Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Kreatywny Wrocław od roku poznaje cały świat

Każde miasto na świecie może mieć swoje CreativeMornings. W tym samym miesiącu na jeden globalny temat rozmawiają mieszkańcy 180 miast na 6 kontynentach. W Polsce jedynym miejscem, które organizuje darmowe spotkania dla kreatywnych ludzi jest Wrocław.
O autorze
3 min czytania 2018-01-10

Przez pierwsze 12 miesięcy nowej inicjatywy ponad 1000 osób mogło poznać bliżej 12 ciekawych gości, którzy zmierzyli się z 12 różnymi tematami.

Jest poranek 27 stycznia. W Barbarze przy ulicy Świdnickiej kilkadziesiąt osób czeka z niecierpliwością na Grzegorza Brala. Reżyser, założyciel Teatru Pieśni Kozła i dyrektor artystyczny Brave Festival był pierwszym gościem CreativeMornings we Wrocławiu, który jako miasto numer 160 dołączył do globalnej społeczności. Potem przez cały 2017 rok, raz w miesiącu, piątkowy poranek z mieszkańcami rozpoczynali wrocławscy muzycy, artyści, przedsiębiorcy i naukowcy.

Jeden uniwersalny temat miesiąca proponują kolejno miasta należące do CreativeMornings, przedstawiając własną interpretację hasła wraz z grafiką. Szkicują w ten sposób ogólne ramy, a wypełnienie ich treścią pozostawiają lokalnym organizatorom, którzy zdecydują, jaki gość namaluje na ten temat najciekawszy obraz.

Gospodarze CreativeMornings we Wrocławiu nie zamierzają zwolnić tempa w 2018 roku. Nie tylko szykują się do świętowania pierwszych urodzin, ale poznali już 12 najbliższych tematów, które na początku każdego miesiąca będą odkrywać przed mieszkańcami. Projekt od samego początku wspierają agencja Brand Voice z grupą Me & My Friends. Od września partnerem inicjatywy zostało również miasto Wrocław.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyjdź na śniadanie z wyjątkowymi gośćmi

Idea spotkań zrodziła się w 2008 roku w Nowym Jorku. Tina Roth Eisenberg zamierzała tworzyć inspirujące wydarzenia, które będą darmowe i dostępne dla wszystkich. Obecnie społeczność CreativeMornings przekroczyła 260 tys. aktywnych użytkowników, a przez miniony rok powiększyła się o 20 kolejnych miast m.in. Lyon, Bazyleę, Panamę i Santo Domingo.

Każde spotkanie rozpoczyna się wspólnym śniadaniem w piątek o godz. 8.30. Gdy uczestnicy zaspokoją już głód jedzenia, kawy i rozmów z innymi ludźmi, mogą wsłuchać się w opowieść ciekawego gościa ze świata kultury, nauki lub biznesu. Przed godziną 10.00 spotkanie dobiega końca, a uczestnicy z pełnymi garściami inspiracji wracają do swoich zajęć i pracy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wrocław kipi od kreatywnych osobowości, dlatego nie mamy problemów z wyszukiwaniem mówców. Naszym gościem może zostać każdy, kto ma na tyle interesującą historię, żeby móc zainspirować innych do działania – ruszenia się z kanapy, przemyślenia sobie czegoś czy zawalczenia o swoje marzenia. KATARZYNA BUDZYŃ-PEPŁOWSKA, ORGANIZATOR SPOTKAŃ CREATIVEMORNINGS WE WROCŁAWIU

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W krótkim 20-minutowym wystąpieniu nie sposób jest wyczerpać danego tematu. Dlatego po nim przychodzi czas na głos od publiczności. Na niełatwe pytania na temat śmierci odpowiadał medyk sądowy Jerzy Kawecki. O łączeniu życiowych ról z muzyczną sceną mówił raper L.U.C. Goście opowiadali także o tym, jak przypadek i jeden e-mail może zmienić nasze życie (przedsiębiorca Edward Mężyk), gdzie w naszej codzienności kryją się absurdy (grafik Tomasz Jakub Sysło) i na czym polegają stereotypy o kobiecości (fotografka Iza Moczarna-Pasiek).

Na stronie CreativeMornings.com można zobaczyć prezentację z dowolnego spotkania, wybierając miasto, temat lub mówcę. Dzięki temu każdy gość z Wrocławia może dotrzeć do setek tysięcy odbiorców na całym świecie, a nie tylko grona osób, które przyszły na spotkanie.

Zobacz znane miejsca z nieznanej strony

Spotkanie CreativeMornings zawsze odbywają się w centrum miasta, aby po ich zakończeniu uczestnicy mogli szybko wrócić do pracy i swoich zajęć. Wybór lokalizacji często oddaje klimat wystąpienia, a nawet porę roku.

W sierpniu Piotr Soroka i Karolina Wycisk uwolnili taniec w plenerowej przestrzeni Placu Społecznego. W Renomie o architekturze opowiadał autor jej przebudowy Zbigniew Maćków. Wokalistka Patrycja Obara była gościem spotkania w Vertigo Jazz Club & Restaurant, twórca wirtualnych targów pracy Szymon Bazan dzielił się pionierskim pomysłem w wieżowcu Sky Tower, zaś Joanna Gniady pokazała swoje ilustracje w enklawie artystów – klubie Surowiec.

Stań się częścią kreatywnej społeczności

CreativeMorningsWRO pozwala poznać i łączyć takie osoby. Jedno spotkanie studentki Jagody Łagiewskiej z 85-letnim Jerzym Wołoszynowiczem zaowocowało zaangażowaniem dziesiątek wolontariuszy, którzy przez kilka miesięcy razem z artystą odnawiali rysunki zwierząt na ogrodzeniu wrocławskiego ZOO. Pomocną dłoń wyciągnęło również wielu partnerów i sponsorów, także spoza Wrocławia. Zespół CreativeMornings zaprosił na spotkanie z Jagodą, a dzień później na uroczyste otwarcie muralu. W ten sposób o niecodziennej historii Pana Jerzego mogli usłyszeć ludzie na całym świecie. Aby podziwiać 350-metrowy mural nie muszą przyjeżdżać do Wrocławia – wszystkie kilkaset zwierząt mogą zobaczyć na stronie muralzoowroclaw.pl, która powstała kilka dni po odsłonięciu dzieła.

Osoby, które przychodzą raz w miesiącu na spotkania CreativeMorningsWRO, również nie są anonimowymi przechodniami. Społeczność liczy już ponad 400 zaangażowanych uczestników, wielu zna się z imienia i nazwiska. Na tablicy ogłoszeń wiadomość zostawiają osoby, które szukają lub oferują pomoc, umiejętności lub towarzystwo. ,,Jestem grafikiem”, ,,Pomogę przy produkcjach wideo”, ,,Robię super zdjęcia”, a poniżej mail lub numer telefonu.

Wolontariuszy chętnie przyjmie również zespół organizatorów. Jeżeli uwielbiasz tworzyć fotoreportaże, dobrze czujesz się z kamerą, podejmiesz się tłumaczenia prezentacji lub po prostu masz odrobinę czasu i chęci, możesz znaleźć swoje miejsce w drużynie CreativeMorningsWRO.