Wavemaker: 20- i 30-latkowie najchętniej kupowaliby telewizję à la carte w Polsce

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wavemaker: 20- i 30-latkowie najchętniej kupowaliby telewizję à la carte w Polsce

4 na 10 polskich telewidzów chciałoby kupować dostęp do pojedynczych kanałów, a nie odgórnie zdefiniowane pakiety. Zainteresowanie ofertą à la carte wyrażają najczęściej młodzi dorośli. HBO króluje w rankingu stacji, które kupiliby w takim modelu.

41 proc. polskich telewidzów z dostępem do sieci chciałoby kupować dostęp do wybranych pojedynczych kanałów TV, a nie szerokie pakiety dostępne w ofercie operatorów, pokazuje badanie

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

VideoTrack III agencji mediowej Wavemaker. Największe zainteresowanie takim rozwiązaniem okazują klienci platform cyfrowych, a więc ci, którzy mają obecnie dostęp do najszerszej puli kanałów oraz widzowie 25-34-letni, a więc ci, którzy są dziś aktywnymi użytkownikami wideo na życzenie, w tym – serwisów subskrypcyjnych. Wśród 25-34 latków co drugi wolałby kupić pojedyncze wybrane kanały telewizyjne niż całe pakiety z oferty operatorów.

 

- Wzrost rynku SVOD oznacza rosnącą presję na operatorów płatnej TV. I chociaż wprowadzenie modelu à la carte jest wizją raczej odległą, to ciekawi nas jakie stacje są dziś motorem sprzedaży pakietów i do których marek widzowie są najbardziej przywiązani – mówi Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.

Badanie Videotrack III pokazało, że czołówkę stacji, które internauci wybraliby w modelu pojedynczego zakupu, tradycyjnie tworzą marki premium – HBO i Canal+ oraz silne brandy międzynarodowych nadawców – Discovery i National Geographic. W przypadku wymienionych stacji odsetek kobiet i mężczyzn zainteresowanych kupowaniem ich osobno okazał się wyrównany, natomiast kanały sportowe, silnie reprezentowane w rankingu, były zdecydowanie bardziej interesujące dla mężczyzn. Po raz pierwszy tak wysoko w rankingu uplasował się Eleven Sports.

Jak pokazało badanie Wavemaker 29 proc. polskich widzów za dostęp do jednej stacji skłonnych byłoby zapłacić maksymalnie 5 zł, jedna czwarta badanych od 6 do 10 zł, a 22 proc. od 11 do 20 zł. Aż 8 proc. badanych deklarowała w badaniu kwotę 50 zł, jako ich zdaniem adekwatną wycenę jednego pożądanego kanału.

 

Badanie VideoTrack III Wavemaker zrealizował w październiku ub.r. metodą CAWI na grupie 2 tys. osób w wieku 16+.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij