Konsument w pojedynkę nad talerzem – rośnie znaczenie indywidualnych potrzeb w gotowaniu i konsumpcji potraw

Rosnące tempo życia, zwiększająca się liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, mniej liczebne rodziny, wzrost świadomości ekologicznej i trend zdrowego odżywiania powoduje duże zamiany w zachowaniach społecznych i wzorcach konsumpcji.
O autorze
2 min czytania 2018-03-15

Konsumenci spożywają coraz więcej posiłków w pojedynkę lub przygotowują dla siebie porcje indywidualne nie chcą być ograniczani przez gusta innych domowników. Dzięki temu mogą jeść różnorodnie, każdego dnia inną sałatkę czy danie obiadowe. Zatem poszukują produktów i smaków w opakowaniach dopasowanych do indywidualnych potrzeb: lekkich, poręcznych, małych. Takie produkty są wygodne i łatwe w użyciu pozwalają mniej czasu spędzić w kuchni.

Codzienne życie w biegu wymaga robienia wielu rzeczy w jednym czasie w różnych okolicznościach, szczególnie wtedy idealnie sprawdzają się pojedyńcze porcje produktu, których opakowanie konsumenci mogą zużyć na raz lub używać kilku różnych wariantów smakowych na raz bez konieczności przechowywania resztek. Dzięki temu dania są przygotowane na bieżąco, czyli świeże bez obawy o psucie się produktów. To odpowiada na trend zdrowego żywienia i zwiększania porcji warzyw i owoców w codziennej diecie a nie wymaga pilnowania terminów przydatności do spożycia bo produkty zużywane są od razu. Jak pokazują badania „Nie marnuj jedzenia 2017”, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności najczęstszą przyczyną wyrzucania produktów jest przegapienie terminu przydatności do spożycia (34%). Polacy deklarują że nie lubią marnować żywności, choć marnuje się ponad 9 ton żywności* najwięcej wyrzuca się pieczywa i świeżych warzyw i owoców. Marnowanie jedzenia powoduje duże zużycie wody i innych zasobów potrzebnych do produkcji. Małe opakowania żywności dostosowane do indywidualnych potrzeb idealnie dopowiadają na potrzeby konsumentów i pozwala ograniczyć wyrzucanie. Zmiany demograficzne i trend mniejszych rodzin, już nie wielopokoleniowych, a raczej 2-3 osobowych a to więcej posiłków spożywanych indywidualnie. Dlatego zarządzenie jedzeniem i odpowiednie planowanie jest procesem koniecznym ale trudnym bo produkty na półkach sklepowych kuszą promocjami i ciężko uniknąć dużych zakupów niejednokrotnie nie dostosowanych do potrzeb. Zbyt duże porcje posiłków także są przyczyną marnotrawstwa.

Starzejące sie społeczeństwo i wydłużający okres życia powoduje że klienci cenią wygodę i chcą być mobilni w sklepie, nie lubią przeciążać się zbyt ciężkimi zakupami produktów spożywczych i ich przechowywaniem ich kuchni. Kupowanie na zapas przestaje mieć istotne znaczenie bo produkty dostępne są stałe, ważniejsza staje się jakość produktów i wygoda przenoszenia.

Bonduelle z ofertą warzyw Porcja na Raz idealnie odpowiada na wszystkie trendy bo zapewnia świeże i dobrej jakości warzywa: kukurydzę, groszek, cieciorkę, czerwoną fasolę, czyli najpopularniejszą gamę warzyw w puszkach w wygodnych, poręcznych, idealnych do torebki, lekkich opakowaniach. W jednostkowym opakowaniu znajdują sie dwie małe puszki jednosmakowe idealne aby jedna użyć natychmiast a drugą zostawić na zapas. Dzięki temu, konsumenci mogą każdego dnia cieszyć się daniem pełnym warzyw. Jeść różnorodnie i dbać o zdrowie każdego dnia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

 *„Nie marnuj jedzenia 2017”, Kantar MillwardBrown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się