TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

Media – „oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Pomagają wzbudzić zaufanie, wzmacniają obraz profesjonalnej marki, a nawet wyciągają z kryzysu. Deweloperze, dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci współpraca z czwartą władzą.
O autorze
2 min czytania 2018-05-09

Żyjemy w dobie wizerunku

Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy. Także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze (Raport firmy On Board PR-ECCO Network).

– Lata doświadczenia, zrealizowane w terminie inwestycje czy uzyskane nagrody to za mało, aby przekonać do siebie klientów. Współczesny konsument jest bardzo wymagający, a przede wszystkim świadomy swoich decyzji. Najlepszym kanałem dotarcia do niego są media; zarówno te tradycyjne, jak i internet, a zwłaszcza portale społecznościowe – zwraca uwagę Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?

Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.

– Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność – twierdzi Anna Gumowska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Myśleć jak dziennikarz…

Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie.

– Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media – mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kryzys przyjdzie nagle…

Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Żadna firma, nawet ta najlepiej zarządzana, nie jest odporna na sytuacje kryzysowe. Niestety wciąż niewielu deweloperów zdaje sobie z tego sprawę i biernie czeka na ich nadejście. Nie muszą być to wydarzenia na wielką skalę. Na negatywny wizerunek w równej mierze mogą pracować pojawiające się w mediach niekorzystne komentarze, na które nikt odpowiednio nie reaguje.

– Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować się na ewentualne rozwiązania poprzez przygotowanie możliwych scenariuszy zdarzeń, które mogłyby zaszkodzić reputacji firmy. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli – tłumaczy Anna Gumowska. – Współpraca z mediami zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi jest w tym przypadku priorytetowa – dodaje.