Symetria bada efektywność monitorów Latitude wśród osób z wszczepionymi rozrusznikami serca

Symetria przeprowadziła badanie na przedstawicielach grupy 50+. Przedmiotem analizy był zdalny monitor marki Latitude, który umożliwia osobom z rozrusznikami na samodzielne kontrolowanie pracy wszczepionych urządzeń oraz automatyczne przesyłanie wyników wprost do gabinetu lekarza.
O autorze
1 min czytania 2012-07-09

 W kwietniu br. Symetria nawiązała współpracę z firmą Boston Scientific Corporation w zakresie weryfikacji efektywności wykorzystania sprzętu Latitude przez przedstawicieli jego grupy docelowej. Na badanie zaproszono 12 osób w wieku 50+ z wszczepionymi kardiowerterami lub rozrusznikami serca. Najstarsze osoby zaproszone do laboratorium miały ponad 80 lat.

Firma Boston Scientific Corporation produkuje zdalne monitory Latitude, które umożliwiają pacjentom sczytywanie parametrów pracy rozrusznika serca oraz ich automatyczne przesyłanie do lekarza. Dodatkowo z systemem zintegrowana jest waga oraz ciśnieniomierz. Pozwala to na przeprowadzenie samodzielnego badania kontrolnego, co w efekcie powoduje zminimalizowanie konieczności częstych wizyt pacjenta  u kardiologa.

– Praca z osobami z tej grupy wiekowej wymagała od moderatora większego niż zazwyczaj wysiłku, by stworzyć komfortową sytuację badawczą. Zaproszeni uczestnicy często wyrażali swoje obawy dotyczące ich słabej znajomości technologii, martwili się również czy „prawidłowo” wykonają zadania, a ich wypowiedzi okażą się dostatecznie pomocne i wyczerpujące. – mówi Agnieszka Mozol, koordynatorka badania – Z racji wieku sesje zostały wydłużone tak aby badani nie musieli się spieszyć oraz mogli skorzystać z chwili przerwy pomiędzy kolejnymi zadaniami.

Analizie podlegał sposób korzystania ze sprzętu, interpretacja komunikatów czy konfigurowanie urządzeń peryferyjnych (waga i ciśnieniomierz). Drugim  etapem badania po wprowadzeniu zamian w urządzeniu było przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych z przedstawicielami grupy docelowej. W rezultacie zweryfikowano rekomendowane przez Symetrię zmiany na wybranych ekranach monitora Latitude.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Uważam, że Symetria zrobiła kawał dobrej roboty pomagając nam pogłębić problemy użytkowników podczas testów oraz wskazując rozwiązania usprawniające sam produkt i komunikaty na monitorze Latitude. – komentuje Jeffrey M. Thompson z Boston Scientific Corporation – Doceniamy szczególnie wnioski badawcze przedstawione przez Symetrię.

Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w Internecie. Od 1998 roku z usług agencji korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, T-Mobile, Orange, Payback, Nestle.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się