Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Zbuduj własny biznes w oparciu o swoją pasję, jaką jest dzielenie się wiedzą i edukacja – technologia rozpoznająca emocje w edukacji umiejętności społecznych

Jako dzieci świetnie wyczuwamy emocje i nastroje ludzi wokół nas. Bez żadnych kursów prawidłowo rozpoznajemy emocje na twarzy w ok. 2/3 przypadków. Jednak, gdy dorastamy ta zdolność spada drastycznie - jako dorośli zauważamy tylko ok.20% emocji wyrażanych przez innych.
O autorze
2 min czytania 2018-04-13

Dzięki badaniom psychologicznym wiemy, że nie ma satysfakcjonującej komunikacji bez umiejętności rozpoznawania i interpretowania ekspresji mimicznych – ponieważ związana jest ona z inteligencję emocjonalną. Niestety atomizacja społeczeństwa oraz nadużywanie smartfonów i komputerów w komunikacji zaburza nasze umiejętności społeczne. Stajemy się obojętni na emocje – nie tylko przez wychowanie, kulturę indywidualizmu, stres czy zaburzenia psychiczne – ale również przez popularną komunikację obrazkową. Gorzej rozumiemy potrzeby innych, gorzej radzimy sobie w relacjach, jesteśmy podatni na manipulacje. Tę umiejętność można jednak wytrenować, ćwicząc poznawczo rozpoznawanie i interpretację ekspresji oraz mikroekspresji na twarzy. Istnieje do tego narzędzie, pierwotnie stworzone przez słynnego psychologa. Paula Ekmana.

Celem Diany Nowek jest stworzenie aplikacji wraz ze szkoleniami online, która za pomocą dziesiątek zdjęć i filmów prezentujących najważniejsze ekspresje mimiczne wraz z ich użyciem sytuacyjnym, wytrenuje sprawne czytanie emocji z twarzy. Program online dostosowany będzie dla dzieci i dorosłych. Dzięki dużej liczbie przykładów, scenek i ich interpretacji można będzie zastosować narzędzie do nauki komunikacji (rozumienie siebie i innych), do treningu w negocjacjach (wyłapywanie niespójności), sprzedaży (rozumienie potrzeb), w relacjach, terapiach (zauważanie ukrytych emocji), na uniwersytetach czy poradniach zdrowia (badanie rozwoju dzieci, pomoc autystykom), czy w służbach np. policja.

„Wiedza, którą do tej pory przekazywałam wybranym na szkoleniach w korporacjach i służbach powinna być dostępna na masową skalę. Powtarzając miny za instruktorem, czyli ucząc się rozpoznawania emocji u innych, trenujemy też własną mimikę – a tym samym zaczynamy również rozumieć swoje własne, czasem zatajone, emocje w stosunku do ludzi” – mówi Diana Nowak.

Technologie Face Recognition oraz Emotion Recognition wykorzystywane są w uczeniu robotów komunikacji z ludźmi. Za kilka lat, tak wytrenowane roboty, będą lepiej „czuły” ludzkie emocje niż człowiek.”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Diana Nowek jest uczestnikiem programu akceleracyjnego „Surferzy Wiedzy” skierowanego do osób, które chciałyby zbudować własny biznes w oparciu o swoją pasją, jaką jest dzielenie się wiedzą i edukacja innych.

Właśnie ruszył nabór do drugiej już edycji programu akceleracyjnego „Surferzy Wiedzy” pomagającego rozwinąć projekty z branży EdTech. Akcelerator ma za zadanie pomóc w stworzeniu własnego produktu, dostarczając wiedzę doświadczonych mentorów, narzędzia i zaplecze produkcyjne. Pomaga przekształcić pomysły w pierwszą wersję produktu lub MVP, mogącego wejść na rynek i oczywiście na siebie zarabiać. Udział w programie akceleracyjnym może znacząco przyspieszyć pracę nad projektem. Dzieje się tak, dzięki pracy z mentorami nad strategią produktową i biznesową, a także w ramach realizacji produktu w postaci jego pierwszych prototypów. Co więcej, wybrane projekty uzyskują dostęp do infrastruktury i usług technologicznych oferowanych przez organizatorów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do pierwszej edycji programu zakwalifikowało się 16 projektów, czego efektem było stworzenie niezwykle ciekawych produktów. Wśród nich znalazła się technologia rozpoznania emocji w edukacji umiejętności społecznych, technologia wspierająca obsługę systemów informatycznych, psychometria i algorytmy w doradztwie zawodowym dla młodzieży, gaming i VR w nauce public speaking, a nawet cyfrowa szkoła muzyczna.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kto może wziąć udział w Akceleratorze? Każdy, kto pragnie rozwinąć swój projekt biznesowy z branży edtech lub pokrewne w formie spółki lub działalności gospodarczej. Organizatorzy szukają osób wierzących w siłę dzielenia się wiedzą i pasjonatów nowych technologii, którzy wiążą swoją przyszłość zawodową z branżą.

Zgłoszenia można dokonać na stronie Akceleratora: surferzywiedzy.edtechhub.eu/zglos-sie/