TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Portfele cyfrowe dominują w dyskusjach konsumentów na temat nowoczesnych metod płatności

W mediach społecznościowych często dyskutujemy też o sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości i wearables – pokazuje piąta edycja badania Mastercard Digital Payments Study, opracowanego dzięki analizie 3,5 mln wpisów internautów
O autorze
2 min czytania 2017-03-02

Portfele cyfrowe zyskują na znaczeniu, co znajduje swoje odzwierciedlenie w internetowych dyskusjach na temat nowoczesnych metod płatności. Z analizy 3,5 mln wpisów w mediach społecznościowych wynika, że tego tematu dotyczy aż 75% z nich. Natomiast najbardziej pozytywne nastawienie towarzyszy VR czyli wirtualnej rzeczywistości (92%) — klienci są już sobie w stanie wyobrazić potwierdzanie transakcji zwykłym skinieniem głowy. Takie wnioski można wyciągnąć z dorocznego badania Mastercard Mobile Payments Study, którego piata edycja została opublikowana z okazji trwających targów Mobile World Congress w Barcelonie.

„Dzięki technologii kupujemy coraz wygodniej i coraz częściej bezgotówkowo. To sprawia, że zainteresowanie nowymi formami zakupów i płatności wzrosło do poziomu, który trudno byłoby sobie wyobrazić jeszcze kilka lat temu. Takie wnioski płyną z naszego najnowszego badania” — powiedziała Marcy Cohen, wiceprezes ds. komunikacji cyfrowej w firmie Mastercard.

Internauci torują drogę płatnościom przyszłości

Portfele cyfrowe są coraz szerzej akceptowane jako formy płatności w punktach sprzedaży, sklepach online oraz w aplikacjach mobilnych. Znajduje to odzwierciedlenie w ponad 2 milionach wpisów w mediach społecznościowych na ten temat. Zdecydowana większość tych rozmów (84%) miała miejsce na Twitterze i koncentrowała się na rosnącej dostępności portfeli cyfrowych i nowych, zintegrowanych z nimi funkcji, takich jak przechowywanie kart lojalnościowych i płacenie za transport publiczny.

Przyszłościowe technologie do obsługi płatności, takie jak np. sztuczna inteligencja czy automatyczni asystenci, były tematem numer dwa — w 2016 r. ich popularność znacznie wzrosła, a szczególnie duże zainteresowanie konsumentów odnotowały w czwartym kwartale. Dyskusję podsycały szczególnie kwestie nowych, bardziej inteligentnych rodzajów urządzeń, które można by wykorzystywać do robienia zakupów i płacenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Płacenie w biegu – wearables, czyli tzw. „urządzenia ubieralne”, były najczęściej poruszanym tematem wśród wschodzących technologii — dyskutowano m.in. na temat współpracy partnerskiej między producentami tych urządzeń a dostawcami usług płatniczych. Użytkownicy przekazywali sobie również pogłoski o integracji portfeli mobilnych z urządzeniami typu wearables oraz komentowali wartość danych dotyczących stanu zdrowia dostępnych za pośrednictwem tych urządzeń.

  • Do usług! – Inteligentni asystenci, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja również budziły zainteresowanie jako przyszłościowe technologie do obsługi płatności. W ubiegłym roku konsumenci coraz częściej rozmawiali na temat inteligentnych asystentów, wyobrażając sobie łatwość wysyłania i odbierania płatności mobilnych za pomocą jednego polecenia wydanego takiemu asystentowi.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Sieć podłączonych urządzeń: Internet rzeczy był gorącym tematem, szczególnie w Ameryce Północnej i w Europie (34% wszystkich wpisów). Rozmowy dotyczyły dodania funkcji płatniczej do różnych urządzeń podłączonych do sieci, dzięki czemu Internet Rzeczy stanie się „Internetem Płatności”. 

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

„Święty spokój”, czyli technologie zwiększające bezpieczeństwo płatności

Internauci w dyskusjach zwracali uwagę, że popularność nowych technologii i nowych sposobów płatności będzie zależeć od kwestii bezpieczeństwa i zabezpieczeń, które będą wykraczać poza te oferowane dzisiaj. Prawie połowa użytkowników (43%) wyraziła zainteresowanie biometrią i innymi nowatorskimi sposobami uwierzytelniania płatności, jako sposobem na zmniejszenie liczby oszustw i wyjście poza tradycyjne hasła.

  • „Mam to w małym palcu” – Rozwój nowych technologii do uwierzytelniania za pomocą rozpoznawania twarzy, odcisków palców i dotyku wywołał ponad połowę dyskusji na temat biometrycznych rozwiązań uwierzytelniających (51%), przy czym w zdecydowanej większości były to głosy pozytywne.

  • Uśmiech proszę! – Wpisy dotyczące rozpoznawania twarzy skupiały się na rozwiązaniach Identity Check Mobile App firmy Mastercard, aplikacji Hands Free Google oraz patencie Snapchat dotyczącym włączenia platformy płatniczej do usług świadczonych w czasie rzeczywistym.

  • Hasła do lamusa! Internauci narzekali na konieczność ręcznego wpisywania haseł, a także ich zapamiętywania czy resetowania. Wyrażali zainteresowanie metodami, które pozwoliłyby im zastąpić tradycyjne hasła prostszą, a jednocześnie bardziej zaawansowaną metodą potwierdzania tożsamości.