MeetUp, największe spotkanie społeczności YouTube, w tym roku z darmowym wstępem i w Krakowie. Wśród partnerów imprezy, pierwszy raz w Polsce – Musical.ly

MeetUp Polska, największe w Polsce i w naszej części Europy spotkanie społeczności YouTube, przenosi się z Wrocławia do Krakowa – tegoroczna edycja odbędzie się 9 września w krakowskiej hali TAURON Arena Kraków. W dotychczasowych edycjach brało udział każdorazowo ok. 10 tys. uczestników...
O autorze
3 min czytania 2017-08-29

…w tym roku organizatorzy spodziewają się co najmniej podwojenia tej liczby – zarówno ze względu na pojemność TAURON Arena Kraków, jak i na fakt, że impreza po raz pierwszy będzie niebiletowana. Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy).

MeetUp Polska to największe w Polsce i w centralnej części Europy spotkanie społeczności YouTube. Jego organizatorem jest agencja kreatywna i zarazem sieć partnerska GetHero. Cykl eventów MeetUp rozpoczął się w roku 2015 wraz z pierwszą wrocławską edycją, która odbyła się w Hali Stulecia. Do tej pory odbyły się 4 edycje tej imprezy: wrocławska w 2014 i 2015 roku, gdańska w 2016 roku i ponownie wrocławska w 2016 roku. Dodatkowo zostały zorganizowane dwie „subedycje” (współorganizowane z ESL) w katowickim Spodku w 2016 i 2017 roku, gdzie MeetUp był imprezą towarzyszącą dla Intel Extreme Masters, międzynarodowego turnieju e-sportowego. Tegoroczny MeetUp odbędzie się po raz pierwszy w Krakowie, 9 września w hali TAURON Arena Kraków.

– MeetUp to najważniejszy event zrzeszający społeczność YouTube. Przekrój uczestników jest niezwykle duży: młodzież szkolna wraz ze swoimi rodzicami, jak i młodzież licealna oraz osoby studiujące czy pracujące. Dla przedstawicieli starszych pokoleń, którzy nie zawsze rozumieją pasję swoich dzieci, jest to niesamowita możliwość by poznać od kulis świat YouTube i mediów społecznościowych, podpatrzeć na żywo twórców, których ich dziecko obserwuje w sieci na co dzień, poznać lepiej świat ludzi młodych i może nawet postarać się go zrozumieć. Po poprzednich edycjach mieliśmy wiele sygnałów, że rodzice w końcu zrozumieli czym ten YouTube jest. Dla rodziców na każdym evencie stworzone są specjalne strefy odpoczynku, w których starsi mogą się razem spotkać, porozmawiać w ciszy i spokoju i skorzystać z usług gastronomicznych – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero, która jest organizatorem MeetUp.

– Przenosiny do Krakowa to kolejny kamień milowy dla MeetUp. Będziemy tutaj mieli do dyspozycji zdecydowanie większą halę, w której pomieści się większa liczba uczestników. A frekwencja będzie w tym roku na pewno rekordowa, jako że po raz pierwszy wstęp na imprezę będzie darmowy – dodaje Tobiasz Wybraniec.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dotychczas bilety na MeetUp kosztowały 40-50 zł i mimo to w kolejnych edycjach imprezy uczestniczyło każdorazowo ok. 10 tys. osób. W imprezie wzięło już udział 200 twórców i YouTuberów. Szczegółowe podsumowania ubiegłorocznej edycji znaleźć można tutaj.

Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy). Zostaną w nim wybrani najbardziej utalentowani twórcy (na podstawie najciekawszych klipów stworzonych z myślą o imprezie MeetUp).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Musical.ly to najdynamiczniej rosnąca platforma social video na świecie. To bardzo popularna na całym świecie aplikacja mobilna pozwalająca na tworzenie krótkich klipów (15 – 60s) z użyciem podkładów muzycznych przez nią oferowanych (i oczywiście dzielenie się tymi filmami). Z Musical.ly korzysta już ponad 240 mln osób, w tym wiele gwiazd (Shakira, Demi Lovato, Ariana Grande). Musical.ly oferuje też liczne wyzwania, konkursy i opcje społecznościowe. The Muser Battle to konkurs organizowany przez Musical.ly, który ma na celu przenoszenie kreatywności ze środowiska online do środowiska offline i łączenie tych dwóch światów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

By wziąć udział w konkursie, wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej (https://themuserbattle.com/). Zawody organizowane są w 3 kategoriach, tj. wideo, piosenka i taniec. Dziewięcioro najlepszych uczestników polskiej edycji (po 3 osoby z każdej kategorii) weźmie udział w finale na żywo, podczas MeetUp w Krakowie. Trójka najlepszych (po jednej osobie z każdej kategorii) poleci w nagrodę do Mediolanu, na europejski finał Muser Battle (który odbędzie się 1 października br.), następnie zwycięzcy z Mediolanu polecą na finał światowy do Los Angeles.

Główną zaletą MeetUp jest istnienie miejsca dedykowanego osobom, których pasją jest YouTube oraz szerzej – przestrzeń internetowa. Impreza umożliwia spotkanie i interakcję influencerów (YouTuberów, Muserów) z ich obserwatorami (a niejako przy okazji – również z potencjalnymi partnerami biznesowymi). MeetUp to także wiele aktywności scenicznych takich jak: panele dyskusyjne z twórcami, konkursy z nagrodami, występy muzyczne, tzw. let’s playe oraz autorskie show znanych YouTuberów. Oprócz występów scenicznych na podczas eventu działają stoiska sponsorskie, na których odbywają się konkursy lub różnego typu aktywności oraz stoiska twórców, na których osoby zainteresowane mogą nabyć gadżety ulubionych YouTuberów.

Krótki film z jednej z poprzednich edycji MeetUp:

Oficjalna strona www wydarzenia

Oficjalny Facebook Wydarzenia