Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nie bądź zielony w temacie autyzmu. 2 kwietnia bądź niebieski!

„Autyzm. Częstszy niż myślisz” - pod takim hasłem 2 kwietnia europejskie organizacje niosące pomoc osobom z autyzmem będą obchodziły Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu.
O autorze
2 min czytania 2013-04-01

Problem całościowych zaburzeń rozwojowych, w tym autyzmu, dotyczy 1% całej populacji, niezależnie od rasy, miejsca zamieszkania, statusu ekonomicznego. Szacuje się, że w Europie żyje 5 mln osób z autyzmem.

– Według Centers for Disease Control and Prevention w Stanach Zjednoczonych autyzm wykrywany jest u 1 dziecka na 88. W Wielkiej Brytanii, w której funkcjonuje jeden z najlepszych systemów pomocy osobom z autyzmem, na autyzm cierpi 1 osoba na 100. W Polsce mówi się o 1 przypadku na 300. Rozbieżność statystyk wynika z różnic w dostępie do diagnozy, jej jakości, a także świadomości społeczeństwa w zakresie autyzmu – twierdzi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS.

– Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem mózgu. Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. I choć jest to najczęstsze zaburzenie rozwojowe, to świadomość autyzmu w społeczeństwie jest bardzo niska, a osoby nim dotknięte i ich rodziny często spotykają się z krzywdzącymi komentarzami na swój temat – twierdzi rodzic jednego z podopiecznych Fundacji SYNAPSIS.

W tegorocznym przesłaniu Sekretarza Generalnego ONZ z okazji Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu czytamy m.in. – Konieczne jest zainteresowanie całego świata, by pokonać stygmatyzację, brak wiedzy w społeczeństwie oraz nieadekwatne systemy pomocy. Obecne badania potwierdzają, że wczesna interwencja może pomóc osobom z autyzmem osiągnąć znaczny postęp w rozwijaniu swoich umiejętności. Nadszedł czas, by działać na rzecz bardziej włączającego społeczeństwa, podkreślać zdolności osób dotkniętych autyzmem oraz zapewnić im możliwość pełnej realizacji swojego potencjału.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlatego od kilku lat 2 kwietnia jest Światowym Dniem Wiedzy na Temat Autyzmu. W tym dniu każdy może dowiedzieć się więcej o autyzmie i wyrazić swoją solidarność z osobami z autyzmem: oświetlić budynek na niebiesko, dodać coś niebieskiego do ubrania, propagować logo akcji w Internecie (np. na Facebooku), a także wesprzeć finansowo organizacje działające na rzecz osób z autyzmem (np. przekazać 1% podatku lub darowiznę).

Jednym z wydarzeń towarzyszących obchodom Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu jest ogólnoświatowa akcja „Light It Up Blue”, której inicjatorem jest amerykańska organizacja Autism Speaks. W Polsce pod hasłem „Na niebiesko dla autyzmu” jest celebrowana od 2011 roku. 2 kwietnia 2012 w geście solidarności z osobami z autyzmem na niebiesko zmieniły swoje oświetlenie tysiące budowli w ponad 600 miastach w 45 krajach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W tegorocznej niebieskiej iluminacji wezmą udział m.in. Sejm RP, Pałac Kultury i Nauki, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Most Śląsko – Dąbrowski, siedziba Rzecznika Praw Dziecka i Rzecznika Praw Obywatelskich, budynki zarządzane przez Knight Frank w Warszawie, Łodzi i Gdańsku, Hotel Hyatt Regency Warsaw, wybrane sklepy Rossmann w kilku miastach Polski m.in. Warszawie, Poznaniu, Spocie, Stadion Wrocław, Park Tradycji w Siemianowicach Śląskich, Manufaktura w Łodzi, Ratusz Miejski i Teatr Polski w Bielsku-Białej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Honorowego Patronatu nad obchodami Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu udzielili: Prezydent m.st. Warszawy, Rzecznik Praw Obywatelskich oraz Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie.

– Fundacja SYNAPSIS 2 kwietnia rozpocznie działania propagujące w społeczeństwie wiedzę o autyzmie. W tym roku uczyni też cały kwiecień Miesiącem Wiedzy na Temat Autyzmu, z nadzieją, że pogłębianie świadomości o tym zaburzeniu poprawi życie dotkniętych nim osób.- mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji SYNAPSIS.

Więcej na www.naniebiesko.org.pl