Wrocław wygrał w prestiżowym konkursie. Pomogła analityka Big Data

Wrocław otrzymał tytułu European Best Destination 2018 zostawiając w tyle Pragę, Paryż, Barcelonę i Amsterdam. Swój sukces miasto stu mostów zawdzięcza ogromnemu zaangażowaniu mieszkańców i turystów, jak również efektywnym działaniom z zakresu marketingu online.
O autorze
3 min czytania 2018-04-25

Kampania wyświetlana w oparciu o profile behawioralne internautów przekonała do opowiedzenia się za Wrocławiem ponad 27,5 tys. osób, co stanowi 67 proc. wszystkich głosów oddanych w konkursie.

Za spektakularnym zwycięstwem Wrocławia stoi wielu oddanych mu ludzi. Ciężka praca włożona w przygotowanie do udziału w konkursie European Best Destination 2018 przyniosła rezultat i to najlepszy z możliwych. Położone nad Odrą miasto zdobyło 41 tysięcy głosów ze 146 krajów. W tegorocznej edycji konkursu uczestniczyły m.in. hiszpańskie Bilbao, francuski Colmar, Mediolan, Amsterdam, Ateny Barcelona oraz Paryż. W rywalizacji wzięło udział 20 miast, ale zwycięstwo przypadło stolicy Dolnego Śląska. – Wszystkim osobom, które głosowały na Wrocław, bardzo dziękuję. Dokonaliście dobrego wyboru. Szczęśliwie żyjemy w czasach – i oby tak pozostało – gdy podróżowanie jest łatwe, a Europa otwarta i dostępna. Serdecznie zapraszamy wszystkich do Wrocławia – powiedział Rafał Dutkiewicz, Prezydent Wrocławia. Najnowsze rozwiązania z obszaru e-marketingu pomogły odnieść sukces kampanii. – Wrocław to nowoczesne miasto, które dostrzega potencjał nowych technologii i zamiast sięgać po standardowe, mało skuteczne rozwiązania postawiliśmy na promocję wykorzystującą zaawansowaną analitykę danych i big data marketing, co z pewnością pomogło nam w osiągnięciu sukcesu – stwierdziła Ewelina Bartoszewska-Kman z Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Zespół Audience Network, który odpowiadał za kompleksowy zakup mediów i targetowanie reklam, przeprowadził dokładną analizę profili osób odwiedzających serwisy wroclaw.pl oraz visitwroclaw.eu. Agencja specjalizująca się w data consultingu, będąca częścią grupy Cloud Technologies, zdiagnozowała w ten sposób najlepiej konwertujących internautów i na podstawie utworzonych profili behawioralnych precyzyjnie określiła grupę docelową, do której skierowała internetową kampanię reklamową. – Takie rozwiązania potrafią być niezwykle skuteczne, szczególnie w branży e-commerce. Jeśli firma chce poznać, kim naprawdę są jej klienci, przygotowanie w ten sposób profili behawioralnych jest ku temu najlepszym sposobem. Na podstawie takich analiz można nie tylko docierać z reklamą internetową do osób o zbliżonej charakterystyce, lecz również tworzyć lub optymalizować całe strategie marketingowe marek – tłumaczy Marcin Filipowicz, Wiceprezes Audience Network.

I tak też było tym razem. Wykorzystanie technologii pomogło w opracowaniu efektywnej strategii komunikacji. – Już na wstępie przygotowań tejże strategii byliśmy przekonani, że jej znaczący zakres musi opierać się na Big Data. Działania naszych partnerów z Audience Network doskonale się w to wpisały. Dzięki pogłębionej wiedzy o osobach, które charakteryzują się większą konwersją, mogliśmy zoptymalizować ogólny plan marketingowy. Dokładnie poznaliśmy potencjał i rozumieliśmy, jak kreować komunikat, aby odnieść końcowy sukces – wyjaśnia Michał Szydlik, Managing Partner agencji Brand Bridge.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby rozszerzyć grono odbiorców, zespół Audience Network skorzystał z OnAudience.com, należącej do Cloud Technologies hurtowni danych o internautach, która obserwuje ponad 12 miliardów urządzeń z całego świata dokładnie analizując aktywność internetową ich użytkowników. Na podstawie opracowanej wcześniej analizy utworzono specjalny segment look-alike. Zawierał on profile osób o cechach najbardziej zbliżonych do określonej grupy docelowej, którym następnie wyświetlano reklamę w modelu programmatic buying. Obrana przez Audience Network strategia okazała się być wyjątkowo skuteczna, o czym świadczy współczynnik konwersji przekraczający 60 proc.

Kampania objęła również retargeting osób odwiedzających wrocławskie profile (wroclaw.pl oraz visitwroclaw.eu, targetowanie behawioralne (mieszkańcy, internauci interesujący się Wrocławiem), działania na Facebooku oraz targetowanie wykorzystujące geotrapping, czyli kierowanie reklam do osób przebywających w konkretnej lokalizacji. Bannery wyświetlane były internautom, którzy w danej chwili znajdowali się w konkretnych punktach użyteczności publicznej we Wrocławiu: na rynku miasta, dworcu, lotnisku lub galeriach handlowych. – Cieszę się, że mieliśmy okazję wziąć udział w tym projekcie, a nasze działania pomogły polskiemu miastu zdobyć prestiżowy tytuł European Best Destination. Efektem naszej współpracy są bardzo dobre wyniki i oszczędności, które udało się wygenerować dzięki przemyślanej strategii, odpowiedniemu doborowi narzędzi i precyzyjnemu targetowaniu – mówi Grzegorz Kosiński, Prezes Audience Network.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Strzałem w dziesiątkę okazało się skierowanie reklam do wrocławian przebywających za granicą. Zdaje się, że topos ziemi ojczystej w tej grupie docelowej daje o sobie znać w postawach patriotycznych przekładających się na zaangażowanie online. Polscy emigranci chętnie oddawali głosy na bliskie im miasto, przez co wskaźnik konwersji sięgnął wśród nich 51 proc. Równie skutecznym kanałem dotarcia okazał się również Facebook, gdzie wskaźnik konwersji wyniósł także ponad 50 proc.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się