To lustro Cię zna. Zespół Wise Glass opracował wyjątkowy format reklamowy

To lustro Cię zna. Zespół Wise Glass opracował wyjątkowy format reklamowy
Do zwykłego lustra, spełniającego podstawową funkcję, dołożyli sensory i funkcję wyświetlania obrazów. Dzięki temu potrafi rozpoznać płeć, wiek, rodzaj włosów czy zarostu użytkownika i wyświetla reklamy dopasowane do niego. Dla reklamodawców najciekawsze jest jednak to, że nie zlicza tzw. “pustych..
O autorze
2 min czytania 2017-12-28

…wyświetleń”.

Na telebimach w centrum miasta zarabiają agencje reklamowe, ale dla reklamodawców to trudny sposób na promocję marki. Co prawda ruchoma reklama w przestrzeni publicznej wyświetla się wszystkim przechodniom, ale nie da się zmierzyć tego, ile dokładnie osób zwróciło na nią uwagę na dłużej niż sekundę. Inaczej jest w przypadku wyjątkowego lustra, które stworzyli Waldemar Bieniek i Gabriel Myśliwiec, założyciele Wise Glass.

100% efektywności reklamowego budżetu

Waldemar Bieniek jest realizatorem w jednej z ogólnopolskich stacji telewizyjnych. Gabriel Myśliwiec zajmuje się grafiką komputerową oraz prowadzi własny klub sportowy i organizuje zajęcia dla dzieci. Mimo ogromu zajęć związanych z pracą zawodową, założycieli Wise Glass połączyła pasja do technologii. Razem postanowili stworzyć wyjątkowy format reklamowy, który daje reklamodawcom pewność obejrzanego komunikatu przez potencjalnego klienta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W przestrzeni publicznej jesteśmy jedynym nośnikiem, który gwarantuje, że to za co reklamodawca zapłaci zostanie zobaczone. Efektywność wydanej na reklamę złotówki wynosi 100% – przekonuje Waldemar Bieniek. Lustro nadal będzie spełniać podstawowe funkcje i każdy będzie mógł się w nim przejrzeć, ale w dodatku obejrzeć reklamę, dopasowaną do swoich preferencji.

Dla reklamodawców Wise Glass to świetne rozwiązanie. Mogą podać do jakiej grupy odbiorców miałaby trafić ich reklama, a Wise Glass tak programuje swój system, aby wyświetlał ją dokładnie tym osobom. Jedną z głównych zalet tego reklamowego lustra jest mierzalność, ponieważ system nie tylko zapisuje dane dotyczące użytkownika lustra (ważne: nie zapisuje obrazu), ale też czas, jaki poświęcił na kontakt z reklamą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Reklamodawca ma też pewność, że jego komunikat zostanie zobaczony i to przez osobę, która należy do grupy docelowej reklamowanego produktu. Co gdy użytkownik lustra po zobaczeniu pierwszych sekund reklamy odwróci wzrok i odejdzie? – Reklamodawca nie zapłaci za to wyświetlenie – dodaje Gabriel Myśliwiec.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zwykłe lustro, ale z reklamami

Przekaz reklamowy może trafiać nawet do użytkowników toalet w restauracji i innych miejscach publicznych. – Od początku robiliśmy wszystko, by takie lustro nie było drogie dla właściciela lokalu. Dlatego zdecydowaliśmy się na to, że to my będziemy je zamieszczać i obsługiwać. Lustro jest ładne, wyglądem nie różni się od innych, które można kupić w sklepie – mówi Waldemar Bieniek.

Założyciele Wise Glass z takim pomysłem na biznes przyszli do rzeszowskiego Samsung Inkubatora. Wcześniej samodzielnie stworzyli prototyp systemu rozpoznającego cechy fizyczne użytkowników i wyświetlającego reklamy. Sami też przeprowadzili pierwsze testy i opracowali model biznesowy, który zainteresował reklamodawców. Do inkubatora zgłosili się głównie po to, by pozyskać ciekawe kontakty.

– Korzystając z inkubatorów, czy akceleratorów, trzeba mieć plan na to, jak je wykorzystać. Taki inkubator może bardzo dużo oferować, ale uczestnicy mogą źle skorzystać z tej możliwości. Każdy powinien wiedzieć, czego chce, a nam zależało na kontaktach, na dotarciu do miejsc, w których chcielibyśmy zainstalować nasze lustro i Samsung nam w tym pomaga – mówi Waldemar Bieniek.

Jeśli szukasz pomocy w rozwoju swojego startupu, chcesz skorzystać z wiedzy technicznej i biznesowej doświadczonych przedsiębiorców, zgłoś się do Samsung Inkubatora w Rzeszowie. Właśnie ruszył nabór do drugiej edycji inkubacyjnej, a więcej na ten temat dowiesz się z tej strony.

 

Artykuł jest częścią akcji ZmienimyŚwiat, której partnerem jest Samsung Inkubator w Rzeszowie. Więcej na temat akcji dowiecie się z tej strony.