Sławomir Kornicki i Łucja Gdala partnerami w Centraals, debiutującej na rynku firmie konsultingowo-technologicznej

Dwa fundusze Venture Capital przejmują zafiliowaną z Codemedia strukturę technologiczną code.applied. W wyniku tej inwestycji na polskim rynku debiutuje Centraals Europe SA – firma konsultingowa działająca na styku strategii biznesowej, technologii i marketingu.
O autorze
2 min czytania 2017-03-14

Partnerami w spółce zostają Sławomir Kornicki i Łucja Gdala, współzałożyciele i managerowie domu mediowego Codemedia, tym samym kończąc pracę w branży domów mediowych, z którą związani byli od początku swoich karier.

Sławomir Kornicki i Łucja Gdala, którzy dołączają do Centraals jako partnerzy, będą zarządzać działalnością firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Sławomir Kornicki związany jest z branżą marketingową od 1998 r., zarówno po stronie agencji reklamowych jak i domów mediowych. Łucja Gdala w branży marketingowej pracuje natomiast od 2001 roku. Dla Kornickiego i Gdali zmiana ta oznacza koniec pracy w branży domów mediowych, z którą związani byli od początku swoich zawodowych karier.

Tworzymy nowatorski na rynku model, nową kategorię, wpisując się pomiędzy globalne firmy konsultingowe, integratorów IT, a także częściowo globalne domy. mediowe. Centraals będzie znacznie bliżej do konsultingu niż do mediów, firma będzie operować na styku strategii biznesowej, technologii i marketingu. Tak jak sugeruje nazwa nowej firmy, chcemy lokować się w centrum dowodzenia marketerów, oferując im unikatowe połączenie silnych kompetencji z obszaru technologii marketingowych, analityki, konsultingu, ale także częściowo mediów cyfrowych, zintegrowanych pod jednym dachem. Dodatkowo od początku chcemy koncentrować się nie tylko na rynku polskim, ale operować w całej Europie Środkowo-Wschodniej – zapowiada Sławomir Kornicki.

Jak dodaje Łucja Gdala, technologie marketingowe (martech) oferowane przez Centraals mają wspierać marketerów w zarządzaniu zasobami własnymi (owned media), tak by były one jak najlepiej skorelowane z mediami płatnymi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chodzi m.in. o to, by w wielu różnych kanałach komunikacji digital przekaz był spójny i jednocześnie dostosowany do punktu cyklu zakupowego w jakim znajduje się dany konsument, czyli o poprawę tzw. Customer Experience. Realizacja takich celów jest możliwa w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające inteligentne zbieranie danych, ich analizę i zarządzanie nimi. Naszym celem będzie wspomaganie marketerów w zintegrowaniu wszelkich danych o użytkowniku, tak by np. móc go rozpoznać na dowolnego typu urządzeniach i zaoferować mu jak najlepiej dostosowany do niego przekaz – wyjaśnia Łucja Gdala.

Kornicki i Gdala wspólnie zakładali dom mediowy Codemedia, z którym byli związani od 2008 roku do teraz. Wcześniej pracowali przez 6 lat dla specjalizującego się w mediach interaktywnych domu mediowego Media Contacts, który połączył się ze specjalizującym się w mediach tradycyjnych domem mediowym MPG tworząc Havas Media. W Media Contacts Kornicki zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego, natomiast Gdala była Media Directorem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po stworzeniu Codemedia Kornicki przez 4 lata (2008-2012) pełnił funkcję prezesa zarządu, a w pozostałych latach funkcję Członka Zarządu lub Prezesa Rady Nadzorczej, odpowiadając przede wszystkim za rozwój grupy kapitałowej, a także ostatnio usług z segmentu data. Łucja Gdala pełniła natomiast funkcję dyrektora zarządzającego firmy. W roku 2011 Codemedia weszła na giełdę, a w kolejnych latach dokonała kilku istotnych inwestycji i przejęć, m.in. sieci afiliacyjnej TradeTracker. Po fuzji z wyspecjalizowanym w tradycyjnych mediach domem mediowym Mediasense, prezesem Codemedia został Piotr Bieńko, który pełni tę funkcję do dzisiaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się