„Halo Tato” to projekt realizowany na blogu haloziemia.pl i w mediach społecznościowych, na który złożyło się sześć reportaży, zdjęcia i filmowe formy dokumentalne. Autorem reportaży jest Konrad Kruczkowski, bloger doceniany za zaangażowanie społeczne (trzykrotnie doceniony Statuetką Szlachetnej Paczki, dwukrotnie Blog Forum Gdańsk Award za odpowiedzialność społeczną). W ramach działań CSR Bank Zachodni WBK objął projekt mecenatem i wsparł go promocyjnie.
O projekcie pisały ogólnopolskie i lokalne media, m.in. Gazeta.pl, Onet.pl, Newsweek, Polskie Radio, Radio Kraków. Reportaż „Jesteśmy Głusi” został uhonorowany Nagrodą „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej. Autor w 2016 r. po raz drugi otrzymał Blog Forum Gdańsk Award dla Blogera Odpowiedzialnego Społecznie. W maju tego roku reportaże zostały wydane w formie książki.
Zobacz również
Przez rok na Facebooku projekt wygenerował łączny zasięg na poziomie 2 600 000 (w tym zasięg organiczny to 1 200 000). Na projekt reagowano (komentarze, udostępnienia, polubienia) 23 000 razy, a sentyment pozytywny wyniósł ponad 95%. Materiały video wyświetlono ponad 500 tys. razy.
W uzasadnieniu nagrody jury napisało, że jest to „dobry przykład subtelnego, ale bardzo konkretnego i wymiernego zaangażowania firmy, dojrzałego i pełnego elegancji podejścia do ważnego tematu, a także niesztampowego sposobu budowania marki i przekazywania doświadczeń”.
Konkurs Kampania Społeczna Roku ma na celu promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są kampanie społeczne, czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra, wykorzystujące działania reklamowe i PR. Do konkursu zgłosiło się ponad 70 kampanii, z których jury wyłoniło 59 finalistów.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
„Przez ostatni rok, dzięki wsparciu Banku Zachodniego WBK, mogłem realizować reporterski projekt „Halo Tato”. Dzięki mecenasowi banku możemy pracować z należytą starannością i bez pośpiechu. To dobrze, że instytucje finansowe wspierają kulturę, w tym kulturę zaangażowaną społecznie. „Halo Pieniądze” to kolejny projekt, który bank zdecydował się wesprzeć. Pieniądze to słowo wytrych – pretekst do mądrych rozmów o rzeczach naprawdę ważnych. W ramach projektu Halo Pieniądze powstanie 6 wywiadów, a każdemu z nich będą towarzyszyć zdjęcia i krótkie, artystyczne impresje filmowe. Dziennikarstwo łączymy ze sztuką.” – mówi Konrad Kruczkowski, autor bloga Halo Ziemia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bank Zachodni WBK jest również mecenasem nowego projektu realizowanego przez Konrada Kruczkowskiego – Halo Pieniądze. Projekt rozpoczął się w marcu wywiadem z pisarką Katarzyną Bondą, który dotyczył kultury i rynku książki. Druga cześć cyklu to rozmowa z założycielką społecznej klubokawiarni „Życie Jest Fajne”, gdzie pokazano sytuację osób z niepełnosprawnością intelektualną na rynku pracy. W lipcu pojawi się kolejny wywiad: o dostępności przestrzeni publicznej i o sytuacji osób przewlekle chorych.