Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Portfele cyfrowe dominują w dyskusjach konsumentów na temat nowoczesnych metod płatności

W mediach społecznościowych często dyskutujemy też o sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości i wearables – pokazuje piąta edycja badania Mastercard Digital Payments Study, opracowanego dzięki analizie 3,5 mln wpisów internautów
O autorze
2 min czytania 2017-03-02

Portfele cyfrowe zyskują na znaczeniu, co znajduje swoje odzwierciedlenie w internetowych dyskusjach na temat nowoczesnych metod płatności. Z analizy 3,5 mln wpisów w mediach społecznościowych wynika, że tego tematu dotyczy aż 75% z nich. Natomiast najbardziej pozytywne nastawienie towarzyszy VR czyli wirtualnej rzeczywistości (92%) — klienci są już sobie w stanie wyobrazić potwierdzanie transakcji zwykłym skinieniem głowy. Takie wnioski można wyciągnąć z dorocznego badania Mastercard Mobile Payments Study, którego piata edycja została opublikowana z okazji trwających targów Mobile World Congress w Barcelonie.

„Dzięki technologii kupujemy coraz wygodniej i coraz częściej bezgotówkowo. To sprawia, że zainteresowanie nowymi formami zakupów i płatności wzrosło do poziomu, który trudno byłoby sobie wyobrazić jeszcze kilka lat temu. Takie wnioski płyną z naszego najnowszego badania” — powiedziała Marcy Cohen, wiceprezes ds. komunikacji cyfrowej w firmie Mastercard.

Internauci torują drogę płatnościom przyszłości

Portfele cyfrowe są coraz szerzej akceptowane jako formy płatności w punktach sprzedaży, sklepach online oraz w aplikacjach mobilnych. Znajduje to odzwierciedlenie w ponad 2 milionach wpisów w mediach społecznościowych na ten temat. Zdecydowana większość tych rozmów (84%) miała miejsce na Twitterze i koncentrowała się na rosnącej dostępności portfeli cyfrowych i nowych, zintegrowanych z nimi funkcji, takich jak przechowywanie kart lojalnościowych i płacenie za transport publiczny.

Przyszłościowe technologie do obsługi płatności, takie jak np. sztuczna inteligencja czy automatyczni asystenci, były tematem numer dwa — w 2016 r. ich popularność znacznie wzrosła, a szczególnie duże zainteresowanie konsumentów odnotowały w czwartym kwartale. Dyskusję podsycały szczególnie kwestie nowych, bardziej inteligentnych rodzajów urządzeń, które można by wykorzystywać do robienia zakupów i płacenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Płacenie w biegu – wearables, czyli tzw. „urządzenia ubieralne”, były najczęściej poruszanym tematem wśród wschodzących technologii — dyskutowano m.in. na temat współpracy partnerskiej między producentami tych urządzeń a dostawcami usług płatniczych. Użytkownicy przekazywali sobie również pogłoski o integracji portfeli mobilnych z urządzeniami typu wearables oraz komentowali wartość danych dotyczących stanu zdrowia dostępnych za pośrednictwem tych urządzeń.

  • Do usług! – Inteligentni asystenci, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja również budziły zainteresowanie jako przyszłościowe technologie do obsługi płatności. W ubiegłym roku konsumenci coraz częściej rozmawiali na temat inteligentnych asystentów, wyobrażając sobie łatwość wysyłania i odbierania płatności mobilnych za pomocą jednego polecenia wydanego takiemu asystentowi.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Sieć podłączonych urządzeń: Internet rzeczy był gorącym tematem, szczególnie w Ameryce Północnej i w Europie (34% wszystkich wpisów). Rozmowy dotyczyły dodania funkcji płatniczej do różnych urządzeń podłączonych do sieci, dzięki czemu Internet Rzeczy stanie się „Internetem Płatności”. 

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

„Święty spokój”, czyli technologie zwiększające bezpieczeństwo płatności

Internauci w dyskusjach zwracali uwagę, że popularność nowych technologii i nowych sposobów płatności będzie zależeć od kwestii bezpieczeństwa i zabezpieczeń, które będą wykraczać poza te oferowane dzisiaj. Prawie połowa użytkowników (43%) wyraziła zainteresowanie biometrią i innymi nowatorskimi sposobami uwierzytelniania płatności, jako sposobem na zmniejszenie liczby oszustw i wyjście poza tradycyjne hasła.

  • „Mam to w małym palcu” – Rozwój nowych technologii do uwierzytelniania za pomocą rozpoznawania twarzy, odcisków palców i dotyku wywołał ponad połowę dyskusji na temat biometrycznych rozwiązań uwierzytelniających (51%), przy czym w zdecydowanej większości były to głosy pozytywne.

  • Uśmiech proszę! – Wpisy dotyczące rozpoznawania twarzy skupiały się na rozwiązaniach Identity Check Mobile App firmy Mastercard, aplikacji Hands Free Google oraz patencie Snapchat dotyczącym włączenia platformy płatniczej do usług świadczonych w czasie rzeczywistym.

  • Hasła do lamusa! Internauci narzekali na konieczność ręcznego wpisywania haseł, a także ich zapamiętywania czy resetowania. Wyrażali zainteresowanie metodami, które pozwoliłyby im zastąpić tradycyjne hasła prostszą, a jednocześnie bardziej zaawansowaną metodą potwierdzania tożsamości.