TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IKEA Po Sąsiedzku – Szwecja w sercu Lublina

5 kwietnia powstał nowy kanał komunikacji, stworzony specjalnie dla marki IKEA czyli IKEA Po Sąsiedzku. To miejsce, gdzie ludzie doświadczają marki wchodząc do jej świata i korzystając z niego tak, jak chcą.
O autorze
1 min czytania 2017-04-14

Jest to część komunikacji wprowadzającej markę IKEA do Lublina. Za strategię, kreację i realizację całej kampanii otwarcia sklepu odpowiada Agencja Warszawa.

Komunikacja oparta jest o koncept nowego sąsiada wprowadzającego się do Lublina. Pierwsza część kampanii – „Przywitanie” – została zrealizowana w listopadzie. W kampanii wykorzystany został motyw dobrych, sąsiedzkich zwyczajów, w tym wypadku były to powitania po polsku i po szwedzku. Głównymi kanałami komunikacji był outdoor i radio.

Kolejnym etapem kampanii jest „Projekt w sąsiedztwie”. Od kilku miesięcy wspólnie z mieszkańcami Lublina przygotowywany jest projekt przydatny społecznie, który będzie prezentem IKEA dla lublinian.

Jednak najbardziej niespotykanym etapem całego projektu otwarcia nowego sklepu IKEA w Lublinie jest IKEA Po Sąsiedzku. To szwedzka, domowa przestrzeń w centrum miasta, w której każdy mieszkaniec może poczuć się dobrze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koncept miejsca oparty jest na skandynawskim sposobie na szczęście. W Dani to „hygge”, w Szwecji „mysa”. To umiejętność cieszenia się prostymi przyjemnościami. Dom, w którym każdy może być sobą – sam lub z najbliższymi.

Można tam spotkać się z przyjaciółmi, napić kawy czy herbaty, spróbować szwedzkich słodkości, pograć w planszówki albo po prostu usiąść i odpocząć. Na gości czekają też pokazy filmowe, warsztaty DIY i rodzinne, turnieje gier towarzyskich i spotkania z ciekawymi ludźmi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA Po Sąsiedzku promowana jest za pomocą social mediów. W pierwszym etapie komunikacji zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie prowadzona jest kampania wizerunkowa miejsca. W sieci pojawił się pierwszy spot promujący IKEA Po Sąsiedzku. Opowiada o koncepcie nowej przestrzeni. Nagrania do spotu odbywały się w Polsce i w Szwecji. W kolejnym etapie precyzyjnie określone grupy otrzymają indywidualnie dopasowane komunikaty. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Facebook pełni również istotną rolę w funkcjonowaniu przestrzeni. Za pomocą Messengera użytkownicy mogą zapisać się na wspomniane wyżej wydarzenia.

Miejsce zostało przyjęte niezwykle pozytywnie zarówno przez mieszkańców, jak i przez przedstawicieli mediów.

Udało się to dzięki kilkumiesięcznej pracy wielu ludzi, którzy wierzyli w to, co tworzą. Wybór lokalizacji, projekt przestrzeni, remont, menu, wybór książek, filmów, personelu czy wewnętrzna komunikacja – to wszystko zapracowało na sukces tego miejsca.

Tak nietypowy i innowacyjny na skalę europejską projekt wymagał zaangażowania wielu ludzi. Po stronie Agencji Warszawa byli to: Katarzyna Grzeszczak – Senior Account Manager, Joanna Lecka – Account Manager, Marta Samsonov – Strategia, Ewa Pniak – Copywriter, Marta Szymańska – Head of Social Media, Piotr Mach – Cient Service Director.