8 milionów Świeżaków trafiło do polskich domów. Polacy pokochali kampanie lojalnościowe

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
8 milionów Świeżaków trafiło do polskich domów. Polacy pokochali kampanie lojalnościowe

Trzecia edycja „Gangu Świeżaków”, ogólnopolskiej kampanii realizowanej w sklepach Biedronka, zakończyła się w grudniu 2017 roku. Jak wynika z badania „Brand Equity 2017” przeprowadzonego przez firmę Nielsen, dzięki akcji blisko połowa ankietowanych odwiedza tę sieć częściej niż dotychczas.

Pokazuje to, że Polacy przekonali się do kampanii lojalnościowych. Benefity prowadzenia takich działań zauważyły też polskie sieci sklepów POLOmarket i Stokrotka, które tak jak Biedronka, powierzyły przygotowanie swoich najnowszych akcji firmie TCC Retail Marketing.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Gang Świeżaków” opiera się o autorską, międzynarodową koncepcję TCC Global, agencji specjalizującej się w projektowaniu i realizacji kampanii lojalnościowych m.in. dla sieci handlowych, stacji paliw, czy restauracji szybkiej obsługi w kilkudziesięciu krajach na świecie.

Świeżaki to kolekcja uroczych pluszaków przedstawiających różnorodne warzywa i owoce. Mechanizm kampanii zakładał zbieranie naklejek za każde 40 zł wydane na zakupy w Biedronce. Konsumenci mogli również zdobyć dodatkowe naklejki za używanie karty „Moja Biedronka” oraz za zakup świeżych warzyw i owoców. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości naklejek mogli je wymienić na ulubionego pluszaka m.in. Borówkę Basię, czy Czosneczka Czesia.

Jak tłumaczy Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing, „Gang Świeżaków” to więcej niż tylko pluszaki. – Stworzyliśmy akcję, która angażując emocjonalnie, pozwoliła wzmocnić więź Biedronki ze swoimi klientami, a także wynagrodzić ich za lojalność. Całość była spójna ze strategią rynkową Biedronki, której ważnym elementem jest promowanie świeżości sprzedawanych przez sieć warzyw i owoców oraz edukacja konsumentów w zakresie zdrowego żywienia. Nasza koncepcja okazała się więc znakomitym wsparciem tej strategii – wyjaśnia.

Do tej pory Biedronka przeprowadziła trzy odsłony kampanii – „Gang Świeżaków”, „Gang Świeżaków Świątecznie” i „Gang Świeżaków 2”. Po ostatniej z nich TCC Retail Marketing we współpracy z Nielsenem przeprowadziło badanie mające na celu sprawdzenie jak polscy konsumenci oceniają tę akcję. Ponad 83% ankietowanych oczekuje kolejnych edycji podobnych kampanii lojalnościowych, a 56% ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że w ten sposób „Biedronka ceni moją lojalność”.

– Polacy lubią kiedy docenia się i nagradza ich lojalność, stąd ich otwartość na tego typu akcje, ale muszą być one właściwie zaplanowane i realizowane. Aż 93% ankietowanych słyszało o „Gangu Świeżaków”, co dowodzi, że kampania była niezwykle efektywna i angażująca. 40% badanych potwierdziło, że po kampanii odwiedza Biedronkę częściej, co jest najlepszym dowodem na to, że akcja spełniła swoje podstawowe zadanie, a mianowicie pomogła w zwiększeniu lojalności konsumentów i budowaniu długofalowej relacji z marką, opartej na pozytywnych emocjach – dodaje Bartłomiej Górzny.

„Gang Świeżaków” wyszedł też poza sklepowe alejki i stał się ogólnopolskim fenomenem. Dzięki bohaterom kampanii dzieci uczyły się o tym jak ważne w codziennej diecie są owoce i warzywa m.in. z książeczek „Gang Świeżaków” oraz w kanałach społecznościowych Biedronki. „Hymn Świeżaków”, który ma już ponad 20 milionów wyświetleń, był jednym z najchętniej oglądanych filmów na polskim YouTube w 2017r., zaś niezliczona ilość memów, komentarzy i zdjęć w mediach społecznościowych jest dowodem na niezwykłą popularność akcji.

Pozytywne nastawienie Polaków do kampanii lojalnościowych zachęca sieci sklepów do wprowadzania kolejnych akcji lub kontynuowania istniejących. Firma TCC Retail Marketing przygotowała dla POLOmarketu kampanię „Wesoła Zagródka”, która ruszyła 19 lutego br. W jej ramach klienci sklepów za zrobione zakupy mogą zbierać naklejki. Te następnie wymieniają na maskotki przedstawiające zwierzęta znane z polskich gospodarstw. Cała kampania nawiązuje do promowania polskiego dziedzictwa naturalnego i ma na celu edukowanie dzieci w tym zakresie. Natomiast sieć sklepów Stokrotka, w trwającej od listopada akcji, zachęca swoich klientów do zbierania znaczków i wymieniania ich na markowe sztućce. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij