Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

52% Polaków nie korzysta jeszcze z subskrypcji. Widać duży potencjał rozwojowy rynku

Straal prezentuje „Subskrypcje PL” – pierwszy przekrojowy raport o ekonomii subskrypcji w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2017-10-23

Firma Straal zaprezentowała dziś pierwszy przekrojowy raport o ekonomii subskrypcji w Polsce – „Subskrypcje PL”. Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku. Jak wynika z raportu, Polska wciąż pozostaje w tyle za państwami tzw. „starej Unii” pod względem popularności subskrypcji. Wiele wskazuje jednak na to, że w niedalekiej przyszłości obserwować będziemy przyspieszony rozwój tego modelu sprzedaży nad Wisłą. Co ciekawe, będzie on napędzany przede wszystkim przez osoby, które obecnie nie dokonują jeszcze zakupów w ten sposób. Na największe korzyści ze sprzedaży subskrypcyjnej mogą liczyć m.in. dostawcy usług już dziś rozliczanych abonamentowo, firmy z sektora medycznego, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawcy prasy w formie elektronicznej.

Kluczowe wnioski:

  • Z subskrypcji korzysta dziś mniej niż połowa (48%) polskich konsumentów robiących zakupy przez internet. Dla porównania, w krajach tzw. „starej Unii” odsetek subskrybentów w analogicznej grupie wynosi 85%.
  • Polscy subskrybenci najczęściej opłacają w modelu subskrypcyjnym składki ubezpieczeniowe (44%), rachunki (43%), korzystają z VoD (39%), płacą za dostęp do zajęć sportowych (30%) oraz do środków transportu i oprogramowania (po 25%). Większość z nich wydaje na subskrypcje miesięcznie poniżej 200 zł, przy czym wśród osób wydających ponad 600 zł miesięcznie zaobserwowano największy udział amatorów VoD (81%).
  • Najczęściej wybieranymi metodami płatności za subskrypcje są karty płatnicze (27%), zlecenia stałe (26%) oraz e-wallety (22%).
  • Polski rynek spełnia wszystkie najważniejsze warunki potrzebne do rozwoju biznesu subskrypcyjnego. Większość Polaków korzysta z bankowości internetowej, rośnie popularność kart płatniczych wykorzystywanych do transakcji online.
  • Rodzaje towarów i usług o największym potencjale wzrostu w modelu subskrypcyjnym to: opłacanie rachunków (+22 p.p.), usługi medyczne
  • (+16 p.p.), składki ubezpieczeniowe (+15 p.p.), VoD (+15 p.p.), prenumeraty prasowe (e-wydania) (+14 p.p.), platformy edukacyjne (+13 p.p.), oprogramowanie komputerowe (+12 p.p.) oraz usługi sportowe (+11 p.p.).

Raport „Subskrypcje PL” dostępny jest do pobrania na stronie internetowej firmy Straal.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj