Kampania walcząca z otyłością spotkała się z falą ostrej krytyki, czy słusznie?

Kampania walcząca z otyłością spotkała się z falą ostrej krytyki, czy słusznie?
Zaraz po nadmiernym paleniu papierosów, otyłość jest najczęstszą przyczyną zachorowalności na raka. Świadomość tego, jak śmiercionośna jest kliniczna nadwaga, ma tylko 15% osób. Dlatego Cancer Research UK uruchomił mocną kampanię, która spotkała się z falą krytyki.
O autorze
1 min czytania 2018-03-13

 

Brytyjska organizacja charytatywna zaczęła realizację nowej kampanii o przeciwdziałaniu otyłości. Celem uświadamiania społeczeństwa, że niezdrowa nadwaga może być przyczyną zachorowalności na raka. Cancer Research przygotowała spot reklamowy oraz hasło „obesity” z wybrakowanymi literami.

Choć kampania w prosty, a jednocześnie dosadny sposób przekazuje, że warto zacząć liczyć się z nadwagą, organizatorom bardzo mocno dostało się w sieci. Spot i hasło wywołało fale krytyki i zostało potraktowane, jako dyskryminujące i ośmieszające otyłych. Powstała nawet akcja, która zachęcała do wpłacania datków na inną organizację niż Cancer Research UK.

Organizacja nie zaprzestała swoich działań, co więcej, oświadczyła, że nie ma zamierza zmieniać charakteru kampanii oraz „ czuje się w obowiązku, by przekaz rozpowszechniać, ponieważ otyłość jest przyczyną zachorowalności na raka”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy wg Was kampania naprawdę jest aż tak obraźliwa?

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby dotrzeć do ludzi potrzeba mocnego przekazu, dlatego dla wszystkich miłośników małych, średnich i dużych kobiecych piersi, Ruch Breast Cancer Assistance (MACMA) zaprezentowała spot „Everybody Loves Boobs”, który ma podnosić świadomość społeczną na temat choroby, która dotyka prawie 1,7 miliona kobiet rocznie na całym świecie. Mowa tu o raku piersi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Rak płuc jest najczęstszą przyczyną zgonów na świecie. Codziennie nowotwór zabija 426 osób, czyli 18 zgonów następuje w godzinę lub 1 zgon co 3,5 minuty. Dlatego organizacja Ad Council w ubiegłym roku uruchomiła kampanię, która ma zwiększyć świadomość na temat przełomowych badań przesiewowych.