TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Poznajcie Helę! – UE Katowice startuje ze Snapchatem

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach 21 marca rozpoczyna komunikację za pomocą Snapchata – popularnego wśród młodych medium społecznościowego. Konto Snapchat UE Katowice będzie prowadzone przez „Helę” - absolwentkę i zarazem obecnego pracownika uczelni.
O autorze
2 min czytania 2017-03-21

Użytkownicy Snapchata będą mogli zobaczyć Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i życie studenckie od kuchni. Nie zabraknie relacji na żywo z różnych akademickich wydarzeń. Pierwszą z nich ma być relacja z Dni Otwartych, które odbędą się już za tydzień w środę i czwartek 29 oraz 30 marca na terenie kampusu w Katowicach. Konto UE Katowice na Snapchacie będzie służyło głównie do komunikacji z kandydatami na studia i obecnymi studentami.

Kim jest Hela? 

Hela to bitmoji na Snapchacie, za pomocą którego uczelnia będzie prowadziła narrację publikowanych postów.  – Na razie nie podajemy prawdziwej tożsamości Heli. Nie jest jednak wykluczone, że użytkownicy Snapchata poznają ją za jakiś czas „w akcji”. Będzie bowiem aktywnie uczestniczyć w życiu uczelni. Możliwe, że uda się ją komuś spotkać przy odrobinie szczęścia na terenie kampusu podczas Dni Otwartych. – mówi Marek Kiczka, rzecznik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. – Bitmoji, czyli wizualizacja Heli, na razie będzie musiała ciekawskim użytkownikom Snapchata wystarczyć. – dodaje.

Jak zapowiada uczelnia, Hela będzie też podróżowała po Śląsku, Polsce, a nawet za granicę. Ma to ułatwić projekt „Zostań Helą na jeden dzień!”, czyli akcja polegająca na umożliwieniu wybranym użytkownikom aplikacji przejęcia konta Snapchat UE Katowice np. na dzień lub dwa, a może nawet tydzień. Uczelnia chce w ten sposób pokazać bogate życie akademickie studentów i pracowników UE Katowice, a także ich talenty i zainteresowania.

Czym jest Snapchat? 

Snapchat służy do komunikacji mobilnej. Dzięki niemu można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Po obejrzeniu uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi jego zrzutu. Można także tworzyć tzw. „stories”, czyli opowieści w formie zdjęć i krótkich filmów, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny. Użytkownicy mogą korzystać ze specjalnych filtrów i nakładać je na uwiecznione aparatem smartfona czy tabletu chwile.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ze Snapchata korzysta dziennie ponad 158 mln ludzi. Użytkownicy aplikacji już w połowie 2016 roku oglądali 10 miliardów filmików dziennie. Ponad 50% użytkowników aplikacji korzystało z niej codziennie. Obecnie Snapchat w Polsce to 3. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play i 8. najpopularniejsza aplikacja w iTunes Store. 

Geofiltr Snapchata od UE Katowice

Warto przypomnieć, że Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach we wrześniu 2015 roku, jako pierwsza uczelnia w kraju, przygotował geofiltr dla użytkowników Snapchata. Od tamtego czasu, będąc w kampusie uczelni lub w pobliżu, użytkownicy aplikacji mogą korzystać z filtra z grafiką przygotowaną przez uczelnię, a tym samym w łatwy sposób pokazać znajomym, gdzie się znajdują. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Geofiltry są to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Wszystkie geofiltry muszą być oryginalne i muszą być zatwierdzone przez zespół Snapchata. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Teraz w połączeniu z kontem Snapchat uczelnia zamierza być jeszcze bliżej kandydatów i studentów. Dotychczas Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach obecny był na: Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, LinkedIn i VKontakte (rosyjskojęzycznym odpowiedniku Facebooka). – mówi Edyta Lachowicz-Santos, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej uczelni. Teraz do grona mediów społecznościowych, z których w komunikacji z otoczeniem korzysta uniwersytet, dołącza Snapchat. Uczelnia po raz kolejny pokazuje, że aspiruje do bycia w obszarze nowych mediów numerem jeden na Śląsku i w Polsce.