Jedna na trzy transakcje online może zostać niewłaściwie przypisana przez marketerów, którzy nie korzystają z pomiarów cross-device

Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, ogłosiła dziś raport State of Cross-Device Commerce. Analiza pokazuje zwyczaje zakupowe konsumentów w drugiej połowie 2016 roku i przedstawia prognozy dla globalnej sprzedaży cross-device.
O autorze
1 min czytania 2017-03-10

Wdrożenie pomiarów cross-device ma zasadnicze znaczenie dla sprzedawców. Nie tylko przyczynia się do ustalenia prawidłowych wartości sprzedaży, ale przede wszystkim pomaga w dostosowaniu odpowiednich budżetów do najbardziej rentownych kanałów”, powiedział Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo. „Oferując klientom płynną obsługę i spersonalizowane doświadczenie na wszystkich urządzeniach, sprzedawca wyróżnia się na tle konkurencji.”

Kluczowe wnioski raportu:

Pomiar Cross-Device oznacza bardziej efektywne wydatki i wyższe zyski

Klienci na swojej ścieżce zakupowej korzystają z wielu urządzeń, dlatego marketerzy powinni  brać pod uwagę potencjalny wysoki wskaźnik ad waste przy zakupach cross-device, jeśli ich pomiar nie jest dokładny i skalowalny. Przejście do podejścia ukierunkowanego na użytkownika, które wykorzystuje zaawansowane narzędzia pomiarowe cross-device pozwoli na dokładne zidentyfikowanie zachowania konsumenta i pełny wgląd w jego doświadczenie zakupowe.

Mobile wciąż będzie siłą dominującą

Na różnych urządzeniach ścieżka zakupowa klienta jest dynamiczna, ale mobile wykazuje większy wskaźnik transakcji z wyższą od przeciętnej wielkością zamówienia. Najważniejsze dane wzrostu mobile dla Q4 2016 obejmują:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Udział urządzeń mobilnych w handlu eCommerce w Polsce wynosi 17%

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się
  • 75% transakcji mobile w Polsce zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach

  • W skali globalnej: sprzedawcy z branży fashion i dóbr luksusowych utrzymują największy udział w transakcjach mobilnych, na poziomie 41%. Sprzedawcy towarów sportowych uplasowali się na drugim miejscu – odnotowując równocześnie najwyższy, 30-procentowy wzrost zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.

Smartfony są kluczowym urządzeniem w zakupach cross-device

Powiedzenie „Przeglądaj na smartfonie, kupuj na komputerze” jest już nieaktualne. Obecnie konsumenci sięgają po smartfony zarówno przeglądając produkty jak i kupując, co czyni te urządzenia jeszcze bardziej znaczącymi dla sprzedawców.  

  • Udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%

  • 68% transakcji mobilnych jest dokonywana w systemie Android, a 32% w systemie iOS

Marketerzy nie mogą sobie dłużej pozwolić na silosowy wgląd w zachowania zakupowe klientów. Doświadczeni sprzedawcy oferują płynną obsługę na wszystkich urządzeniach aby umożliwić zakupy w każdym miejscu i czasie. Posiadając wgląd cross-device w ścieżkę zakupową klientów, efektywniej planują swoje marketingowe budżety.

Całość raportu State of Cross-Device można pobrać tutaj.