Podążanie wbrew utartym zasadom i łamanie stereotypów - ubiegły rok pod znakiem siły, czyli spoty, dzięki którym rok 2017 był wyjątkowy

Podążanie wbrew utartym zasadom i łamanie stereotypów - ubiegły rok pod znakiem siły, czyli spoty, dzięki którym rok 2017 był wyjątkowy

Ten przegląd będzie inny niż wszystkie. Wybraliśmy spoty marek, które pozwoliły nam w tym roku poczuć się wyjątkowo. Takich, które stworzyły komunikat zachęcający do pójścia pod prąd i wbrew utartym schematom.

W dzisiejszym przeglądzie możecie zobaczyć głośne kreacje marek, które wspierają różnorodność i poruszają istotne kwestie społeczne.

Kobiety ciągle walczą o nie szufladkowanie ich w jakichś rolach społecznych. Dlatego fińska firma jubilerska pomaga kobietom otworzyć się i pokazać prawdziwe piękno, bo przecież dla każdego piękno znaczy co innego.

Yusra Mardini, reprezentantka Syrii w pływaniu, płynąc pontonem do greckiej wyspy Lesbos nie poddała się nawet wtedy, kiedy żywioł był silniejszy i wpadła do wody. Zadziałał instynkt. Dziewczyna trafiła do drużyny uchodźców na Olimpiadzie w Rio w 2016. Jej udział w igrzyskach to hołd złożony odwadze i wytrwałości uchodźców w pokonywaniu przeciwności losu i budowaniu lepszej przyszłości dla swoich rodzin.

Jak mówią przedstawiciele Under Armour, za każdym razem, kiedy w Rio kobieta wygrywała w danej dyscyplinie, była porównywana do równie dobrego sportowca płci przeciwnej. Amerykańska marka skupiła się na historii 5 kobiet, które osiągnęły wiele w sporcie. Kampania „UNLIKE ANY” sprzeciwia się stereotypom i pokazuje, że to nie płeć, ubrania ani kolor skóry pozwalają osiągnąć obrany cel. Liczy się silna wola idąca w parze z miłością do wykonywanej pasji.

W ubiegłym roku Nike opublikowało film, który miał na celu zachęcić ludzi do podejmowania działań na rzecz swoich małych społeczności. Inicjatywa pokazała, że dzięki sile sportu wszyscy jesteśmy równi, a wspólnie możemy osiągnąć więcej. Uczy akceptacji poza boiskiem i równości wobec płci.

Inna reklama marki, która w naszym serwisie miała ogromną siłę, była inspirowana jedną z rosyjskich piosenek mówiących, że dziewczynki zrobione są z kwiatów, dzwonków, pięknych spojrzeń, galaretki... Nike chce być marką innowacji, dlatego zmienia stereotypy! W reklamie uświadamia, że dziewczynki nie są stworzone tylko z kwiatów. Dodaje im takie atrybuty jak męstwo, niezależności, poczucie własnej wartości, siniaki!

Chłopcy, podobnie jak dziewczynki, przynajmniej raz w życiu słyszeli, że prawdziwy mężczyzna powinien zachowywać się lub reagować w określony sposób. Według AXE młodzi mężczyźni żyją w świecie wypełnionym etykietami. Powtarza się im czego wolno, a czego nie, w efekcie przez presję społeczeństwa czują się oni w jakiś sposób zastraszeni. Kampania #isitokforguys powstała, aby wyzwolić facetów spod nacisku "bycia mężczyzną" i uprawniać ich do tego, aby byli, kimkolwiek chcą być.

Szwedzki producent samochodów poruszył publiczność do łez w swoim emocjonalnym storytellingu. Wraz ze Sky Atlantic pokazał, jak ważna jest wiara w swoje zdolności i jak potężna, w dzisiejszym świecie, jest technologia.

Tancerka Taylor Haines uosabia etos „niespokojności”, mimo że nie wie, co czeka ją kolejnego dnia, pracuje niestrudzenie nad swoimi pasjami. Dzięki swojej wytrwałości została tancerką i choreografem. AXA w zeszłym roku pokazała nam, że warto wierzyć w swoje możliwości.

Według koncernu Volkswagen zmysł wzroku nie jest potrzebny, żeby w pełni docenić piękno nowego modelu. Stąd pomysł, by do nowej sesji zdjęciowej samochodu zatrudnić niewidomego fotografa, który mimo swojej „niepełnosprawności” realizuje swoje pasje.

Spot duńskiej telewizji 'All That We Share' był stworzony jako odpowiedź na dominujące podziały w mediach, bo „Łatwo jest szufladkować ludzi. Jesteśmy my i oni. Bogaci i ci, którzy zarabiają, by przetrwać. Ci, którym ufamy i ci, których staramy się unikać”. A co, jeśli przestalibyśmy szufladkować? Reklama była doskonałym przykładem kampanii, która miała dodać nam siły!

Hoka One One pokazała nam w zeszłym roku bohaterki łączące aktywność fizyczną, która pomogła im pokonać przeszkody i jednocześnie stała się formą terapii. Problemy z narkotykami, molestowanie, czy problemy na tle religijnym.

Kampania adidas z kolei miała inspirować kobiety, zachęcić do przekraczania granic i odrzucania schematów. Bohaterki spotów pokazywały, że ciężka praca to nie wszystko, a kreatywność pozwala osiągać lepsze wyniki.

Samsung zaprezentował nam serię historii o ludziach, którzy wybrali własną ścieżkę w życiu. To oni zdecydowali, w jakim kierunku podążą. Choć początki nie zawsze były łatwe, wytrwale dążyli do realizacji celów. Zainspiruj się ludźmi, którzy dzięki swoim niezwykłym pasjom żyją na pełnych obrotach.

Diesel też nas zaskoczył. W klipie marki odzieżowej mur był odniesieniem do wszystkich stereotypów i barier. Kiedy został zburzony przez tęczowy czołg, nie ma już żadnych ograniczeń. Dziura po nim jest w kształcie serca, co jest symbolem miłości, nadziei i jednoczenia ludzi.

Oryginalnym przekazem zachwyciło również EB. Marka stworzyło ideę TYMCZASEM. Reklama przybrała formę manifestu kulturowego, który ma obrazować czas pomiędzy młodością a dojrzałością. Idea ta wspiera i inspiruje młodych ludzi, którzy jak nikt inny potrafią cieszyć się chwilą, szukać doświadczeń, eksperymentować.

Dlatego w Nowym Roku idź pod prąd. Wyznacz własny kierunek!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij