Isobar Create Warsaw – pierwszy w Polsce hackathon związany z technologią NFC

Ruszyły zapisy do Isobar Create Warsaw, czyli piątej edycji międzynarodowego maratonu dla programistów, grafików i designerów. Event odbędzie się 11 i 12 maja bieżącego roku w Warszawie, w lokalu Mysia3.
O autorze
2 min czytania 2013-04-15

Zadaniem uczestników eventu jest stworzenie w ciągu 30 godzin działającego prototypu aplikacji mobilnej wykorzystującej NFC (Near Field Communication). Organizatorem wydarzenia jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar.

Po sukcesie poprzednich 4 edycji: w Bostonie, San Francisco, Londynie i Singapurze, Isobar Create zagości w Polsce. Już 11 i 12 maja ponad 100 entuzjastów technologii mobilnych, designerów, grafików i deweloperów z Polski i zagranicy będzie miało szansę urzeczywistnić swoje pomysły związane z technologią Near Field Communication, w skrócie NFC.

NFC to bezprzewodowa technologia, która czyni interakcję wyjątkowo łatwą, aby ją rozpocząć, wystarczy zbliżyć telefon z NFC do nośnika. Tym samym odpada konieczność wpisywania adresu strony WWW, bądź skanowania kodu QR. Warto dodać, że znaczniki – tagi NFC są tanie w produkcji, więc mogą być na masową skalę instalowane na różnych nośnikach. Firma badawcza Frost & Sullivan szacuje, że do roku 2015 na światowym rynku znajdzie się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów EUR, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów EUR.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Choć technologia NFC coraz częściej pojawia się w nowych smartfonach, jej potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez marketerów i samych użytkowników. Podczas wydarzenia Isobar Create Warsaw uczestnicy mają zaproponować nowe zastosowanie NFC w komunikacji, w działaniach marketingowych, w codziennym życiu i rozrywce.

– MasterCard od lat wspiera rozwój mobilnych rozwiązań towarzyszących ludziom w codziennym życiu. NFC to nie tylko płatności, a przede wszystkim nieskończona ilość możliwości tworzenia nowych sposobów dokonywania zakupów, zamawiania usług i komunikacji z otoczeniem. Wiemy, że wiele rozwiązań, powstających na takich eventach jak hackathon, jest dzisiaj wykorzystanych przez miliony konsumentów na całym świecie – mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uczestnicy staną w szranki w jednej spośród czterech specjalnie przygotowanych kategorii, jak: Finanse, Handel, Rozrywka i Reklama Zewnętrzna. Na przygotowanie aplikacji uczestnicy mają dokładnie 30 godzin – od godziny 10:00 do 16:00 dnia następnego. W finale, 12 maja zespoły zaprezentują swoje aplikacje i ich możliwości przed jury, w którego skład wejdą specjaliści z branży IT i mobile. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają cenne nagrody rzeczowe. Dodatkowo jeden zwycięski zespół będzie miał możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowej stworzonej aplikacji na nośnikach LCD firmy AMS.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jako organizatorzy eventu, jesteśmy przekonani, że hackathon zainspiruje marketerów nowymi możliwościami zastosowania NFC do: zakupów, transakcji finansowych, komunikacji czy wymiany treści cyfrowych, a najciekawsze z zaprezentowanych projektów zostaną skomercjalizowane – komentuje Jarosław Rzepecki, Mobile Marketing Manager w Hypermedia Isobar.

Projekty o wysokim potencjale inwestycyjnym będą miały szansę na  zdobycie finansowania. Dodatkowe informacje o wydarzeniu Isobar Create Warsaw będą dostępne w naszym kalendarzu.

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.