TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Audience Network z grupy Cloud Technologies stawia na data consulting

Audience Network, agencja specjalizująca się w realizacji kampanii performance marketingowych, rozszerza swoje portfolio. Należąca od listopada 2015 r. do Cloud Technologies spółka chce nie tylko prowadzić kampanie efektywnościowe, ale także...
O autorze
3 min czytania 2017-04-07

… doradzać klientom w obszarze wykorzystania cyfrowych danych w celu maksymalizacji efektów działań marketingowych. Wykorzystując analitykę Big Data, uczenie maszynowe i ekonometrię, stawia na data consulting i wprowadza nowe usługi.

Action Booster, czyli usługa zwiększająca sprzedaż dzięki pogłębionej analizie ruchu na stronie czy Custom Audience, narzędzie korzystające z zaawansowanych modeli ekonometrycznych kompatybilne z najpopularniejszymi systemami RTB, to tylko niektóre pozycje w nowej ofercie Audience Network, wykorzystujące możliwości analizy cyfrowych danych. Na tej liście znajdują się również usługi reklamowe w sieci UnBlock, która pozwala dotrzeć do osób z zainstalowanymi wtyczkami blokującymi reklamy. Dzięki zaawansowanej analityce Big Data, kampanie w niej realizowane charakteryzują się wyjątkowo precyzyjnym targetowaniem i wysokim zwrotem z inwestycji. Przykładowo, w kampanii dla klienta z branży motoryzacyjnej, wykorzystanie Action Booster zaowocowało 10-krotnie lepszym niż średnia rynkowa wskaźnikiem CTR. Dane zewnętrzne, którymi posiłkuje się Audience Network pochodzą z największej w Europie hurtowni cyfrowych informacji należącej do Cloud Technologies. Autorska platforma DMP warszawskiej spółki przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów, analizując ich aktywność, geolokalizację, intencje i decyzje zakupowe, zainteresowania oraz kilka tysięcy innych zmiennych.

Spółki tworzące naszą grupę kapitałową świadczą uzupełniające się usługi, w taki sposób, aby kompleksowo obsługiwać klientów. Cloud Technologies to przede wszystkim spółka technologiczna, która opracowuje innowacyjne narzędzia technologiczne. Z tych rozwiązań korzystają pozostałe podmioty z grupy: OnAudience.com, czyli nasza platforma DMP, która jest największą w Europie hurtownią danych o internautach oraz właśnie Audience Network, która korzystając z tych danych świadczy usługi doradcze w zakresie optymalizacji kampanii internetowych. Nowa odsłona Audience Network wynika z konsekwentnie realizowanej strategii całej grupy Cloud Technologies nastawionej na oferowanie coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które znacząco zwiększają skuteczność działań reklamowych w Internecie – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Potęga danych

Audience Network ma już na swoim koncie pierwsze projekty zrealizowane z wykorzystaniem nowych rozwiązań. Dzięki usłudze Action Booster, jednemu z e-sklepów udało się m.in. znacząco zwiększyć liczbę i wartość koszyków z elektroniką – zwrot z inwestycji wzrósł trzykrotnie. Natomiast dzięki kampanii zrealizowanej w sieci UnBlock, czas spędzony przez odwiedzających wzrósł na reklamowanej stronie aż 12 razy. W innym przypadku, wykorzystanie danych przez Audience Network umożliwiło zwiększenie ilości pozyskanych leadów sprzedażowych o 700 proc. – Uzyskanie takich efektów nie byłoby możliwe bez wykorzystania innowacyjnych technologii i analityki Big Data. Będąc częścią grupy Cloud Technologies korzystamy z najnowocześniejszych technologii opracowanych przez spółkę np. platformy DMP, czy technologii UnBlock co w połączeniu z naszymi analitykami oraz zespołem realizującym kampanie daje nam ponadprzeciętne wyniki. Dzisiaj na rynku mamy do dyspozycji dane z różnych źródeł, ale firmy, w tym także reklamodawcy, nie zawsze wiedzą jak zrobić z nich użytek. Chcemy im w tym pomóc, stawiając nie tylko na wielokanałowe prowadzenie działań reklamowych, ale także na data consulting, czyli wsparcie w zrozumieniu ruchu i konwersji na stronach klienta. Posiadając nasze praktyczne doświadczenie w marketingu efektywnościowym dajemy klientom gwarancję, że otrzymają od nas raporty i rekomendacje działań skierowane na zwiększenie sprzedaży czy innych kluczowych dla firmy wskaźników – mówi Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z nowych rozwiązań oferowanych przez agencję jest zaawansowany raport Audience Insight, tworzony na podstawie minimum 2-tygodniowej analizy ruchu na stronie klienta przy użyciu metodologii analizy sieci i teorii grafów. Pozwala on na zdiagnozowanie najlepiej konwertujących odbiorców i na podstawie utworzonych profili behawioralnych, precyzyjne określenie grupy docelowej, którą później wykorzystuje się do zaawansowanego targetowania w ramach internetowych kampanii reklamowych. – Mamy bogate doświadczenie w realizacji kampanii performance marketingowych, jednak nie ograniczamy się do standardowych rozwiązań, które są w branży wszechobecne. Dostrzegając możliwości jakie dają nowe technologie i zaawansowana analityka danych, wprowadzamy autorskie narzędzia i wykorzystując Big Data znacząco podnosimy wskaźniki efektywności we wszystkich realizowanych przez nas działaniach – dodaje Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.

Szerszy obraz

Zmiany w spółce wpisują się w szerszą strategię grupy Cloud Technologies, która w listopadzie 2015 r. przejęła Audience Network i która koncentruje się na marketingu efektywnościowym, data consultingu oraz mobile. Zakłada ona m.in. rozwijanie produktów i usług związanych z Big Data marketingiem oraz data consultingiem dla rynku reklamy internetowej jak również m.in. dla branży finansowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O skuteczności obranej przez Cloud Technologies strategii świadczą jej wyniki za ostatni kwartał 2016 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, notowana na NewConnect spółka zwiększyła zysk netto o 78 proc., a jej przychody ze sprzedaży wzrosły o 64,7 proc. i wyniosły 15,7 mln zł. To najlepszy wynik w historii firmy, która rok 2016 zakończyła z przychodami na poziomie 48,1 mln zł. To o 46,6 proc. więcej niż w roku poprzedzającym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się