Bądź na bieżąco i wykorzystuj media społecznościowe do sprzedaży produktów

Bądź na bieżąco i wykorzystuj media społecznościowe do sprzedaży produktów
Aby systematycznie zwiększać sprzedaż lub przynajmniej utrzymywać ją na tym samym poziomie należy być ciągle wśród najnowszych trendów e-commerce. Facebook jako jeden z kanałów e-handlu dba o to by ich produkty reklamowe odpowiadały coraz większym potrzebom reklamodawców jak i użytkowników.
O autorze
2 min czytania 2017-03-22

źródło zdjęcia: pexels.com

W artykule przedstawię ostatnie nowości, które pojawiły się na Facebooku i które warto wykorzystywać w budowie sprzedaży.

Facebook w Polsce

Jeszcze zanim zacznę główną część artykułu warto zapoznać się z najnowszymi danymi za Q4 2016. W Polsce Facebook to już ponad 15 mln. aktywnych użytkowników miesięcznie z czego aż 73% wraca codziennie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Social commerce – podstawy

Podstawową czynnością przed rozpoczęciem sprzedaży przez Facebooka jest odpowiednie okodowanie strony pikselami. Piksele pozwalają na zbieranie informacji na temat ruchu, przeglądanych produktów, a także najważniejszej informacji – sprzedaży i jej wartości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanie optymalizowaną pod sprzedaż produktów w witrynie zewnętrznej ustawimy w menadżerze firmy lub power editorze wybierając cel „Konwersje”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podstawowymi formatami reklamowymi w przypadku budowy sprzedaży jest Page Post Link lub karuzela – obydwa formaty po kliknięciu kierują na stronę docelową.

Social commerce – co nowego?

1. Sekcja sklep – to nowa funkcja wprowadzana stopniowo w ramach fanpage’a. Dzięki sekcji sklep jesteś w stanie oznaczyć produkty na poście, które dostępne są w Twojej ofercie. Funkcja sklep jest rozwiązaniem, które idealnie wpisuje się w marki z segmentu modowego.

Oznaczone produkty wyświetlają się pod postem w formie mini karuzeli z najważniejszymi informacjami na ich temat. Sesje wizerunkowe, wzbogacone o przekazy sprzedażowe mogą mieć znaczący wpływ na zwiększenie zwrotu z inwestycji w przypadku kampanii zasięgowych i wizerunkowych.

Ponad to Facebook wśród wybranych reklamodawców testuje opcję sklep na platformie Instagram – jest ona podobna do tej przedstawionej powyżej. Film podglądowy z działania sekcji sklep na Instagramie możecie znaleźć tutaj:

2. Lead ads dostępne na Instagramie – lead ad to fromat pozwalający na zbieranie informacji (tj. e-mail, nr telefonu itp.) które mogą służyć do budowy wewnętrznych baz danych co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży i docieranie do nowych użytkowników(lookalike). Rozszerzenie lead adów o dodatkowy placement wg. danych Facebooka pozwala na poszerzenie zasięgu o 45%, a także na zmniejszenie kosztu pozyskania nawet do 50%. Takie wyniki są dobrym argumentem do tego by zacząć testować ten placement w przypadku gdy Wasza marka pozyskuje w ten sposób kontakty.

3. Split test – opcja, której długo brakowało na Facebooku. Split test to nic innego jak możliwość przeprowadzenia testów A/B w ramach jednej grupy docelowej. Jest to element, który potrafi pomóc marketerom w tworzeniu coraz to lepszych kreacji sprzedażowych, dostosowanych do grupy docelowej.

Facebook jest dynamiczną platformą i ciągle rozwija swoje rozwiązania. Żeby być na bieżąco warto przeglądać branżowe portale, a także → oficjalny blog Facebooka na którym informuje o wszelkich nowościach w ramach platformy. Ponad to polecam odwiedzanie  → strony. Znajdziecie tutaj wiele danych i inspiracji prosto od działu badań Facebooka.