Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

NowyMarketing prognozuje rok 2018: GLS

NowyMarketing prognozuje rok 2018: GLS
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Tomasz Kroll, Dyrektor Zarządzający GLS Poland.
O autorze
3 min czytania 2018-01-18

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Ten rok rozpoczęliśmy od powtórzenia naszej kampanii „Kurier z Przesłaniem”, która podkreśla naszą świadomość emocjonalnej wartości ukrytej w paczkach. Kurierzy GLS rozumieją, że w codziennej pracy doręczają coś więcej niż przesyłki, a tym czymś są emocje.

Jednym z najważniejszych wydarzeń z punktu widzenia marketingowego był z pewnością sponsoring Żużlowej Reprezentacji Polski. Podziwiamy zaangażowanie sportowców i ich konsekwencję w dążeniu do celu, dlatego chcieliśmy zadbać o to, aby mogli w jak najlepszych warunkach przygotowywać się do udziału w zawodach. Szybkość i precyzja to elementy, które decydują o wyniku wyścigów żużlowych, ale to samo można powiedzieć o logistyce usług kurierskich. Dlatego uznaliśmy, że GLS i żużel znakomicie do siebie pasują.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Ważnym momentem dla firmy było również uruchomienie oficjalnego profilu GLS na Facebooku. W Polsce żadna inna firma kurierska z wielkiej piątki nie jest obecna w kanałach społecznościowych, to GLS stał się pionierem takiej komunikacji w naszym kraju. Odbiorcy naszych paczek doceniają możliwość szybkiego kontaktu i natychmiastowej, rzetelnej reakcji. Takie są obecnie oczekiwania rynku – zapewnienie wygodnego sposobu kontaktu z marką Dzięki dwustronnej komunikacji przybliżamy osobom zupełnie niezwiązanym z branżą specyfikę funkcjonowania firm kurierskich. Niezwłocznie reagujemy na wszelkie otrzymywane tam zgłoszenia, np. podając numer telefonu do kuriera, przekazując do działu spedycji dyspozycje o przekierowaniu paczki lub zmianie daty dostawy nawet, kiedy przesyłka została już przekazana kurierowi do doręczenia. Taka elastyczność ze strony firmy jest dobrze postrzegana, mamy przecież świadomość, że odbiorcy to często osoby mobilne, prowadzące aktywny tryb życia.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Jako sponsora generalnego Żużlowej Reprezentacji Polski, w tym roku najbardziej cieszyły nas liczne zwycięstwa naszych żużlowców. Czarny sport to dyscyplina często niedoceniana – tymczasem polska drużyna jako najlepsza na świecie przynosi wiele dumy i radości setkom tysięcy kibiców Zawodnicy w tym roku zdobyli właściwie wszystko, co dało się zdobyć, w tym Drużynowy Puchar Świata.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sukcesem dla każdej marki jest oczywiście satysfakcjonujący wynik finansowy, którym możemy się pochwalić. Ciężko na niego pracujemy, jako firma inwestujemy w nowe lokalizacje i rozwiązania, żeby zwiększać wydajność i zapewniać niezawodne usługi kurierskie.

Nie możemy też nie wspomnieć o rozważnej strategii ekspansji geograficznej Grupy GLS, która w tym roku przejęła kolejną już po Golden State Overnight firmę na rynku amerykańskim – Postal Express (kwiecień 2017r.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Rynek kurierski to trudna branża, na której obecnych jest kilku globalnych graczy i konkurencja jest bardzo silna. Wyzwaniem jest znalezienie złotego środka pomiędzy presją na obniżanie cen, a coraz większymi oczekiwaniami wobec rozwiązań oferowanych dla tzw. „ostatniej mili” w sektorze e-commerce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Jest to zdecydowanie szybko rozwijający się handel online, który bezpośrednio wpływa na naszą branżę. Nie pozwala nam się nudzić, „wymuszając” wręcz na wszystkich firmach kurierskich pracę nad innowacjami oraz poszukiwaniem rozwiązań dopasowanych do klientów indywidualnych.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Jako GLS możemy się odnieść tylko do naszej branży, w której od lat wszystkie firmy skupiały się na dotarciu do sektora B2B. Obecnie wraz z rozwojem e-commerce musieliśmy rozpocząć działania skierowane do odbiorcy indywidualnego, czyli informować i uświadamiać, z jakich udogodnień może korzystać w ramach usług kurierskich, kiedy zamawia towar w Internecie. Jest to duża zmiana, wymagająca wykorzystania odpowiednich mediów, zaplanowania innych działań marketingowych, etc.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Inwestycje w naszą sieć oraz dalszy rozwój oferty usług – o szczegółowych działaniach na pewno będziemy informować media na bieżąco.

Jakie wyzwania czekają na Państwa w 2018 roku?

Z pewnością dotarcie do odbiorców indywidualnych, utrzymywanie z nimi dwustronnej komunikacji oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki także w ich oczach.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

W naszej branży będzie to z pewnością intensywny rozwój, oparty głównie na dalszym wzroście popularności e-commerce. A my, jako dostawcy usług w tym sektorze będziemy musieli dopasowywać swoje rozwiązania do trybu życia indywidualnych odbiorców.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Niezmiernie ważne są dla nas kanały, które umożliwiają dwustronną komunikację – zarówno z odbiorcami, jak i nadawcami. Dzięki prowadzeniu profili w mediach społecznościowych nasi odbiorcy mogą liczyć na szybkie i efektywne wsparcie. Pokolenie „always connected” nie chce czekać na odpowiedź drogą mailową lub na połączenie z Infolinią, zdecydowanie preferuje komunikację na Facebooku, gdzie może uzyskać rzetelne informacje lub rozwiązanie swojego problemu „tu i teraz”.

 

O rozmówcy:

Tomasz Kroll
Dyrektor Zarządzający GLS Poland