55 pomysłów na marketinowe wykorzystanie ławek

55 pomysłów na marketinowe wykorzystanie ławek

Czy ławkę można wykorzystać jako nośnik reklamowy środka na odchudzanie, żelu do mycia, wafelków lub zoo? Z okazji wiosny postanowiliśmy sprawdzić, jaki potencjał reklamowy mogą mieć ławki.

Ławki można było ujrzeć w akcjach promocyjnych takich marek jak: Adobe, BMX, FedEx, Coca-Cola, Orange, Ikea, Nokia, KitKat,  Pampers i Panasonic. Czy w Polsce nośnik ten jest doceniany przez marketerów?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Sebastian Umiński, Innovation Development Director, Interactive Solutions:

Ławki jako element urbanistyczny są równie wdzięcznym tematem do niestandardowych kreacji reklamowych jak przystanki autobusowe, drzwi wind czy latarnie uliczne. Pamiętam polski case "Ciepłe przystanki Vattenfall"  z ocieplaną ławką w wiacie przystankowej, ostatnią znaną mi polską realizacją jest rosnąca kanapa IKEA Targówek. Dyskutowaliśmy o tym w branżowym gronie i – wśród wielu już przykładów ze świata – ten nie jest już niczym spektakularnym. Osobiście najbardziej lubię nowozelandzki projekt ławki, która na nagich udach (kobiet) odciskała niczym stempel tekst przekazu o wyprzedaży szortów w sklepach Superette.

Ławki ważące ludzi, grające muzykę, wyposażone w WiFi są również wdzięcznym tematem także dla szerszych projektów ambientowych i guerilla: wykorzystują kontekst siedzenia np. na wyciągu narciarskim, fotelu samochodowym, wypoczynku lub sytuacji towarzyskich. Mogą zaskakiwać: załamują się, drgają jak silnik samochodu, zbliżają ludzi jak krzywa ławka Becherovki lub zachęcają ich do aktywności jak ławki Nike bez siedziska lub uginająca się ławka Kellogs. Dopóki będzie reklama w miastach, na pewno będą kolejne pomysły na kreatywne wykorzystanie ławek.

Magdalena Kotuła, PR Manager, Grupa Ströer:

Ławki to jeden z klasycznych mebli miejskich, które na świecie wykorzystywane są w działaniach marketingowych od wielu lat. Ustawione w uczęszczanych punktach miast ławki, a także przestrzeń wokół nich z pewności są świetnym polem do realizacji niestandardowych form reklamy. Przede wszystkim pozwalają na przygotowanie zaskakujących i zaciekawiających przechodniów kreacji, jak np. realizowane przez Grupę Ströer kampanie marek Knorr czy Nokia.

Dużą zaletą ławek jest również fakt, ze piesi zatrzymują się na nich zwykle na kilka minut, dzięki czemu mogą spokojnie zapoznać się z przekazem reklamowym, zrozumieć go i zapamiętać.

W naszej przestrzeni wykorzystanie ławek jako narzędzi marketingowych nie jest jeszcze bardzo popularne, dzięki czemu kreacje zaprezentowane z ich użyciem są odbierane przez konsumentów jako intrygujące i zachęcające do bliższego zapoznania się z nimi. Fakt ten wykorzystujemy przede wszystkim w warszawskim metrze, w którym obecnie realizujemy kampanię społeczną sieci sklepów Empik „A Ty do czego używasz książek?”.

Filip Gieleciński, Media Planning & Buying Manager, Posterscope Poland:

To znakomity nośnik reklamy zewnętrznej, drzemie w nim duży potencjał ambientowy. Należy jednak uwzględnić jego sezonowość oraz status prawny miejsc, w których jest eksponowany. Coraz częściej ławki wykorzystywane są do celów reklamowych, jednak wciąż pozostają niedoceniane przez wielu marketerów.

Poniżej galeria 55 ciekawych projektów marketingowych z wykorzystaniem ławek (wiaty przystankowe przedstawimy w kolejnym zestawieniu):

 60 zagranicznych pomysłów na marketingowe wykorzystanie wiat przystankowych >>>

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij