Coca-Cola zastąpi człowieka sztuczną inteligencją? Nie tylko social media opanują boty

Coca-Cola zastąpi człowieka sztuczną inteligencją? Nie tylko social media opanują boty
Coca-Cola zapowiada zastąpienie człowieka sztuczną inteligencją. Dodatkowo marka zamierza przeprowadzić cyfrową transformację w czterech obszarach: kultury organizacyjnej, operacji, działań new business oraz doświadczenia klienta.
O autorze
1 min czytania 2017-03-02

Zapowiadane boty miałyby być odpowiedzialne m.in. za tworzenie scenariuszy, reklam i muzyki, a także za komunikację w social media. Marka chce również wykorzystać sztuczną inteligencję w rozwoju treści, mediów i e-commerce. Plany te ujawnił Mariano Bosaz, global senior director, Coca-Cola, na tegorocznej edycji Mobile World Congress w Barcelonie.

Bosaz podkreśla także, że Coca-Cola zdaje sobie sprawę z tego, że zmiany będą następować sukcesywnie. Prognozuje jednak, że docelowo wszystkie te czynności mogą zostać przejęte przez maszyny.

PS

W kwietniu zeszłego roku agencja McCann Erickson Japan ogłosiła, że w ich szeregi wstąpił nowy dyrektor kreatywny, którym był… Robot AI-CD β.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Już po kilku miesiącach od jego przyjęcia mogliśmy zobaczyć zobaczyć pierwszą kreację stworzoną przez sztuczną inteligencję. Reklama została przygotowana dla Clorets Mint Tabs, marki należącej do Mondelez.

Klient poprosił o przygotowanie dwóch reklam. Jedna miała być kreacją człowieka, druga robota. Obie zostały poddane do głosowania, jednak nikt nie wie, która została stworzona przez AI-CD β.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 Która, Waszym zdaniem, jest lepsza? I jak myślicie, którą stworzył człowiek?