Type-in - format reklamowy, który jednocześnie skutecznie zabezpiecza wrażliwe treści wydawców

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest AdForm

Type-in - format reklamowy, który jednocześnie skutecznie zabezpiecza wrażliwe treści wydawców

Interactions, międzynarodowa sieć reklamy online specjalizująca się w dostarczaniu domom mediowym i agencjom interaktywnym nowych, efektywnych narzędzi i rozwiązań w obszarze komunikacji online, wprowadza nowy format reklamy internetowej Type-in.

Jest to rodzaj przekazu wykorzystujący mechanizm weryfikacji polegający na przepisaniu tekstu, znany między innymi z tzw. kodów CAPTCHA.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Type-in to nowy w Polsce format reklamowy będący połączeniem przekazu reklamowego z uwierzytelniającą technologią przepisaniową. Wyróżnia się on bardzo dużą efektywnością zarówno w zakresie zapamiętania przekazu, jak i reakcji odbiorcy. „Po wielu miesiącach realizacji kampanii testowych i pilotażowych, możemy pokazać produkt w wersji finalnej i w pełni funkcjonalnej.” - mówi Paweł Milcarz, partner zarządzający Interactions. Twórcą rozwiązania jest amerykańska firma Solve Media Inc., a Interactions jej wyłącznym operatorem w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Jedną z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych metod weryfikacji tożsamości w Internecie jest CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart). Wymaga ona od użytkownika odczytania treści z obrazka, np. losowo dobranych znaków, a następnie przepisania ich do formularza. Metoda ta, mimo że jest szeroko stosowana, nie jest lubiana przez internautów – wpisanie tekstu zajmuje za dużo czasu, często wymaga kilku prób (litery i znaki są celowo nieczytelne), a w efekcie wywołuje irytację.

Type-in czyli reklama przepisaniowa wykorzystuje mechanizm CAPTCHA, ale nie powiela jego wad. Zamiast ciągu mało czytelnych znaków i liter wyświetlana jest reklama (zazwyczaj obrazek lub film), a internauta proszony jest o przepisanie prezentowanego hasła reklamowego. Czas potrzebny na uwierzytelnienie spada o połowę i nie powoduje negatywnych emocji, a co istotne, przyciąga uwagę internauty i znacznie zwiększa skuteczność przekazu reklamowego.

Według szacunków firmy Solve Media Inc., światowego twórcy formatów Type-in, liczba akcji w których użyty jest mechanizm CAPTCHA sięga ok. 280 mln dziennie, a w Polsce wynosi ok. 70 mln miesięcznie.

Type-in oznacza wymierne korzyści zarówno dla wydawców serwisów internetowych, jak i dla reklamodawców. Wydawcy zyskują mechanizm weryfikujący tożsamość o wiele bardziej bezpieczny i skuteczny niż CAPTCHA, ale nieirytujący użytkowników, uwalniający nowe zasoby reklamowe i zapewniający dodatkowe przychody, a także pozwalający na promocje własnych treści. Reklamodawcy otrzymują narzędzie zapewniające znacznie większą efektywność: przekazy nie są ignorowane, reklamy są bardzo dobrze zapamiętywane i nie wywołują znużenia odbiorcy. Reakcja odbiorcy na reklamę przepisaniową jest średnio 660 razy większa niż w przypadku klasycznej reklamy display (źródło: na podstawie danych ComScore, średnia dla kampanii zrealizowanych w Polsce w okresie 10.2012 – 05.2013).

„Reklama internetowa jest coraz bardziej przytłaczająca w swej masie, jest jej po prostu zbyt dużo. Mało kto z odbiorców pamięta przekaz, nie mówiąc już o jakiejś istotnej reakcji, zapamiętaniu treści, trwałych skojarzeniach itp. Nasza propozycja jest czymś nowym, świeżym i w dużym stopniu stanowi remedium na bolączki rynku reklamowego.” - dodaje Paweł Milcarz.

Reklama przepisaniowa Type-in dostępna jest w trzech formatach:

  • statycznym – nieruchomy obraz z hasłem do przepisania,
  • animowanym – prosta animacja z hasłem do przepisania,
  • wideo – dowolny materiał wideo (max. do 30 sek.) z hasłem do przepisania.

Mechanizm Type-in został wprowadzony na rynek przez amerykańską firmę Solve Media Inc., która jest jednocześnie globalnym operatorem tej technologii. Natomiast w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyłączność na jej obsługę ma międzynarodowa sieć reklamy online Interactions.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij