Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Miastonauci w kampanii Raiffeisen Polbank

Wystartowała kampania reklamowa „Pierwszej Pożyczki” Raiffeisen Polbank. Działania są inauguracją nowej platformy komunikacyjnej banku, stworzonej i realizowanej przez Opus B.
O autorze
2 min czytania 2018-03-05

W nowej komunikacji Raiffeisen Polbank oddaje głos Miastonautom – autentycznym osobom zanurzonym w wirze miejskiego życia, z którym łączą ich skomplikowane stosunki i silne emocje. Miastonauci opowiadają o życiu w mieście ze swojej perspektywy. W pierwszej odsłonie kampanii są to uliczny gitarzysta Mariusz Goli oraz szyjąca dla siebie własne ubrania, oraz ucząca tego innych, Anna Maksymiuk-Szymańska, znana jako Made by Ruda.

Korzystasz z miasta

Rolą banku jest w pierwszej kolejności zrozumieć dychotomię uczuć, specyficzny stosunek mieszkańców do miasta i wynikające z niego potrzeby, a następnie odpowiedzieć na nie produktami, które ułatwią korzystanie z miejsca, w którym żyją. W tym wypadku jest to „Pierwsza Pożyczka”, której bardzo konkurencyjne RRSO na poziomie 2,88% sprawia, że stanowi ona doskonały sposób by zainwestować w to, co pomoże nam się wyrazić (Made by Ruda) czy dać usłyszeć i dotrzeć ze swoim przekazem (Mariusz Goli).

Chcieliśmy, aby z autentycznymi opowieściami Miastonautów i malującym się w nich chaotycznym obrazem miejskiego życia współgrała warstwa formalna kampanii. Stąd intensywna, kolażowa, nieco chropowata faktura filmów, zrealizowanych przez Tadeusza Śliwę. Zależało nam na tym, by spoty wyróżniały się, tak, jak nasi bohaterowie – mówi Kuba Janicki, Creative Director w Opus B.

Ogólnopolska kampania Raiffeisen Polbank rozpoczęła się 5 marca, swoim zasięgiem obejmie digital w tym social media, radio, BTL, kino oraz TV – dwa bazowe spoty 30’ i ich skróty 15’. Spoty emitowane będą w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w VOD.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Opus B odpowiada za kreację oraz nadzór nad realizacją działań. Produkcję powierzono Bomaye, a postprodukcję zrealizowało studio Badi Badi. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Starcom.

Bohaterowie kampanii

Pomysł na nową kampanię oparliśmy na autentyczności, naturalności i wyrazistości. Uważamy, że to pozytywnie przełoży się na postrzeganie marki, przykuje i zaangażuje widzów. Fundamentem naszych historii jest bohater, wokół którego konstruujemy barwną opowieść. Każdy z bohaterów zabiera nas w fascynującą podróż po mieście widzianym własnymi oczami. Dlatego patrzymy na nie poprzez ich profesje, zainteresowania, emocje, marzenia. Za każdym razem miasto jest inne, bywa sceną, pokazem mody lub targowiskiem próżności – raz się je kocha, a raz nienawidzi – mówi Małgorzata Wasiuk, Dyrektor ds. Marketingu w Raiffeisen Polbank.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bohaterką pierwszego filmu jest Anna Maksymiuk-Szymańska, dla której miasto to nieustanny pokaz mody. Widząc, że na ulicach królują identyczne stylizacje ze sklepów sieciowych, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Kupiła maszynę, nauczyła się szyć, stworzyła od podstaw swoją garderobę i… postanowiła dzielić się swoją pasją! Założyła pierwszy w Polsce vlog o szyciu – madebyruda.pl – i wydała trzy książki o samodzielnym szyciu, pomagając tysiącom odnaleźć jedyny niepowtarzalny styl – swój własny!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bohaterem drugiego filmu jest Mariusz Goli, polski gitarzysta, którego energiczną muzykę doceniono na całym świecie. Jego żywiołem jest gra na ulicy, dla miasta, największej sali koncertowej świata – pozostała nim, nawet gdy jego występy zostały obejrzane w Internecie przez miliony ludzi. Bo dla Mariusza najważniejsza jest wolność, bezpośredni kontakt z ludźmi. Ludźmi, których uwagę przykuć jest trudno – ale warto!