Wraz z Kasią Bujakiewicz i ekipą WeLoveCycling.pl postanowiliśmy sprawdzić czy łatwo jest ukraść rower w centrum miasta oraz jak w takiej sytuacji zachowują się przypadkowi przechodnie.
Na potrzeby akcji wynajęliśmy aktora, który wcielił się w rolę profesjonalnego złodzieja rowerów, w ten sposób przetestowaliśmy trzy różne rodzaje zapięć. Każde z zabezpieczeń udało się przeciąć, co dowiodło jak ważne jest edukowanie w zakresie poprawnego zabezpieczenia jednośladów oraz rozpowszechnianie dobrych praktyk w kontakcie z próbami ich kradzieży.
Zobacz również
Najważniejsze, żeby zwracać uwagę, gdy widzi się podejrzaną sytuację – np. gdy ktoś sprawdza po kolei wszystkie przypięte do stojaka rowery lub dziwnie przypatruje się któremuś z nich. Może to oznaczać, że ma zamiar przystąpić do kradzieży. Jeśli widzicie złodzieja w akcji reagujcie! Nie możemy być obojętni na kradzież, bo nawet najsolidniejszą zapinkę można rozbroić, szczególnie jeśli nikt nie zwraca na to uwagi” – przestrzega Kasia Bujakiewicz.
Akcja miała charakter prowokacyjny i została zrealizowana w ramach kampanii WeLoveCycling. Agencja OPCOM odpowiedzialna jest za koncepcję kreatywną akcji oraz jej realizację.
![Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/06/robert-kozielski-142x0-c-default.jpg)
Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]