TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Działania firm w obszarze społecznie odpowiedzialnego biznesu przynoszą im realne i mierzalne korzyści. Należą do nich m.in. wzmocnienie wizerunku (64%), zwiększenie zaufania i lojalności interesariuszy (52%), zyskanie zaufania i zaangażowania pracowników (44%), a nawet wzrost wyników finansowych...
O autorze
2 min czytania 2017-06-12

… (11%) – to główne wnioski z badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP)”, przeprowadzonego po raz drugi wśród francuskich i polskich przedsiębiorstw należących do Izby.

Edukacja w zakresie odpowiedzialnego biznesu jest kluczowym elementem gwarantującym rozwój CSR w Polsce. Potwierdzają to, zarówno wyniki „CSR w praktyce – barometr CCIFP”, jak i badania Havas Media Group, według których aż 70% konsumentów nie spotkało się nigdy z terminem CSR. Co więcej, żaden z nich nie wskazał, aby CSR stanowił ważny czynnik przy wyborze produktu lub usługi danej marki. Dlatego też firmy wyrażają dużą potrzebę szerzenia wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i dzielenia się dobrymi praktykami.

Dlaczego warto wdrażać CSR?

Aż 64% firm podejmuje działania z zakresu społecznie odpowiedzialnego biznesu ze względu na wzmocnienie własnego wizerunku. 44% badanych wskazało, że CSR skutecznie pomaga w zdobyciu zaufania i lojalności pracowników, a także pozyskiwaniu nowych talentów. Zaangażowanie w CSR wynikające z czystej potrzeby tworzenia przyjaznego i odpowiedzialnego otoczenia biznesowego, okazało się ważne dla 42% ankietowanych – warto zauważyć, że względem ubiegłorocznej edycji badania jest to prawie dwukrotny wzrost. Wyniki barometru CCIFP pokazują także zmianę w postrzeganiu działań CSR przez firmy. W ubiegłym roku podejmowane inicjatywy były skierowane głównie do otoczenia przedsiębiorstwa, czyli do klientów lub społeczności lokalnych. Obecnie zdecydowanie więcej działań adresowanych jest do pracowników danej firmy, aby w ten sposób pozyskać ich zaufanie i zaangażowanie w różne projekty, jak na przykład te z obszaru wolontariatu.

Do kogo najczęściej są kierowane działania CSR?

Dwie kluczowe grupy, dla których firmy realizują działania to pracownicy (91%) i klienci (89%). Dodatkowe świadczenia socjalne dla zatrudnionych są już niemal standardem – oferuje je aż 92% ankietowanych firm. Wiele przedsiębiorstw dba także o rozwój zawodowy pracowników (82%) i prowadzi politykę różnorodności (68%). W przypadku klientów, firmy kładą nacisk na wielokanałową komunikację (80%), transparentność przekazu informacji (71%) oraz regularne badania satysfakcji (69%). Względem partnerów biznesowych, przedsiębiorstwa tworzą specjalne kodeksy współpracy (79%), dzięki czemu mogą oni wdrażać standardy CSR’owe do swoich działań. Firmy działając na rzecz społeczności lokalnych realizują głównie projekty na rzecz ochrony środowiska (84%), a także prowadzą aktywność filantropijną, wspierając potrzebujących i lokalne organizacje pozarządowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Systemowe podejście świadczy o dojrzałości CSR

Pomimo stale rosnącej liczby firm, które włączają CSR do swojej strategii, część z nich nadal ogranicza się do działań doraźnych. 35% przedsiębiorstw prowadzi krótkookresowe akcje CSR, a 27% przeznacza na nie środki finansowe w zależności od chwilowego zapotrzebowania. W dalszym ciągu aż 1/3 organizacji nie dostrzega korzyści z prowadzonych projektów w zakresie społecznie odpowiedzialnego biznesu (30% firm nie mierzy ich wyników, a aż 28% nie potrafi ich oszacować). Natomiast pozytywnym zjawiskiem jest wzrost firm (21% w 2017, w stosunku do 9% w 2016) tworzących roczne i dwuletnie strategie CSR, a także duże zaangażowanie zarządów firm (58%) w realizację tych strategii. Już 21% przedsiębiorstw deklaruje utworzenie w swoich strukturach działu dedykowanego CSR, a 59% planuje wydatki na te działania w budżecie. Firmy mogą się także pochwalić dojrzałością w obszarze zarządzania etyką. 95% badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi zarządzanie wartościami etycznymi, 75% posiada kodeks etyki, a 35% wdrożyło system zgłaszania nadużyć.

Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji badania zostali: CSR Info, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, UN Global Compact Network Poland, Havas Media Group i Havas PR Warsaw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się