Biblioteka Raczyńskich z nowym logo, otwiera się na mieszkańców Poznania

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Biblioteka Raczyńskich z nowym logo,  otwiera się na mieszkańców Poznania

Rusza kampania promocyjna związana z otwarciem nowego skrzydła Biblioteki Raczyńskich. Kampania promująca otwarcie i wydarzenia jemu towarzyszące obejmuje outdoor i działania w social media.

Biblioteka Raczyńskich, której dotychczasowa siedziba zbudowana została w XIX wieku w klasycystycznym stylu, odznacza się bogatą tradycją historyczną, uznawana jest za szczególny symbol kultury narodowej i samego Poznania. Stając jednak naprzeciw wymaganiom współczesnego czytelnika, postanowiono realizować tradycyjne funkcje biblioteki w oparciu o nowoczesne rozwiązania i technologie – tak powstała nowa siedziba Biblioteki Raczyńskich, w której mieszkańcy będą mogli skorzystać z trzech czytelni i wypożyczalni, a także z możliwości przeglądania i skanowania mikrofilmów, odsłuchiwania muzyki i korzystania z prawie 1000 multimediów – przede wszystkim filmów i audiobooków.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Uroczyste otwarcie nowego gmachu biblioteki, które zaplanowano na 29 czerwca, poprzedzone będzie kampanią promocyjną. Informujące o otwarciu citylighty pojawiły się w różnych częściach miasta 17 czerwca. W kampanii outdoorowej wykorzystano symboliczne cytaty z książek Antoine'a de Saint-Exupéry'ego, Witolda Gombrowicza, Stanisława Lema czy Jerzego Pilcha. Dodatkowo na fasadzie starego gmachu Biblioteki Raczyńskich zamontowana została wielkoformatowa wizualizacja, która oddaje wygląd wnętrza nowego obiektu i pozwala przechodniom już teraz zajrzeć do środka. – Wierzę, że nasze działania zainspirują mieszkańców do rozpoczęcia nowej przygody z książkami i przypomnienia sobie znanych lektur. Jednocześnie chcemy w niestandardowy sposób uświadomić wszystkim, jak inny może być obiekt, do którego przyzwyczaili się latami. Teraz, budynek który wielu przerażał swoją niedostępnością i wyniosłością to wnętrze dostępne dla każdego – tłumaczy Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta.

Wuchta klunkrów do kupienia!

Dlatego 29 czerwca, w dniu otwarcia Nowego Skrzydła Biblioteki Raczyńskich, w Poznaniu odbędzie się również szereg wydarzeń towarzyszących, mających na celu propagowanie czytelnictwa wśród mieszkańców stolicy Wielkopolski. Poznaniacy będą mogli m.in. pomóc w „przeprowadzeniu biblioteki” z ul. Św. Marcin do Nowego Skrzydła Biblioteki. Ochotnicy utworzą łańcuch ludzi, którzy z rąk do rąk będą przekazywać sobie pakiety książek. Wszyscy, którzy chcą wziąć udział w akcji o godzinie 15.00 powinni przyjść do jednego z punktów informacyjnych na trasie przeprowadzki, by otrzymać niezbędne wskazówki i pamiątkową koszulkę. Tego samego dnia, w 5 miejscach w centrum Poznania, powstaną również czytelnie na świeżym powietrzu, w których będzie można skorzystać z udostępnionych pozycji książkowych. Dużą atrakcją dla miłośników książek będzie też wystawa „Księgi i sztuka”. Pilnie strzeżony i na co dzień niedostępny czytelnikom biblioteczny skarbiec, otworzy swoje podwoje dla zwiedzających. Natomiast od 15 do 28 czerwca zainteresowane osoby mają możliwość internetowej licytacji mebli, które do tej pory służyły pracownikom i czytelnikom gmachu Biblioteki przy ul. Św. Marcin. Aukcja dostępna jest pod adresem: www.poznan.allegro.pl. Miłośnicy fotografii i czytania mogą natomiast wziąć udział w konkursie „Zaczytany Poznań”. Na autorów najlepszych zdjęć, czekają atrakcyjne nagrody. Miasto Poznań przygotowało też niespodziankę dla użytkowników serwisu Foursquare. Każdy, kto w dniach 29 czerwca – 1 sierpnia zamelduje się za pomocą aplikacji w Bibliotece Raczyńskich otrzyma pamiątkową zakładkę do książki.

Nowa identyfikacja wizualna

Otwarcie nowego gmachu Biblioteki Raczyńskich było także okazją do opracowania logotypu, który będzie wykorzystywany przez instytucję w celach komunikacyjnych. Logo symbolicznie pokazuje fasadę gmachu, korzystając z gamy kolorystycznej wnętrza biblioteki. Składowe kolorów logo to po prostu gama kolorystyczna mebli znajdujących się w nowych wnętrzach. – Jest to pierwszy logotyp instytucji publicznej, który poza walorami estetycznymi i merytorycznymi niesie także przekaz informacyjny, dający się skanować każdym smartfonem. System identyfikacji wizualnej jest też odzwierciedleniem nowego obiektu, gdzie dbałość o urodę miejsca została połączona z najnowszą technologią, po to żeby służyć mieszkańcom – zapewnia Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta.

Całkowity koszt inwestycji budowy nowego gmachu Biblioteki Raczyńskich wyniósł 72 700 739, 00 zł, w tym miasto Poznań zapewniło wkład własny w wysokości 60%, a pozostałe 40 % pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Biblioteka Raczyńskich uzyskała je w drodze konkursu projektów w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij