Rekordowa liczba zapytań o biura podróży. Żegnamy kryzys?

Maj był rekordowym miesiącem pod względem liczby zapytań o branżę turystyczną w wyszukiwarce lokalnej panoramafirm.pl, która służy do łatwego odkrywania miejsc i rzeczy w okolicy.
O autorze
1 min czytania 2013-06-11

Tylko dla haseł „biura podróży” i „agencje turystyczne” zanotowano pozytywny trend około 90% wzrostu zapytań w stosunku do kwietnia br. 

Polacy chętniej wyszukują informacji związanych z tematyką turystyki. Swoje poszukiwania rozpoczynają od wyszukiwarek Internetowych. Najczęściej wpisywane słowa kluczowe to „biura podróży”, wskazania na wybranych dostawców oraz konkretne miejsca wakacyjne.

Obserwujemy pewną sezonowość. Wyniki pokazują, iż już w maju zaczynamy wyszukiwać konkretnych informacji. Chętnie też interesujemy się wyjazdami w okresie długich weekendów. Bardzo duża liczba zapytań w naszym serwisie nastraja optymizmem ale i pokazuje, że lokalne wyszukiwarki to skuteczne źródło informacji, np. kiedy szukamy biur podroży, atrakcji turystycznych, ale także restauracji w okolicy, w której obecnie się znajdujemy lub dokąd zmierzamy – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktów Mobilnych w Eniro Polska.

Według raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki za 2012 r., Polacy nie przestraszyli się kryzysu i o wiele chętniej niż w 2011 wybierali podróże międzykontynentalne. Tegoroczne prognozy dla branży są równie optymistyczne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

-W maju w turystyce wyjazdowej rozpoczyna się letni sezon, co może tłumaczyć gwałtowny wzrost liczby zapytań w tym właśnie miesiącu – wyjaśnia Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday. – Poza tym, w maju tego roku były aż dwa „długie weekendy”, co znacząco wpłynęło także na sprzedaż. Na popularność frazy „biura podróży” wpływ mogła mieć także ogólna sytuacja w branży, związana z bezpieczeństwem podróżowania. W zeszłym miesiącu weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej a MSiT zintensyfikowało prace nad projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Mamy nadzieję, że podjęte działania pozwolą odbudować zaufanie do naszej branży a przede wszystkim zagwarantują polskim turystom beztroskie i bezpieczne wakacje – komentuje Aleksandra Olechowicz z Ecco Holiday.

Na bazie danych finansowych pochodzących z KRS wyłonieni zostali liderzy najbardziej wiarygodnych biur podróży w Polsce. Już poprzedni rok szacowany był, według Przedstawicieli Polskiej Izby Turystyki, na nawet 5 mld zł. Specjaliści branży uspokajają, że ten rok powinien być bezpieczniejszy od poprzednich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się