Co pomaga sportowcom olimpijskim w walce z uprzedzeniami?

Według badania przeprowadzonego przez Procter & Gamble w ramach kampanii „Z dumą wspieramy mamy”, kluczem do sukcesu jest wsparcie mamy.
O autorze
1 min czytania 2018-02-09

W ramach nadchodzących Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, światowy partner – Procter & Gamble, przeprowadził badanie na temat uprzedzeń i roli mamy w procesie ich przezwyciężania. Byli i obecni olimpijczycy są zgodni, że podczas swojej zawodowej drogi często natrafiali na przeszkody wynikające z uprzedzeń. Jednocześnie podkreślają, że osobą, od której dostali największe wsparcie, była mama.

Badanie pokazało, że większość byłych sportowców olimpijskich spotkało się z uprzedzeniami w okresie dorastania, jednak większość z nich potrafiła wykorzystać te doświadczenia jako motywację do osiągnięcia swoich celów.

Ponad połowa sportowców olimpijskich (55%) doświadczyła uprzedzeń ze strony swoich rówieśników. Aż 65% z nich odebrało to jako stałe przeszkody na drodze do ich sukcesu, a u 49% uprzedzenia spowodowały spadek zaufania do własnych umiejętności.

Co sprawia, że pomimo trudności udaje się osiągnąć sukces?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siedmiu na dziesięciu sportowców olimpijskich, którzy spotkali się z uprzedzeniami, zgodziło się, że uzyskali pomoc w ich przezwyciężaniu (79%). To wsparcie sprawiło, że uprzedzenia nie zdemotywowały ich w walce o własne marzenia, a dla 53% ankietowanych to mama okazała się największym sojusznikiem, osobą, która była przy nich od samego początku, broniąc ich mimo przeciwności losu. 

Byli sportowcy olimpijscy zgadzają się, że mama pomogła zaszczepić w nich pozytywne myślenie poprzez:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • naukę jak stać się lepszą osobą (78%)
  • zachęcanie do skupienia się na celu, do którego dążą (74%)
  • zaprezentowaniu im innej perspektywy, która zmieniła ich sposób myślenia (68%)
  • uświadomienie, że negatywne doświadczenia nie jest czymś, czym powinni się przejmować (64%).

„Uprzedzenia w sportowym świecie występują bardzo często, są związane nie tylko z uprzedzeniami ze względu na płeć, religię czy rasę, ale także niekiedy z statusem majątkowym. W tych momentach niezwykle ważne jest to, by się nie poddać, wierzyć w siebie i trenować jeszcze więcej, by stawać się coraz to lepszą wersją siebie. Oprócz własnej motywacji niezwykle istotne jest to, by mieć kogoś kto w chwilach zwątpienia potrafi wesprzeć. Dla mnie największym wsparciem, w chwilach zwątpienia, była, jest i będzie moja mama, która niezależnie od sytuacji zawsze przy mnie była. Motywowała i wspierała za co jestem jej bardzo wdzięczny” – dodaje Maciej Kot, ambasador tegorocznej edycji kampanii „Dziękuję Ci, Mamo”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się