Celem Ministerstwa Środowiska, było zwrócenie uwagi na istotę tego zagadnienia: znalezienie sposobu na nieuczciwych Polaków, którzy nigdy nie płacą za wywóz śmieci i wyrzucają je „gdzie popadnie”.
Film umieszczony został na fan page’u oraz kanale YouTube Ministerstwa Środowiska, jak również blogach i internetowych serwisach rządowych – w tym na stronie premiera oraz na jego blogu. Spora jego część doczekała się również emisji w TVP w programie „Panorama”.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Upublicznienie spotu zbiegło się terminem z wejścia nowelizacji ustawy o śmieciach – 1 lipca 2013.
Film wykonany zostały w całości przez Adwertajzing, zarówno w zakresie projektowania graficznego jak i animacji. Filmy tego typu realizowane były wcześniej przez Adwertajzing jako materiały korporacyjne oraz wspierające sprzedaż, między innymi dla takich korporacji jak Henkel, Lotos oraz Procter & Gamble. Spot udźwiękowiono w studio Soundflower.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Niniejszy projekt nie był pierwszym w historii współpracy Adwertajzing i Ministerstwa Środowiska. Już w 2010 roku Adwertajzing zrealizowało dla tego ministerstwa telewizyjną kampanię reklamową „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” w ramach której powstały trzy filmy reklamowe. Kampania ta uznana została na spotkaniu „Europejskiej Sieci ds. komunikacji w ochronie środowiska” w Brukseli za jedną z najlepszych kampanii społecznych zrealizowanych w Unii Europejskiej w 2010 roku. Kolejnym projektem na rzecz Ministerstwa Środowiska – realizowanym pod koniec 2011 roku przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska – była multimedialna kampania „Poczuj to”. Celem projektu była popularyzacja programu „Natura 2000”. Ambasadorem kampanii została Kasia Nosowska. W ramach kampanii Adwertajzing zrealizowało między innymi kilka spotów oraz niezwykle malowniczy i „przyrodniczy” teledysk „O lesie”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z mniejszych projektów we współpracy z Ministerstwem Środowiska, Adwertajzing zrealizowało dwukrotnie kampanię „Europejskiego tygodnia zrównoważonego transportu”.