TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polacy na zakupach, czyli 8 faktów, które mówią o nas wszystko

Z prawie 26 milionów polskich internautów aż 47% kupuje w e-sklepach. Chociaż zakupy przez internet są niezwykle popularne, wciąż uwielbiamy odwiedzać galerie handlowe i sklepy stacjonarne.
O autorze
2 min czytania 2017-10-23

Niektóre produkty wolimy najpierw zobaczyć na żywo, a dopiero później zdecydować się na zakup w sieci.

„Powiedz mi, jak kupujesz, a powiem Ci, kim jesteś” – ta zależność naprawdę działa i – co więcej – sprawdza się zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Prezentujemy 8 faktów związanych z zakupami, które wiele mówią o nas samych.

Fakt 1: Liczymy się z opinią sprzedawców

Aż 65% Polaków woli porozmawiać w sklepie stacjonarnym ze sprzedawcą niż szukać opinii przez smartfona. Szczególnie ważne dla klientów są opinie na temat sprzętów RTV i AGD.

Fakt 2: Co trzeci Polak reaguje na napis SALE

Obok napisu SALE, szczególnie umieszczonego na czerwonym tle, trudno przejść obojętnie. Według badań kolor czerwony działa na nas wyjątkowo: podnosi ciśnienie krwi, zwiększa poziom adrenaliny i ekscytacji organizmu. Dlatego większość materiałów promocyjnych jest czerwona, a sklepy tak często wykorzystują nawiązania do znaku drogowego „stop”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fakt 3: To mężczyźni łatwiej ulegają promocjom

Aż 45% mężczyzn podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie promocji i obniżek cen. Panowie zdecydowanie chętniej sięgają do portfela w okresie wyprzedaży.

Fakt 4: Wolimy zaplanować swoje zakupy

Tylko 14% Polaków nie robi przygotowań przed zakupami. Zdecydowana większość woli: stworzyć dokładną listę, przejrzeć gazetki promocyjne, porównać oferty i ceny przed zakupem oraz odwiedzić strony www sklepów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Fakt 5: Najpierw oglądamy, później kupujemy… i odwrotnie

Niektóre produkty wolimy najpierw zobaczyć wirtualnie, a później kupić je w sklepie stacjonarnym. Aż 54% osób kupuje tak materiały budowlane, 45% sprzęt AGD i RTV i 44% odzież, akcesoria i dodatki. Odwrotne działanie obserwujemy w przypadku kosmetyków i perfum (37%) oraz obuwia 34%. Tych produktów najpierw szukamy w sklepach stacjonarnych, a dopiero później kupujemy w sieci.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fakt 6: Kobiety kupują odzież, a mężczyźni sprzęt elektroniczny i…

W sklepach internetowych kobiety najczęściej kupują odzież i dodatki (aż 82%). Zamawiają również kosmetyki, multimedia i artykuły dziecięce. Aż 64% mężczyzn kupuje online sprzęt elektroniczny. Co ciekawe, panowie kupują równie często bilety do kina i teatru i podróże.

Fakt 7: Mężczyźni wydają miesięcznie więcej niż kobiety

Na odzież i dodatki kobiety wydają co miesiąc średnio 89 złotych. Co ciekawe, mężczyźni wydają w skali miesiąca więcej niż kobiety. Na zakup elektronicznych gadżetów panowie przeznaczają około 100 złotych.

Fakt 8: Kosmetyczka i biżuteria – ile wydajemy?

25% wydatków miesięcznych w przypadku kobiet stanowią zabiegi kosmetyczne. Ciekawszy jest jednak fakt, że to 22% miesięcznych wydatków mężczyzn. Tylko 16% wydatków w obydwu przypadkach to kwoty przeznaczone na biżuterię.

Fakt 9: Coraz bardziej doceniamy rękodzieło i żywność eko

Polacy stają się bardziej eko, inwestują w domowe produkty i polskie wyroby. Wśród najważniejszych zakupowych trendów znalazły się: domowe przetwórstwo, żywność organiczna oraz polskie produkty robione ręcznie. Co ważne, Polacy coraz chętniej wspierają akcje charytatywne i crowdfunding.

Więcej ciekawostek o tym, jak kupujemy znajduje się w przygotowanej przez HRS infografice „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”.

Więcej na stronie