TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kampanie na forach internetowych: rodzaje i zastosowania – infografika

Fora internetowe stanowią istotny kanał w procesie sprzedaży marek z wielu kategorii produktowych. Choć wielu marketerów zdaję sobie sprawę z ich ogromnego znaczenia, często nie są świadomi różnic w zastosowaniu i efektywności poszczególnych form komunikacji w tym kanale.
O autorze
2 min czytania 2013-05-21

Agencja 6ix WoMM & Social Media przygotowała infografikę porównującą trzy dostępne rodzaje kampanii na forach.

Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży potrafi być szczególnie widoczne w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) – zachowanie konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu aktywnie poszukują w sieci informacji na temat rozważanych marek i produktów.

W poszukiwaniu informacji konsumenci trafiają na serwisy internetowe marek, porównywarki cenowe i wspomniane wcześniej fora internetowe. Informacje i opinie, które znajdą na tym etapie zdeterminują ich decyzje zakupowe. Uśredniając dane dotyczące poszczególnych kategorii produktowych Efekt ROPO wpływa na decyzje aż 50% polskich internautów. Co ciekawe, aż 4 na 5 konsumentów, którzy podejmują decyzję na podstawie research’u w sieci nie zmienia swojej decyzji w punkcie sprzedaży.

W tym kontekście znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest oczywiste. Przejrzyjmy wiec narzędzia, które pozwalają marketerom zagospodarować ten obszar.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nieoficjalna komunikacja na forach – Amplifying

Obecność marek na forach internetowych może być realizowana poprzez amplifying internetowy – komunikację na forach w relacji konsument – konsument. Aby amplifying był skuteczny, marka musi zapewnić tzw. Reason to Talk, czyli powód, dla jakiego agencja miałaby zabierać głos w dyskusjach.

Najbezpieczniejszą strategię jest uczestnictwo reaktywne – odpowiadamy na posty i pytania użytkowników dostarczając im wiedzę mającą rozwiać ich wątpliwości, a marce wykreować nowych klientów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oficjalna komunikacja na forach – eRzecznik

Kampanie eRzecznika marki są rozwinięciem amplifyingu internetowego. Polegają na jawnym i partnerskim reprezentowaniu marki na forach internetowych i w innych sieciowych touchpointach. Podstawowym wyróżnikiem kampanii eRzecznika jest fakt, że zapewnia ona markom bardzo duże bezpieczeństwo komunikacji dzięki swojej całkowitej jawności – eRzecznik jest zawsze podpisany imieniem i nazwiskiem oraz komunikuje markę, którą reprezentuje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie eRzecznika pozwalają markom przeprowadzać bardzo jakościowe, oficjalne działania w naturalnych touchpointach grupy docelowej – na forach internetowych, czyli w miejscach do których marki miały do tej pory bardzo ograniczony dostęp.

Oficjalna komunikacja na forach wsparta monitoringiem – Online Ekspert

Online Ekspert to forma oficjalnej komunikacji na forach internetowych wsparta stałym monitoringiem Internetu. Takie połączenie pozwala docierać do konsumentów, którzy w tej chwili zadają na forach pytania dotyczące planowanego zakupu. Ta grupa klientów znajduje się w fazie ‘consideration’ procesu zakupowego – tuż przed podjęciem decyzji zakupowej. Online Ekspert jest wspólna usługą agencji 6ix WoMM & Social media i Monitoringu Internetu SentiOne.

Mechanika usługi składa się z trzech kroków:

  • Zespół analityczny na bieżąco monitoruje fora internetowe
  • Lokalizuje konsumentów, którzy pytają o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważają dokonanie zakupu
  • Online Ekspert marki błyskawicznie rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami – odpowiada kontekstowo na ich pytania, kieruje ich do eksperckich treści na serwisie internetowym marki i inspiruje konsumentów do podjęcia korzystnej dla reprezentowanej marki decyzji zakupowej.

Mechanikę działania usługi przedstawia poniższe video:

Online Ekspert, tak jak eRzecznik, reprezentuje markę w sposób oficjalny i całkowicie jawny – jest zawsze podpisany prawdziwym imieniem i nazwiskiem i otwarcie komunikuje, jaką markę reprezentuje.

Online Ekspert udziela zainteresowanym konsumentom fachowej porady i dostarcza im ekspercką wiedzę – jest docenianym i pożądanym partnerem konsumentów.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką przedstawiającą różnice pomiędzy poszczególnymi dostępnymi rodzajami kampanii na forach internetowych.

 

Infografika w pełnej rozdzielczości