TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marketing w chmurach, czyli jak linie lotnicze walczą o klientów

Marketing w chmurach, czyli jak linie lotnicze walczą o klientów
Latanie, jako sposób podróżowania, nie należy już do segmentu premium i jest dostępne na wyciągnięcie ręki niemal dla każdego. Od kiedy na rynku zaczęły pojawiać się tanie linie lotnicze, konkurencja w tej branży musiała zmienić nie tylko strategię cenową.
O autorze
2 min czytania 2017-09-20

Walka o klienta zeszła na zupełnie inne tory, a linie lotnicze przestały sprzedawać bilety, a zaczęły spełniać marzenia. Tak oto tym jednym zdaniem można opisać to, co aktualnie dzieje się w komunikacji marketingowej linii lotniczych. Jedno trzeba jej przyznać — to marketing z polotem.

Emocje wysokich lotów

Linie lotnicze spełniają marzenia. I to właśnie tę ideę, a nie bilety, sprzedają w swoich spotach. Dzisiejsze reklamy linii lotniczych są ckliwe jak mało które. Jako pierwszy przykład przytoczę tu spot Tureckich Linii Lotniczych opowiadający historię grupy dzieci, które codziennie obserwują niebo, wypatrując samolotów. W końcu stawiają prowizoryczny pas do lądowania z nadzieją, że któryś z samolotów kiedyś tam wyląduje. Czy tak się stanie? Koniecznie zobaczcie spot, który de facto znalazł się w zestawieniu 10 najlepszych kampanii w historii tureckiej reklamy!

Jeżeli grupa rozczulających dzieci w reklamie to za mało, to do spotu warto zatrudnić gwiazdy wielkiego formatu. Także i ten krok zrobiły Tureckie Linie Lotnicze, które do udziału w reklamie zaprosiły Morgana Freemana. Spot został wyświetlony podczas Super Bowl, a aktor wszystkim znany z roli Boga w filmie ‘Bruce Wszechmogący’ zabiera widzów w podniebny świat, który lataniu nadaje wymiar wręcz mistyczny. Przekonajcie się sami:

Emirates, obecnie najbardziej prestiżowa linia lotnicza na świecie także i reklamy tworzy z rozmachem. W przeciwieństwie do dwóch powyższych przykładów spoty Emirates nie są tak patetyczne, a mimo to nie sposób przejść obok nich obojętnie:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


By klienci odfrunęli i odlecieli

Od czasu do czasu któraś z linii lotniczych ze swoim pomysłem próbuje wzbić się na szczyt kreatywności. Udało się to na pewno linii West Jest, która kilka lat temu, z okazji Świąt Bożego Narodzenia przygotowała dla swoich klientów niebanalną niespodziankę. Film z tej akcji w niemal zawrotnym tempie stał się viralem i do dzisiaj pozostaje klasyką gatunku. A o czym mowa? O zapewne jednej z najlepiej przeprowadzonych akcji Real Time na przestrzeni ostatnich lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

RTM w dobrej formie

A skoro już o Real Time mowa, to nie sposób nie wspomnieć o jednej z głośniejszych kampanii ostatnich miesięcy. Nie każda z linii lotniczych może pozwolić sobie na to, by do współpracy zatrudniać największe światowe nazwiska. Jednak jak się okazuje, nawet przy niewielkim budżecie na marketing można zaistnieć. I to hucznie. Niewątpliwie udało się linii Norwegian, która przy minimalnym nakładzie finansowym, osiągnęła maksimum rozgłosu. Rok temu, kiedy Angelina Jolie i Brad Pitt ogłosili informację o swoim rozstaniu, Norweskie Linie Lotnicze nie potrzebowały dużo czasu, by zaczęto mówić o niej niemal tyle samo, co o samym rozstaniu się pary. Już następnego dnia po ogłoszeniu rozpadu związku linia Norwegian w jednej z gazet opublikowała reklamę — banalną w formie, jeżeli jednak chodzi o poczucie humoru i kontekstowe dopasowanie, to jest to komunikacja wysokich lotów. A o czym mowa?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


’Brad jest singlem. Bilet do Los Angeles, w jedną stronę, 169 funtów’

Jak widać działy marketingu w liniach lotniczych robią wiele, by ich klienci nie tylko latali ich liniami ale i odlatywali z każdą kolejną produkcją 🙂