TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biblioteka Raczyńskich z nowym logo, otwiera się na mieszkańców Poznania

Rusza kampania promocyjna związana z otwarciem nowego skrzydła Biblioteki Raczyńskich. Kampania promująca otwarcie i wydarzenia jemu towarzyszące obejmuje outdoor i działania w social media.
O autorze
2 min czytania 2013-06-19

Biblioteka Raczyńskich, której dotychczasowa siedziba zbudowana została w XIX wieku w klasycystycznym stylu, odznacza się bogatą tradycją historyczną, uznawana jest za szczególny symbol kultury narodowej i samego Poznania. Stając jednak naprzeciw wymaganiom współczesnego czytelnika, postanowiono realizować tradycyjne funkcje biblioteki w oparciu o nowoczesne rozwiązania i technologie – tak powstała nowa siedziba Biblioteki Raczyńskich, w której mieszkańcy będą mogli skorzystać z trzech czytelni i wypożyczalni, a także z możliwości przeglądania i skanowania mikrofilmów, odsłuchiwania muzyki i korzystania z prawie 1000 multimediów – przede wszystkim filmów i audiobooków.

Uroczyste otwarcie nowego gmachu biblioteki, które zaplanowano na 29 czerwca, poprzedzone będzie kampanią promocyjną. Informujące o otwarciu citylighty pojawiły się w różnych częściach miasta 17 czerwca. W kampanii outdoorowej wykorzystano symboliczne cytaty z książek Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, Witolda Gombrowicza, Stanisława Lema czy Jerzego Pilcha. Dodatkowo na fasadzie starego gmachu Biblioteki Raczyńskich zamontowana została wielkoformatowa wizualizacja, która oddaje wygląd wnętrza nowego obiektu i pozwala przechodniom już teraz zajrzeć do środka. – Wierzę, że nasze działania zainspirują mieszkańców do rozpoczęcia nowej przygody z książkami i przypomnienia sobie znanych lektur. Jednocześnie chcemy w niestandardowy sposób uświadomić wszystkim, jak inny może być obiekt, do którego przyzwyczaili się latami. Teraz, budynek który wielu przerażał swoją niedostępnością i wyniosłością to wnętrze dostępne dla każdego – tłumaczy Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta.

Wuchta klunkrów do kupienia!

Dlatego 29 czerwca, w dniu otwarcia Nowego Skrzydła Biblioteki Raczyńskich, w Poznaniu odbędzie się również szereg wydarzeń towarzyszących, mających na celu propagowanie czytelnictwa wśród mieszkańców stolicy Wielkopolski. Poznaniacy będą mogli m.in. pomóc w „przeprowadzeniu biblioteki” z ul. Św. Marcin do Nowego Skrzydła Biblioteki. Ochotnicy utworzą łańcuch ludzi, którzy z rąk do rąk będą przekazywać sobie pakiety książek. Wszyscy, którzy chcą wziąć udział w akcji o godzinie 15.00 powinni przyjść do jednego z punktów informacyjnych na trasie przeprowadzki, by otrzymać niezbędne wskazówki i pamiątkową koszulkę. Tego samego dnia, w 5 miejscach w centrum Poznania, powstaną również czytelnie na świeżym powietrzu, w których będzie można skorzystać z udostępnionych pozycji książkowych. Dużą atrakcją dla miłośników książek będzie też wystawa „Księgi i sztuka”. Pilnie strzeżony i na co dzień niedostępny czytelnikom biblioteczny skarbiec, otworzy swoje podwoje dla zwiedzających. Natomiast od 15 do 28 czerwca zainteresowane osoby mają możliwość internetowej licytacji mebli, które do tej pory służyły pracownikom i czytelnikom gmachu Biblioteki przy ul. Św. Marcin. Aukcja dostępna jest pod adresem: www.poznan.allegro.pl. Miłośnicy fotografii i czytania mogą natomiast wziąć udział w konkursie „Zaczytany Poznań”. Na autorów najlepszych zdjęć, czekają atrakcyjne nagrody. Miasto Poznań przygotowało też niespodziankę dla użytkowników serwisu Foursquare. Każdy, kto w dniach 29 czerwca – 1 sierpnia zamelduje się za pomocą aplikacji w Bibliotece Raczyńskich otrzyma pamiątkową zakładkę do książki.

Nowa identyfikacja wizualna

Otwarcie nowego gmachu Biblioteki Raczyńskich było także okazją do opracowania logotypu, który będzie wykorzystywany przez instytucję w celach komunikacyjnych. Logo symbolicznie pokazuje fasadę gmachu, korzystając z gamy kolorystycznej wnętrza biblioteki. Składowe kolorów logo to po prostu gama kolorystyczna mebli znajdujących się w nowych wnętrzach. – Jest to pierwszy logotyp instytucji publicznej, który poza walorami estetycznymi i merytorycznymi niesie także przekaz informacyjny, dający się skanować każdym smartfonem. System identyfikacji wizualnej jest też odzwierciedleniem nowego obiektu, gdzie dbałość o urodę miejsca została połączona z najnowszą technologią, po to żeby służyć mieszkańcom – zapewnia Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Całkowity koszt inwestycji budowy nowego gmachu Biblioteki Raczyńskich wyniósł 72 700 739, 00 zł, w tym miasto Poznań zapewniło wkład własny w wysokości 60%, a pozostałe 40 % pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Biblioteka Raczyńskich uzyskała je w drodze konkursu projektów w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing