TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Bądź na bieżąco i wykorzystuj media społecznościowe do sprzedaży produktów

Bądź na bieżąco i wykorzystuj media społecznościowe do sprzedaży produktów
Aby systematycznie zwiększać sprzedaż lub przynajmniej utrzymywać ją na tym samym poziomie należy być ciągle wśród najnowszych trendów e-commerce. Facebook jako jeden z kanałów e-handlu dba o to by ich produkty reklamowe odpowiadały coraz większym potrzebom reklamodawców jak i użytkowników.
O autorze
2 min czytania 2017-03-22

źródło zdjęcia: pexels.com

W artykule przedstawię ostatnie nowości, które pojawiły się na Facebooku i które warto wykorzystywać w budowie sprzedaży.

Facebook w Polsce

Jeszcze zanim zacznę główną część artykułu warto zapoznać się z najnowszymi danymi za Q4 2016. W Polsce Facebook to już ponad 15 mln. aktywnych użytkowników miesięcznie z czego aż 73% wraca codziennie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Social commerce – podstawy

Podstawową czynnością przed rozpoczęciem sprzedaży przez Facebooka jest odpowiednie okodowanie strony pikselami. Piksele pozwalają na zbieranie informacji na temat ruchu, przeglądanych produktów, a także najważniejszej informacji – sprzedaży i jej wartości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanie optymalizowaną pod sprzedaż produktów w witrynie zewnętrznej ustawimy w menadżerze firmy lub power editorze wybierając cel „Konwersje”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podstawowymi formatami reklamowymi w przypadku budowy sprzedaży jest Page Post Link lub karuzela – obydwa formaty po kliknięciu kierują na stronę docelową.

Social commerce – co nowego?

1. Sekcja sklep – to nowa funkcja wprowadzana stopniowo w ramach fanpage’a. Dzięki sekcji sklep jesteś w stanie oznaczyć produkty na poście, które dostępne są w Twojej ofercie. Funkcja sklep jest rozwiązaniem, które idealnie wpisuje się w marki z segmentu modowego.

Oznaczone produkty wyświetlają się pod postem w formie mini karuzeli z najważniejszymi informacjami na ich temat. Sesje wizerunkowe, wzbogacone o przekazy sprzedażowe mogą mieć znaczący wpływ na zwiększenie zwrotu z inwestycji w przypadku kampanii zasięgowych i wizerunkowych.

Ponad to Facebook wśród wybranych reklamodawców testuje opcję sklep na platformie Instagram – jest ona podobna do tej przedstawionej powyżej. Film podglądowy z działania sekcji sklep na Instagramie możecie znaleźć tutaj:

2. Lead ads dostępne na Instagramie – lead ad to fromat pozwalający na zbieranie informacji (tj. e-mail, nr telefonu itp.) które mogą służyć do budowy wewnętrznych baz danych co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży i docieranie do nowych użytkowników(lookalike). Rozszerzenie lead adów o dodatkowy placement wg. danych Facebooka pozwala na poszerzenie zasięgu o 45%, a także na zmniejszenie kosztu pozyskania nawet do 50%. Takie wyniki są dobrym argumentem do tego by zacząć testować ten placement w przypadku gdy Wasza marka pozyskuje w ten sposób kontakty.

3. Split test – opcja, której długo brakowało na Facebooku. Split test to nic innego jak możliwość przeprowadzenia testów A/B w ramach jednej grupy docelowej. Jest to element, który potrafi pomóc marketerom w tworzeniu coraz to lepszych kreacji sprzedażowych, dostosowanych do grupy docelowej.

Facebook jest dynamiczną platformą i ciągle rozwija swoje rozwiązania. Żeby być na bieżąco warto przeglądać branżowe portale, a także → oficjalny blog Facebooka na którym informuje o wszelkich nowościach w ramach platformy. Ponad to polecam odwiedzanie  → strony. Znajdziecie tutaj wiele danych i inspiracji prosto od działu badań Facebooka.