Muzeum II Wojny Światowej z największą w Polsce wystawą multimedialną

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Muzeum II Wojny Światowej z największą w Polsce wystawą multimedialną

23 marca 2017, po ponad ośmiu latach od chwili powołania do życia Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, ekspozycja została udostępniona dla zwiedzających.

Około 2 tysiące eksponatów, doskonale przemyślane wystawy oraz najnowocześniejsze technologie multimedialne dostarczone przez konsorcjum New Amsterdam / No Label – to wszystko czeka na miłośników historii XX wieku. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Muzeum II Wojny Światowej to największe muzeum historyczne na terenie Polski oraz jeden z największych tego typu ośrodków na świecie. Sama wstawa główna, niestandardowa, bo zlokalizowana 14 metrów poniżej poziomu gruntu, zajmuje powierzchnię niemal 5 tys. m2. Celem przyświecającym ekspozycji jest przedstawienie ogromu najtragiczniejszego w dziejach ludzkości konfliktu, jaki opanował dosłownie niemal cały świat. Zwiedzający mogą zapoznać się z genezą wybuchu wojny, najważniejszymi aktorami tego dramatu, ale także z losami cywilów oraz skutkami, jakie przyniosła ta wyniszczająca rzeź.

Multimedia w muzeum narracyjnym są istotną częścią scenografii, ważnym, często głównym przekaźnikiem informacji i nośnikiem emocji. Filmy, dźwięki, instalacje czy prezentacje nie mogą zdominować eksponatów i scenografii. Muszą pozostawać z nimi w harmonii. Myślę, że na wystawie Muzeum II Wojny Światowej udało się osiągnąć zakładaną równowagę – mówi prof. Rafał Wnuk, współautor wystawy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. – W opinii czołowych europejskich i amerykańskich specjalistów wykonane przez New Amsterdam multimedia prezentują najwyższy światowy poziom. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że równie entuzjastyczną ocenę wystawiają ci, dla których wystawa powstała – zwiedzający

Główna wystawa składa się z trzech ściśle połączonych ze sobą bloków tematycznych, pozwalających spojrzeć na II wojnę światową jak na skomplikowany proces, mający swoje odbicie nie tylko w polityce, ale także ekonomii, geografii politycznej oraz socjologii. Droga do wojny, Groza wojny i Długi cień wojny to ścieżka, która prowadzi zwiedzających przez meandry tego konfliktu. Przyswojeniu wiedzy pomagają zgromadzone eksponaty, a także nowoczesne środki przekazu, w tym prezentacje, filmy, plansze czy napisy, jakie zwiedzający doświadczają wieloma zmysłami na 250 stanowiskach multimedialnych. W całości za ich realizację odpowiedzialne było konsorcjum firm New Amsterdam / No Label. 

Przez pierwsze trzy tygodnie zwiedzania wystawę zwiedziło ponad 20 000 osób. Innowacyjne prezentacje multimedialne, organicznie wpasowane w scenografię, czy też gry i quizy dla wielu graczy zwiększały zaangażowanie i immersję zwiedzających, nie przysłaniając ludzkich historii. Jesteśmy dumni, że Ci którzy pamiętają jeszcze koszmar wojny byli pod wielkim wrażeniem ekspozycji – komentuje Krzysztof Tkaczyk, Executive Creative Director, New Amsterdam.

C:UsersMichałAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordm00086129.jpg

Dzięki multimedialnej oprawie odwiedzający mogą w atrakcyjnej formie zapoznać się z setkami materiałów archiwalnych (ładnie ponad 1 000 stron tekstu), wśród których znalazły się relacje świadków, nagrania dźwiękowe, filmy i fotografie. Przebieg ważnych bitew oraz gwałtowne zmiany granic państwowych zostały pokazane na interaktywnych mapach. 

Ta ekspozycja to historia opowiedziana z perspektywy zwykłych ludzi, często anonimowych ofiar, których liczba szła w miliony. Multimedialna prezentacja kończąca wystawę dopowiada, że historia lubi się powtarzać, a my powinniśmy jednak starać się na niej uczyć i pamiętać– dodaje Tkaczyk. 

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku to nie tylko najnowocześniejsza ekspozycja w naszym kraju. Wyróżnia się także pod względem architektonicznym i przez wielu mieszkańców już zostało okrzyknięte jednym z symboli tego miasta. Siedziba muzeum to miejsce tętniące życiem kulturalnym, gdzie znajduje się biblioteka, czytelnia, sale do celów edukacyjnych i konferencyjnych. Najwyższy poziom budynku zajmuje restauracja i kawiarnia, a gości przyciąga tu wspaniała panorama Gdańska. Teren wokół muzeum został przewidziany jako miejsce wypoczynku.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij