Użyteczna reklama w inteligentnych miastach

Użyteczna reklama w inteligentnych miastach
Czy kiedykolwiek w centrum miasta szukałeś miejsca, by postawić bagaż, schronić się przed nagłą ulewą lub usiąść, aby zawiązać buty? IBM i francuski oddział Ogily & Mather w ramach kampanii “People for smart cities” przygotowali przydatne dla mieszkańców miast reklamy zewnętrzne.
O autorze
2 min czytania 2013-06-07

Kampania IBM “People for smart cities” pokazuje, że tradycyjna reklama zewnętrzna może pełnić rolę funkcjonalnych powierzchni. IBM jest zaangażowane w tworzenie rozwiązań, które ułatwiają życie w miastach

Wiele użytecznych mebli miejskich powstało w ramach konkursów Designedforpoznan.pl oraz Designedinpoznan.pl.

 Łukasz Goździor, Dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania:

„Miasto Poznań od lat pretenduje do miana stolicy polskiego designu. To właśnie w Poznaniu znajduje się pierwsze w Polsce centrum designu i kreatywności dla biznesu Concordia Design, dwie uczelnie wyższe edukują więcej studentów wzornictwa niż wszystkie pozostałe uczelnie kształcące projektantów w Polsce, w stolicy Wielkopolski działa też międzynarodowa wyższa szkoła projektowania School of Form. Poznań to także miejsce, w którym od sześciu lat odbywa się także Arena DESIGN – międzynarodowe wydarzenie dedykowane tematyce współczesnego wzornictwa, projektowania przemysłowego i architektury.

Jednym z pierwszym projektów zagospodarowania przestrzeni miejskiej w ciekawy sposób były artystyczne ławki, które stanęły na ulicach Poznania z okazji 750 rocznicy obchodów jego lokacji. Kolorowe ławki – jako nowoczesne siedziska, wykonane przez poznańskich artystów, uatrakcyjniały ulice naszego miasta. W różnych jego częściach ustawiono 53 ławki, a każda z nich związana była z jakąś poznańską firmą lub instytucją. Niektóre ławki grały, inne świeciły, a na jednej można było nawet ćwiczyć jazdę rowerową. Ale to nie był jedyny projekt, który wpisywał się w koncepcje budowania wizerunku Poznania jako miasta przyjaznego designowi. Rok temu Miasto Poznań zaprosiło młodych poznańskich projektantów do wzięcia udziału w konkursie: “Designedforpoznan.pl” oraz „Designedinpoznan.pl”. W ramach konkursu powstały prototypy mebli miejskich m.in.: ławka ELECTRICITY – mebel wytwarzający energię służącą do ogrzania siedziska oraz umożliwiający doładowanie telefonu i laptopa, HUBEK – półsiedzisko miejskie, przypominające hubę, lecz zamiast drzew wykorzystujące powierzchnie ścian i ogrodzeń, ROZGRZEJ RĄCZKI – rozwiązanie dla zmarzniętych rąk pasażerów komunikacji miejskiej oraz SPAGHETTI MOSTER – przybornik biurkowy wykonany przy użyciu materiału odpadowego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zwycięskie projekty (pobierz katalog) prezentowane były w ramach wystawy PERSPECTIVE_S FROM POZNAN podczas ważnych wydarzeń dla światowego i polskiego designu. Do tej pory można je było obejrzeć podczas Milan Design Week, Berlińskiego DMY Festival, Gdynia Design Days oraz Brussels Design September. Po Brussels Design Semptember wystawę mebli i przedmiotów użytkowych autorstwa młodych poznańskich projektantów można było obejrzeć także w Parlamencie Europejskim. Natomiast na początku 2013 roku zwycięskie projekty wzięły udział w wystawie zorganizowanej z okazji urodzin Śląskiego Zamku w Cieszynie oraz podczas ArenaDesign w Poznaniu.

W Poznaniu z roku na rok rodzą się nowe inicjatywy, rozwijają długofalowe projekty związane z zagospodarowaniem przestrzeni miejskiej, a na mapie miasta przybywa miejsc skupionych wokół designu. Wystawa PERSPECTIVE_S FROM POZNAN pozwoliła zaprezentować jego możliwości i jednocześnie była namiastką ogromnego potencjału twórczego lokalnych projektantów. Realizując takie projekty konsekwentnie budujemy wizerunek miasta przyjaznego designowi, otwartego na ciekawe inicjatywy związane z aranżacją przestrzeni miejskiej i dobrze zorganizowanego urbanistycznie.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się