Kierunek freelance [Fragment książki + konkurs!]

Kierunek freelance [Fragment książki + konkurs!]

Jak rozpocząć karierę jako freelancer? O czym należy pamiętać, podczas przygotowywania portfolio? Jak zbudować swój autentyczny i spójny wizerunek? Które zawody mają freelnacerski potencjał? Poniżej przedstawiamy fragment książki pt. "Kierunek freelance" autorstwa Ewy Brzozowskiej.

Weź udział w konkursie i wygraj egzemplarz książki!

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dlaczego freelancing?

Freelancing to prawdziwy akt wiary w siebie i swoje możliwości. Wspomnij tylko w towarzystwie, że zamierzasz rzucić etat i przejść na freelancing, a otoczenie bardzo szybko sprowadzi cię na ziemię. Dla ludzi konserwatywnych ze starszego pokolenia taki ruch jest nie do pomyślenia. Jak można zostawić stabilną posadę na rzecz niepewnego zarobku? Innym zaś słowo „freelance” przywołuje na myśl romantyczny obraz Carrie Bradshaw z kultowego serialu Seks w wielkim mieście, która podpisuje milionowe umowy, popijając karmelowe macchiato w kawiarni za rogiem. To nieosiągalna fikcja znana z filmów i seriali.

W obydwu przypadkach jest ziarno prawdy. Freelancing daje ci przede wszystkim szansę zarabiania na swoim talencie, pasji, według własnej wizji. Radość z wykonywanej pracy wcale nie jest tak odległym marzeniem. Wszystko znajduje się w zasięgu ręki. Wiele razy słyszałam: „Zazdroszczę ci, też chciałbym pracować tak jak ty”. Z reguły słowa te padają z ust ludzi tkwiących na etacie, niezadowolonych z przebiegu swojej kariery, marzących o własnym biznesie. Różni nas jedno. Ja przestałam marzyć, a zaczęłam działać.

Co tobą kieruje?

Freelancing nie jest rozwiązaniem idealnym dla każdego, ale każdy może spróbować. Im większą masz motywację, tym większe są szanse powodzenia. Powody, dla których warto przejść na freelancing, bywają różne, w zależności od potrzeb.

(…)

Tworzenie mapy celów

Poświęć czas swoim celom. W ten sposób dasz sobie szansę na zrealizowanie wszystkiego, o czym marzysz. Idealnym narzędziem do określenia twoich celów jest przygotowanie mapy, na której przedstawisz, jak widzisz swoją karierę za 3−5 lat. To miejsce na wszystkie twoje plany, skromne i odważne. Pozbądź się strachu i wątpliwości, nie myśl, że się nie uda, tylko wyobraź sobie, gdzie widzisz siebie w tej niedalekiej przyszłości. Wybieraj takie cele, które już teraz wydają ci się ekscytujące. Nie daj się złapać w pułapkę myślenia: „A co, jeśli się nie uda?”. To nie jest teraz ważne. Na tym etapie nie przejmuj się efektem końcowym. Zawsze możesz zmodyfikować plany, w końcu to ty jesteś panem swojej przyszłości.

Ćwiczenie

Aby stworzyć mapę celów, przygotuj dużą kartkę i napisz na środku w kółku swoje imię. Od tego punktu prowadź linie do swoich głównych celów, które zidentyfikowałeś w poprzednim ćwiczeniu. Gdy już skończysz, powieś mapę nad biurkiem – będzie ci przypominała, do czego dążysz.

Skupianie uwagi na wizji swojej przyszłości jest najlepszym sposobem na trzymanie się celów, które cię rzeczywiście interesują. Nie zapomnij ich czasami przeanalizować i − w razie potrzeby − zmodyfikować. Po pewnym czasie niektóre z nich mogą się zmienić, zwiększyć swoją wagę lub zwyczajnie się spełnić.

 

O autorce:

Ewa Brzozowska – Surface Pattern Designer, grafik komputerowy i ilustrator. Z wykształcenia informatyk, z pasji – artysta. Od 2007 r. pracuje jako freelancer, a od 2011 r. z powodzeniem prowadzi własną działalność gospodarczą. Przez lata zajmowała się tworzeniem i rozwijaniem biznesowych marek, obecnie specjalizuje się w projektowaniu wzorów dziecięcych. Prywatnie szczęśliwa żona i matka. Swoje zmagania związane z łączeniem macierzyństwa i życia zawodowego opisuje na blogu FreelanceMama.pl

KONKURS

Aby zgarnąć jedną z trzech książek "Kierunek freelance", wystarczy odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego chciałbyś/chciałabyś zostać freelancerem? | Dlaczego zostałeś/zostałaś freelancerem?

Swoje zgłoszenia przesyłajcie do 30 stycznia na adres redakcja@nowymarketing.pl, w tytule maila wpisując "Freelance - konkurs". Wygrywają 3 najciekawsze odpowiedzi.

Życzymy powodzenia!

Rozwiązanie konkursu

(Aktualizacja 05.02.2018)

Nagrody, czyli egzemplarze książki Ewy Brzozowskiej otrzymują: Aleksandra Piaskowska, Katarzyna Kosiedowska i Piotr Sawicki. Gratulujemy!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij