…podczas prelekcji Aleksandra Jakubek, Customer Relationship Manager w FreshMail.
Zobacz również
Akademia Marketingu: Personalizacja jest jednym z ważniejszych trendów komunikacyjnych w tym roku. Na jakim etapie, Twoim zdaniem, są polskie firmy pod względem personalizacji przekazu marketingowego?
Aleksandra Jakubek, FreshMail: Myślę, że polskie firmy radzą sobie coraz lepiej i można zauważyć, że stosują więcej zabiegów personalizacyjnych jak tylko „po imieniu”. W dobie tak dużej konkurencji oraz wzrostu świadomości odbiorców marketerzy zdają sobie sprawę, że w pełni spersonalizowana komunikacja to jedyna droga do zbudowania trwałych relacji z klientami. Możemy więc zauważyć, że komunikacja, którą kierują do nas firmy jest coraz bardziej dostosowana do naszych zainteresowań i potrzeb.
Co tak naprawdę oznacza personalizacja w e-mail marketingu? To tylko wykorzystanie mojego imienia w temacie wiadomości czy zdecydowanie coś więcej?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wykorzystanie imienia w temacie już dawno przestało wywierać wrażenie na odbiorcach. Personalizacja w email marketingu to mail „szyty na miarę”. Nie chodzi tutaj o zwracanie się do odbiorcy po imieniu. Chodzi o skierowanie do odbiorcy takich treści, które przeznaczone są specjalnie dla niego – wykorzystując wszelkie dane, jakie o nim posiadamy i zestawiając je w jeden profil – więcej na ten temat opowiem oczywiście podczas mojej prezentacji na Akademii Marketingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ile czasu i pracy potrzeba by zbudować profile osobowe klientów-odbiorców, do których możemy wysyłać spersonalizowane wiadomości?
Na pewno żadne narzędzie nie zrobi tego za nas. Oczywiście wszelkiego rodzaju programy CRM są pomocne, ale to my, jako nadawcy musimy zastanowić się i określić profil odbiorcy/klienta, do którego kierujemy nasze produkty czy usługi – nie chodzi bowiem o to, aby przetwarzać wszystkie dane jakie tylko znajdziemy, ale te, które pozwolą nam takie profile utworzyć. Trzeba więc przygotować się na to, że będzie to wymagało od nas więcej pracy niż wysyłanie tych samych treści do wszystkich odbiorców. Jeżeli dopiero rozpoczynamy komunikację email marketingową ten czas może być jeszcze dłuższy, ponieważ potrzebujemy poznać preferencje naszych odbiorców, a pamiętajmy, że nie podadzą oni nam ich na tacy. Poświęcenie jednak na to wszystko więcej energii na pewno popłaci – odbiorcy, którzy otrzymują interesujące ich treści chętniej i szybciej będą konwertować. O sposobach, które pozwolą na zebranie potrzebnych informacji opowiem podczas mojej prezentacji.
Jakie efekty przynosi waszej firmie, działającej w branży B2B polityka personalizacji?
Jeżeli chodzi o email marketing, nie ma znaczenia czy jest to B2B czy B2C – w obu przypadkach personalizacja jest niezbędna. My staramy się jak najbardziej personalizować naszą komunikację i odkąd poświęcamy na to więcej czasu zauważyliśmy, że wiadomości, które wysyłamy do naszych odbiorców są przez nich dużo chętniej czytane. Przekłada się to również oczywiście na konwersję. Bierzemy pod uwagę nie tylko preferencje naszych odbiorców odnośnie tematów, które ich interesują, ale również wiele innych danych, które pomagają nam jak najbardziej dopasować treści do ich potrzeb.
Aleksandra Jakubek – Customer Relationship Manager. Z FreshMailem związana od 2012 roku. Najpierw wspierała użytkowników w Biurze Obsługi Klienta. Obecnie zajmuje się analizą ich potrzeb i zachowań oraz tworzeniem strategii lead nurturingowych.
Podczas Akademii Marketingu wystąpi z prelekcją „Jak personalizacja maili może pomóc w budowaniu stałych relacji z klientami?” w której skupi się na praktycznym aspekcie personalizacji w emailach, czyli budowaniu profilu osobowego i odpowiedniego komunikatu.
Akademia Marketingu to konferencja od 8-9 listopada w całości poświęcona nowym trendom i rozwiązaniom technologicznym w customer care.
Wśród prelegentów m.in. Paweł Tkaczyk, ekspert od storytellingu, Jan Zając, CEO Sotrender, Jarosław Królewski, CEO Synerise, Mikołaj Winkiel z Brand24, Andrzej Ogonowski z SMSAPI, Michał Laskowski z Orange Polska, Piotr Krauschar – prezes zarządu w FACEADDICTED, Michał Zjadel, Digital R&D Director w Kantar Millward Brown czy Agnieszka Grzesiak-Kasperczyk z MyLo.
Więcej informacji o konferencji: www.akademiamarketingu.edu.pl
KONKURS
Opisz jedno wdrożenie z zakresu obsługi klienta, które cię zachwyciło i dzięki któremu życie każdego klienta byłoby lepsze. Umiejętności researchu bardzo się tu przydadzą! Swoje zgłoszenia przesyłajcie do 21 października na adres [email protected], w tytule maila wpisując „Akademia – konkurs”. Najciekawszą propozycję nagrodzimy bezpłatną wejściówką na konferencję!
Nowy Marketing jest patronem medialnym Akademii Marketingu po raz drugi. Dla wszystkich Czytelników przysługuje 20% rabat. Podczas rejestracji na stronie, użyj hasła: „nowymarketing”, aby otrzymać zniżkę.