Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Potencjał reklamy DOOH i jej wpływ na odbiorcę

Digital Out-of-Home jest szybko rozwijającym się medium, czego dowodem są stale wzrastające wydatki firm. Statystyki wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybierane przez reklamodawców. Wraz z rozwojem nowych technologii i możliwości DOOH, kluczową kwestią stało się nie to...
O autorze
1 min czytania 2018-03-01

…czy zdecydować się na cyfrową reklamę zewnętrzną w swojej kampanii, ale jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną w Polsce osiągnęły w 2017 roku sumę ponad 484,3 mln PLN. Mimo to, że były niższe o 1,7% w porównaniu do roku poprzedniego, kwoty przeznaczone na DOOH odnotowały wzrost i to aż o 18% (4 mln PLN). Globalne przychody z mediów w tym sektorze – według firmy badawczej PQ Media – wzrosły natomiast o 13%, osiągając 13,4 mld USD. Statystyki te wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybieranym medium przez reklamodawców.

Firma Ocean chcąc poznać i lepiej zrozumieć wpływ reklam DOOH na konsumentów nawiązała współpracę z firmą Neuro-Insight UK. W swoim najnowszym badaniu postanowiła sprawdzić, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystujący DOOH mogą podnieść skuteczność kampanii opierając się na wiedzy o skuteczności działania reklamy telewizyjnej i jej roli w wzmacnianiu kampanii online. Wyniki okazały się zaskakujące – wykazano, że dynamiczne kampanie OOH mają 2,5 razy większy wpływ na widza niż na statyczne treści, co zapewnia silne emocjonalne doświadczenie dla odbiorcy, porównywalne do tego, odczuwalnego po styczności z reklamami telewizyjnymi.

Przeprowadzone badanie opierało się na sprawdzeniu reakcji odbiorcy na prezentowane mu treści reklamowe w formie statycznej i dynamicznej. Mózg człowieka przetwarza informacje w sposób wybiórczy, tak więc treść powinna być przedstawiana w odpowiedni sposób. Firma badawcza Neuro-Insight UK przeanalizowała reakcje emocjonalne uczestników na przedstawione reklamy, ich siłę, sposób oddziaływania i zapadania w pamięć. Najbardziej skuteczną okazała się reklama dynamiczna, która dostarczała odbiorcy wielu pozytywnych odczuć i została najlepiej zapamiętana przez odbiorców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak mówi Helen Haines dyrektor marketingu firmy Ocean – Cyfrowa reklama zewnętrzna działa w podobny sposób jak reklama telewizyjna. Zapewnia wiele wrażeń i silną reakcję emocjonalną. Są to dwa kluczowe elementy, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Wyniki badania sugerują, że dynamiczna reklama DOOH stanowiąc dopełnienie reklamy telewizyjnej może przyczyniać się do wzrostu jej zasięgu oraz skutecznie kreować wizerunek marki poza domem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się