NowyMarketing prognozuje rok 2018: Komputronik

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Komputronik

O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor Marketingu w firmie Komputronik.

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Bardzo ważnym punktem w roku 2017 było dla Komputronik rozszerzenie asortymentu w salonach stacjonarnych i sklepie internetowym. Wzbogaciliśmy się o nową kategorię – home, w której znajdują się m.in. kosmetyki, zabawki czy sprzęt do majsterkowania w domu i ogrodzie. Rozwinięcie asortymentu wiązało się z dużym nakładem pracy, koniecznością znalezienia nowego, innego sposobu komunikacji oraz repozycjonowaniem. Wypracowaliśmy strategię komunikacji „Dla tych, którzy…”. Pozwala nam ona mówić o wszystkich produktach, a jest ich ponad 80 tysięcy, w jeden, spójny sposób. To również jedno z najważniejszych wydarzeń dla marki w mijającym roku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Zdecydowanie jednym z naszych największych osiągnięć w 2017 roku było wdrożenie (i już możemy powiedzieć, że z pełnym sukcesem) nowej strategii komunikacji „Dla tych, którzy…” oraz hasła marki „Komputronik – mamy to!”. Ta klamra komunikacyjna symbolizuje nasz bogaty asortyment, ale jest też obietnicą, którą składamy klientom. Co dla nas bardzo ważne – zarówno nowe hasło, jak i strategia „Dla tych, którzy…” zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów i partnerów biznesowych, z czego jesteśmy dumni i co motywuje do pokonywania kolejnych wyzwań.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Rozwój asortymentu Komputronik wiązał się jednocześnie z wieloma wyzwaniami. Porządkując wiele kategorii pod marką Komputronik, zależało nam na stworzeniu czytelnych komunikatów i kreacji, które pomogą klientom odnaleźć się w bogatej ofercie produktowej.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Zauważamy, że wiele marek w ostatnim czasie zdecydowany nacisk w swojej komunikacji stawia na klienta. To on i jego potrzeby są najważniejsze, a marki prześcigają się w sposobach na zaspokojenie ich. Dla nas odpowiednie podejście do klienta było zawsze bardzo ważne, relacje budujemy od ponad 20 lat, więc trend też bardzo nas cieszy i chętnie za nim podążamy.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Obserwujemy aktualnie duże rozproszenie wśród agencji. Podmioty specjalizują się w konkretnych działaniach. Z punktu widzenia osoby zajmującej się marketingiem w konkretnym przedsiębiorstwie, współpraca z rozproszonymi podmiotami jest coraz trudniejsza. Jako marka widzimy, że potrzebujemy kompleksowości – przy jednoczesnym zapewnieniu indywidualnego podejścia.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

W roku 2018 zamierzamy skupić się na wielokanałowej i wielonarzędziowej komunikacji, która prowadzona będzie w oparciu o naszą nową strategię komunikacji. Jesteśmy m.in. dla tych, którzy lubią sport, ale też dla tych, którzy dobrze czują się w domowym zaciszu… I wiele innych! Różne potrzeby naszych klientów wymagają od nas elastyczności i kreatywnego podejścia w komunikowaniu szerokiego asortymentu sklepu Komputronik.

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Jednym z naszych najważniejszych wyzwań jest ukierunkowanie kreatywności i dostosowanie oryginalnych pomysłów do odpowiednich potrzeb naszego otoczenia. Chcielibyśmy wdrożyć przemyślane i skuteczne kampanie, które zostaną docenione przez naszych klientów oraz środowisko marketingowe.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Jednym z trendów będzie na pewno dalszy rozwój interactive, a także specjalizacja w ramach social media. Przewidujemy już, jak możemy odpowiedzieć na te zagadnienia poprzez działania na naszych kanałach.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Planujemy dużą kampanię, która dzięki wykorzystaniu omnichannel i odpowiedniemu zróżnicowaniu komunikatów dotrze do wszystkich naszych klientów. Dobór kanałów opieramy o touchpointy naszych produktów z grupą docelową, by wzmocnić naszą efektywność i zapewnić marce dobry start w kolejnym, 2019 roku.

 

O rozmówcy:

Karolina Pietz-Drapińska
Dyrektor Marketingu w firmie Komputronik

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w marketingu, planowaniu wielokanałowych kampanii i doborze różnorodnych narzędzi komunikacyjnych. Przed objęciem stanowiska w firmie Komputronik, pracowała jako Dyrektor Zarządzający agencją reklamową V&P, gdzie przygotowywała kampanie dla znanych polskich i międzynarodowych marek, m.in. z rynków FMCG, automotive, mobile czy retail. Doświadczenie zdobywała także jako Prezes Zarządu NEKK, agencji marketingowej w ramach grupy NEUCA. Na rynku farmaceutycznym odpowiadała za kompleksowe zarządzanie procesem marketingowym – od pozyskania budżetu, opracowania działań po ich najskuteczniejszą konwersję na sprzedaż w kanale aptecznym.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij