych 10 osób, które podczas spotkania zaczekinują się między 18 a 19 oraz dla wszystkich majorów.

Hotel Estrel w Berlinie organizuje koncerty z hitami starych gwiazd (ABBY, Presleya, Armstornga). Za zaczekinowanie się podczas koncertu można otrzymać rabat w wysokości 10 euro na bilet.

To działa! Jak zaangażowanie się w serwis Foursquare może pomóc biznesowi?

Czy aktywne uczestnictwo w życiu społeczności Foursquare przynosi realne korzyści? Zdecydowanie tak! Należy pamiętać, że przede wszystkim jest to serwis opiniotwórczy. Jednak aby ludzie zostawiali opinie o naszym biznesie, należy ich do tego zachęcić.

  • Foursquare pozwala kreować wizerunek oraz świadomie zarządzać marką. Jak przekonać ludzi do czekinowania? Kto będzie chciał reklamować naszą markę? Każdy, kto otrzyma coś w zamian, chętniej podzieli się swoimi pozytywnymi opiniami oraz obserwacjami. Udostępnianie informacji o tym, gdzie kupuje się książki, pije kawę czy spędza wolny czas opłaca się członkom społeczności 4SQ, ponieważ marki odpłacają im za to w postaci promocji i gratisów. Tym samym ludzie są szczęśliwi, bo zyskali coś za minimalny wysiłek – za kilka kliknięć. A my jesteśmy szczęśliwi – bo uszczęśliwiamy naszych konsumentów 🙂
  • Udostępnienie przez użytkownika 4SQ zdjęcia, napisanie komentarza, a nawet podanie informacji o tym, w jakim miejscu się znajduje (zaczekinowanie) jest dla nas darmową reklamą. Jest ona bardziej pozytywna czy wiarygodna, ponieważ pochodzi od prawdziwych konsumentów – realnych odbiorców naszych usług.
  • Jeśli w serwisie pojawią się negatywne komentarze i z takiej sytuacji możemy wynieść korzyści. Po pierwsze zyskujemy darmową informację zwrotną, dzięki czemu możemy poprawić to, co spotkało się z negatywnym odbiorem. Dodatkowo odpowiadając na zarzuty bezpośrednio w komentarzach zapewnić naszych odbiorców, że opinie klientów, nawet te negatywne, są dla nas cenne. W komentarzach możemy także poprosić niezadowolonego konsumenta o sugestie, w jaki sposób nasza marka mogłaby się poprawić.
  • Dzięki zaangażowaniu, jakie wymusza specyfika serwisu, budujemy sieć lojalnych klientów. Nagradzanie ich lojalności (odznakami czy promocjami) tym bardziej wzmacnia w konsumentach poczucie wierności, wpływa na powracanie do nas i wybieranie właśnie naszych usług i produktów.

Autorka

Katarzyna Sejdak

Copywriterka w agencji interaktywnej Grupa Brandoo, a także redaktorka na portalu WebSecurity.pl. Z zamiłowania i wykształcenia dziennikarka. Szlify dziennikarskie zdobywała w prasie lokalnej.