Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Dzień muzeów – 7 kampanii promujących muzea w Polsce i na świecie

Dzień muzeów – 7 kampanii promujących muzea w Polsce i na świecie
Z badania ARC wynika, że 66% Polaków interesuje się sztuką i kulturą. 27% respondentów uczestniczy regularnie w wystawach w galerii lub muzeach, zaś 24% odwiedza stałe ekspozycje muzealne. Przy okazji dnia muzeów sprawdzamy, jak promują się muzea w Polsce i na świecie.
O autorze
1 min czytania 2018-05-18

1. Na początku maja Muzeum Narodowe w Poznaniu stworzyło kampanię, którą docenili Internauci. Szerokim echem odbiły się wrzucane do sieci klipy, które są częścią kampanii „Muzeum? Żebyś wiedział!”. Humorystyczne spoty zyskują z dnia na dzień coraz więcej fanów.



2. Muzeum Narodowe w Warszawie zachęca do spędzania czasu w otoczeniu sztuki i przekonuje odbiorców, że wizyta w muzeum to niepowtarzalne doświadczenie.



LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. W interaktywnym filmie animowanym wykonanym z okazji Nocy Muzeów Huawei Polska przypominało, że istnieje galeria, do której nikt nie ma dostępu… z wyjątkiem Ciebie.

W filmie wykorzystano obrazy udostępnione przez The Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, m.in. dzieła Moneta, Renoira, Poussina oraz Leutzego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Według badań Brazylijskiego Instytutu Badań nad Gospodarką, prawie trzy czwarte Brazylijczyków nigdy nie było w muzeum. Przyczyn jest wiele, ale jedną z nich jest fakt, że sztuka dla wielu wydaje się być niezrozumiała. „Głos Sztuki” zastępuje audiowizualne przewodniki za pomocą programu Watson, który wyszukuje dane z książek, starych gazet, najnowszych artykułów, biografii, wywiadów i internetu i odpowiada na zadawane przez odwiedzających pytania w czasie rzeczywistym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5. Amsterdamskie Rijksmuseum w ramach kampanii marki Philips podkreślało, jak ważną rolę w życiu ludzi odgrywają owoce i warzywa. Zwiedzający muzeum byli świadkami iluzji, lekcji zdrowego odżywiania oraz mogli, w ekstrawagancki sposób, poznać holenderskie obrazy martwej natury.

6. Akcja Science World „We Can Explain” opierała się na ekspozycji w przestrzeni publicznej zaskakujących i wzbudzających ciekawość faktów, które zachęcały przechodniów do dowiedzenia się więcej w muzeum. Na citylighcie, w którym rosły rośliny, zamieszczono hasło „Plants grow faster under glass”; z innego można się było dowiedzieć o tym, że mocz kota świeci pod czarnym światłem.

7. Bardzo innowacyjną akcję przygotowało w 2014 roku muzeum sztuki brytyjskiej Tate Britain, w której użyto interaktywne billboardy, na których treść wyświetlana była zależna od pory dnia, pogody, rozkładu lotów.

Od kilku lat w maju w Polsce odbywa się Noc Muzeów, w ramach której w całej Polsce będzie można bezpłatnie zwiedzać tysiące muzeów, zamków i innych historycznych obiektów. Podczas tegorocznej Nocy Muzeów, 18 maja w Krakowie i 19 maja w Warszawie, Gdańsku, Toruniu oraz Poznaniu odbędzie się wyjątkowy pokaz multimedialny „Królewski sen” przedstawiający losy rzeźb należących do ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Organizatorami projektu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Ad Artis Fundacja Sztuki SAR, we współpracy z MkiD. Polecamy!