Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

TrendSignals w Social Mediach

TrendSignals w Social Mediach
Media społecznościowe to wciąż, bodaj najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar pełen botów, hashtagów, efemerycznych treści, gifów, emoji i kontentu. Mija czas myślenia kanałami, gdyż najważniejsze jest obecnie myślenie potrzebami odbiorców. Marki łączą działania na różnych kanałach...
O autorze
3 min czytania 2017-10-27

…i różnych typów – kontentowe, efektywnościowe, komunikacyjne, reklamowe itd., w jedną spójną historię. Poniżej przedstawiamy istotne i bieżące trendy dotyczące komunikacji w mediach społecznościowych.

Trend: Video i live video

Wideo jest coraz intensywniej obecne w social mediach. Według raportu Cisco, w tym roku będzie stanowić 69% całego ruchu internetowego, aby do roku 2019 osiągnąć już 80%. W trend ten wpisuje się Facebook, który mocno stawia na ten rodzaj treści. W tym roku umożliwił wyświetlanie reklam wideo w trakcie odtwarzania materiałów, a ostatnio zadebiutował z nową usługą pt. Watch. Jest to przestrzeń do oglądania treści wideo stworzonych wyłącznie na portalu Zuckerberga. Jak poinformował dziennik „The Wall Street Journal”, platforma do końca 2018 r. planuje wydać na własne treści filmowe ok. 1 mld dol.

Wideo rośnie także na Instagramie. Wg danych z czerwca aplikacji używa 250 mln użytkowników dziennie. Niedawno reklamy wewnątrz Instagram Stories zostały dodatkowo wzbogacone o możliwości Facebook Canvas, a także pojawiła się nowa usługa Custom Stories, dzięki której użytkownicy mogą kolektywnie tworzyć swoje relacje, łącząc momenty udokumentowane przez różne osoby.

Snapchat do tworzenia swoich treści wideo, zaczyna zaś także wykorzystywać Spectacles. Burger King i Sainsbury’s to pierwsze marki, które stworzyły reklamy na Snapchat nagrane w pełni przy użyciu tych specjalnych okularów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przykład: Najkrótsze reklamy Nescafe

Międzynarodowy producent kawy rozpuszczalnej Nescafe w swojej nowej kampanii pre-roll na chińskim odpowiedniku YouTube, YouKu, wykazał się zrozumieniem potrzeb swoich odbiorców. Według Nescafe 9 na 10 osób nienawidzi długich reklam poprzedzających filmy, dlatego marka porzuciła minutowe filmy na rzecz pięciosekundowych, niemal statycznych klipów. Minimalistyczna forma pozwala na przekazanie podstawowego hasła marki, nie narzucając się oglądającym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przykład: Martwe myszy na Facebooku

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Amerykańska firma Tomcat specjalizująca się w deratyzacji znana jest z hasła “co zrobisz z tymi wszystkimi martwymi myszami?”. Aby nadać swojemu przesłaniu bardziej namacalny wymiar, marka zdecydowała się odegrać dla swoich fanów teatrzyk kukiełkowy (z myszami w rolach głównych), transmitowany przez Facebook Live. Scenariusz dowcipnego przedstawienia nawiązywał do klasycznych horrorów, w których grupa nastolatków ginie podczas beztroskich wakacji w środku lasu. Podczas transmisji oglądający mogli decydować, jak zginie kolejna (sztuczna) mysz, dodając komentarz pod filmem.

Zobacz

Więcej case studies w ramach trendu #Wideo i live video w pełnej wersji raportu TrendSignals.

Trend: Influencer marketing

Współpraca z Influencerami jest wciąż jednym z ważniejszych trendów w social mediach. Dzięki takiej współpracy marki mają szansę na generowanie obrandowanych, ale oryginalnych treści, a content tworzony w ten sposób często zastępuje już mniej autentyczne kreacje reklamowe.

Badania przeprowadzone przez Bloglovin sugerują, że w 2017 roku aż 63 procent marketerów zwiększyło swoje budżety na influencer marketing.

Influencerzy internetowi cieszą się także coraz większą popularnością, co widać m.in. we frekwencji tegorocznego MeetUp (niemal 20 tys. uczestników), a także w rosnącej liczbie kampanii w social mediach z ich udziałem.

Przykład: Muzyczna Coca-cola

Kampania Coca Coli ‘Podziel się radością’, której najbardziej rozpoznawalnym aspektem były imiona wypisane na etykietach, trwa już trzy lata. W tym czasie przeszła ona kilka metamorfoz, utrzymujących zainteresowanie konsumentów. W najnowszej odsłonie kampanii marka umieściła na opakowaniach teksty znanych piosenek. By nadać akcji bardziej namacalnego charakteru, Coca Cola wykorzystała społecznościową aplikację Musical.ly służącą do nagrywania krótkich filmów ze znanymi utworami jako ścieżką dźwiękową. Dzięki zaangażowaniu influencerów tańczących z Colą do piosenek, których teksty znalazły się na etykiecie, marka zaprezentowała odbiorcom jak muzyka i napój mogą służyć do dzielenia się radością z innymi.

Więcej case studies w ramach trendu #Influencer marketing w pełnej wersji raportu TrendSignals.

Trend: Being Good

Z badań Barometr CSR 2016, przeprowadzonych przez CSR Consulting i Maison & Partners, wynika, że aż 72 proc. konsumentów deklaruje, że działania CSR wzbudzają ich pozytywne odczucia wobec firm. Z kolei firma badawcza Deloitte w 2016 r. zapytała przedstawicieli generacji Y z 29 krajów o to, jakie najważniejsze wartości powinien obecnie reprezentować biznes, by odnieść długotrwały sukces. Na pierwszych miejscach znalazły się takie określenia jak: biznes odpowiedzialny, opierający się na zaufaniu, lojalności, uczciwości oraz etyczny. Z badań tych wynika, że marki powinny zatem nie tylko deklarować wsparcie, ale i aktywnie pomagać i wspierać inicjatywy związane z szeroko pojętym hasłem #beinggood.

Z jednej strony „bycie dobrym” jest odpowiedzią firm i organizacji na oczekiwania klientów, którzy widzą wokół siebie wiele niesprawiedliwości i problemów, chcą o nich mówić i z nimi walczyć. Z drugiej strony, wiąże się to ze strategiami firm, które chcą pokazywać, że liczy się dla nich coś więcej niż wysoka sprzedaż – liczą się ludzie, ich potrzeby i emocje.

Przykład: To nie boomerang

Choroba Parkinsona często (i niesłusznie) postrzegana jest przez młodzież jako problem osób starszych. Aby zwalczyć ten niebezpieczny stereotyp, studenci Miami Ad School Mumbai stworzyli projekt kampanii w Instagram Stories, publikując w nich krótkie filmy o codziennych czynnościach wykonywanych trzęsącymi się rękami. Filmy przypominające zapętlone gify tworzone w popularnej aplikacji Boomerang, pokazują jednak prawdziwe oblicze życia z chorobą.

Więcej case studies w ramach trendu #Being Good w pełnej wersji raportu TrendSignals.

Pozostałe trendy: Hyper Reality, Boty, Now w pełnej wersji raportu TrendSignals

Powyższy materiał to fragment raportu TrendSignals. Publikacja przedstawia także najświeższe informacje dotyczące poszczególnych portali społecznościowych. Raporty TrendSignals to comiesięczna dawka kilkudziesięciu stron inspiracji: najistotniejszych trendów, wyselekcjonowanych inspiracji, najciekawszych przykładów ze świata komunikacji marketingowej.

Pobierz pełną wersję raportu

Raport dostępny jest do pobrania jako pojedyncze wydanie lub w ramach subskrypcji 12-miesięcznej. Można go zamówić na stronie infuture hatalska foresight institute. Znajdziemy tam również wersje bezpłatne (dema) wszystkich dotychczasowych numerów.

Dla czytelników NowegoMarketingu jest rabat w wysokości 100 zł na każdy pojedynczy numer TrendSignals. Wystarczy przy zakupie podać kod rabatowy: NM100