Kampania walcząca z otyłością spotkała się z falą ostrej krytyki, czy słusznie?

Kampania walcząca z otyłością spotkała się z falą ostrej krytyki, czy słusznie?

Zaraz po nadmiernym paleniu papierosów, otyłość jest najczęstszą przyczyną zachorowalności na raka. Świadomość tego, jak śmiercionośna jest kliniczna nadwaga, ma tylko 15% osób. Dlatego Cancer Research UK uruchomił mocną kampanię, która spotkała się z falą krytyki.

 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Brytyjska organizacja charytatywna zaczęła realizację nowej kampanii o przeciwdziałaniu otyłości. Celem uświadamiania społeczeństwa, że niezdrowa nadwaga może być przyczyną zachorowalności na raka. Cancer Research przygotowała spot reklamowy oraz hasło „obesity” z wybrakowanymi literami.

Choć kampania w prosty, a jednocześnie dosadny sposób przekazuje, że warto zacząć liczyć się z nadwagą, organizatorom bardzo mocno dostało się w sieci. Spot i hasło wywołało fale krytyki i zostało potraktowane, jako dyskryminujące i ośmieszające otyłych. Powstała nawet akcja, która zachęcała do wpłacania datków na inną organizację niż Cancer Research UK.

Organizacja nie zaprzestała swoich działań, co więcej, oświadczyła, że nie ma zamierza zmieniać charakteru kampanii oraz „ czuje się w obowiązku, by przekaz rozpowszechniać, ponieważ otyłość jest przyczyną zachorowalności na raka”.

Czy wg Was kampania naprawdę jest aż tak obraźliwa?

PS

Aby dotrzeć do ludzi potrzeba mocnego przekazu, dlatego dla wszystkich miłośników małych, średnich i dużych kobiecych piersi, Ruch Breast Cancer Assistance (MACMA) zaprezentowała spot „Everybody Loves Boobs”, który ma podnosić świadomość społeczną na temat choroby, która dotyka prawie 1,7 miliona kobiet rocznie na całym świecie. Mowa tu o raku piersi.

PS2

Rak płuc jest najczęstszą przyczyną zgonów na świecie. Codziennie nowotwór zabija 426 osób, czyli 18 zgonów następuje w godzinę lub 1 zgon co 3,5 minuty. Dlatego organizacja Ad Council w ubiegłym roku uruchomiła kampanię, która ma zwiększyć świadomość na temat przełomowych badań przesiewowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij