Kampanie na forach internetowych: rodzaje i zastosowania - infografika

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kampanie na forach internetowych: rodzaje i zastosowania - infografika

Fora internetowe stanowią istotny kanał w procesie sprzedaży marek z wielu kategorii produktowych. Choć wielu marketerów zdaję sobie sprawę z ich ogromnego znaczenia, często nie są świadomi różnic w zastosowaniu i efektywności poszczególnych form komunikacji w tym kanale.

Agencja 6ix WoMM & Social Media przygotowała infografikę porównującą trzy dostępne rodzaje kampanii na forach.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży potrafi być szczególnie widoczne w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) - zachowanie konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu aktywnie poszukują w sieci informacji na temat rozważanych marek i produktów.

W poszukiwaniu informacji konsumenci trafiają na serwisy internetowe marek, porównywarki cenowe i wspomniane wcześniej fora internetowe. Informacje i opinie, które znajdą na tym etapie zdeterminują ich decyzje zakupowe. Uśredniając dane dotyczące poszczególnych kategorii produktowych Efekt ROPO wpływa na decyzje aż 50% polskich internautów. Co ciekawe, aż 4 na 5 konsumentów, którzy podejmują decyzję na podstawie research’u w sieci nie zmienia swojej decyzji w punkcie sprzedaży.

W tym kontekście znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest oczywiste. Przejrzyjmy wiec narzędzia, które pozwalają marketerom zagospodarować ten obszar.

Nieoficjalna komunikacja na forach – Amplifying

Obecność marek na forach internetowych może być realizowana poprzez amplifying internetowy – komunikację na forach w relacji konsument - konsument. Aby amplifying był skuteczny, marka musi zapewnić tzw. Reason to Talk, czyli powód, dla jakiego agencja miałaby zabierać głos w dyskusjach.

Najbezpieczniejszą strategię jest uczestnictwo reaktywne – odpowiadamy na posty i pytania użytkowników dostarczając im wiedzę mającą rozwiać ich wątpliwości, a marce wykreować nowych klientów.

Oficjalna komunikacja na forach - eRzecznik

Kampanie eRzecznika marki są rozwinięciem amplifyingu internetowego. Polegają na jawnym i partnerskim reprezentowaniu marki na forach internetowych i w innych sieciowych touchpointach. Podstawowym wyróżnikiem kampanii eRzecznika jest fakt, że zapewnia ona markom bardzo duże bezpieczeństwo komunikacji dzięki swojej całkowitej jawności – eRzecznik jest zawsze podpisany imieniem i nazwiskiem oraz komunikuje markę, którą reprezentuje.

Kampanie eRzecznika pozwalają markom przeprowadzać bardzo jakościowe, oficjalne działania w naturalnych touchpointach grupy docelowej - na forach internetowych, czyli w miejscach do których marki miały do tej pory bardzo ograniczony dostęp.

Oficjalna komunikacja na forach wsparta monitoringiem – Online Ekspert

Online Ekspert to forma oficjalnej komunikacji na forach internetowych wsparta stałym monitoringiem Internetu. Takie połączenie pozwala docierać do konsumentów, którzy w tej chwili zadają na forach pytania dotyczące planowanego zakupu. Ta grupa klientów znajduje się w fazie ‘consideration’ procesu zakupowego - tuż przed podjęciem decyzji zakupowej. Online Ekspert jest wspólna usługą agencji 6ix WoMM & Social media i Monitoringu Internetu SentiOne.

Mechanika usługi składa się z trzech kroków:

  • Zespół analityczny na bieżąco monitoruje fora internetowe
  • Lokalizuje konsumentów, którzy pytają o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważają dokonanie zakupu
  • Online Ekspert marki błyskawicznie rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami - odpowiada kontekstowo na ich pytania, kieruje ich do eksperckich treści na serwisie internetowym marki i inspiruje konsumentów do podjęcia korzystnej dla reprezentowanej marki decyzji zakupowej.

Mechanikę działania usługi przedstawia poniższe video:

Online Ekspert, tak jak eRzecznik, reprezentuje markę w sposób oficjalny i całkowicie jawny – jest zawsze podpisany prawdziwym imieniem i nazwiskiem i otwarcie komunikuje, jaką markę reprezentuje.

Online Ekspert udziela zainteresowanym konsumentom fachowej porady i dostarcza im ekspercką wiedzę – jest docenianym i pożądanym partnerem konsumentów.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką przedstawiającą różnice pomiędzy poszczególnymi dostępnymi rodzajami kampanii na forach internetowych.

 

Infografika w pełnej rozdzielczości

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij