10 wskazówek, jak robić dobre transmisje na żywo

10 wskazówek, jak robić dobre transmisje na żywo

Format transmisji na żywo podbija media społecznościowe. Na Facebooku wideo jest najbardziej wydajnym typem contentu, a live streamingi uzyskują 10 razy więcej interakcji i są oglądane 3 razy dłużej niż „normalne” wideo.

Duża zaangażowanie widowni jest nam bardzo potrzebne w kontekście nowego algorytmu Facebooka, który nadaje priorytet postom inicjującym dyskusje i komentarze. Komunikacyjnie live’y podkreślają autentyczność i bliskość relacji z brandem, tak bardzo cenione przez pokolenie Millenialsów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na konferencji #EngagePrague, Danielly Netto i Alexandria McCulloch z Socialbakers podzieliły się najlepszymi praktykami z realizacji LIVE.

DOs:

  1. Przekaż odbiorcom konkretną, namacalną informację.
  2. Buduj oczekiwanie i napięcie — nie przekazuj wszystkich kluczowych informacji w ciągu pierwszych 5 sekund wystąpienia.
  3. Mów bezpośrednio do swojej widowni.
  4. Zadawaj pytania i proś odbiorców o współudział.
  5. Co kilka minut przypominaj kim jesteś i o jakim temacie mówisz (rób tzw. „check-ins"). Cały czas pojawiają się nowi widzowie i powinni wiedzieć, o co chodzi.
  6. Na koniec — podsumuj i zachęć do akcji („jeśli lubisz to, udostępnij dalej!")

DON’Ts:

  1. Nie ucz się na pamięć punktów, nie pisz skryptu do wypowiedzi (co nie oznacza że masz być nieprzygotowany/a).
  2. NIE BÓJ SIĘ BŁĘDÓW i przejęzyczeń — odbiorcy traktują takie „wpadki” z życzliwością.
  3. Nie szukaj na siłę spektakularnych formatów — live streaming ma odpowiadać potrzebom odbiorców.
  4. Nie przejmuj się wynikami pierwszych wystąpień — odbiorcy z czasem przyzwyczajają się do proponowanego przez Ciebie formatu i chętniej wezmą w nim udział.

Poznaj 7 przykładów, jak marki korzystają z wideo na żywo:

1. Dealer Lamborghini robi live unboxing nowego modelu osiągając 25 tyś interakcji.

2. Stella & Dot prezentuje swoje kolekcje.

3. Luxury Excapes prezentuje oferty turystyczne za pomocą regularnych live show raz tygodniu.

4. Electrolux gotuje live z ambasadorkami.

5. Tastemade przeprowadza live pokaz latte art.

6. Grant’s Whisky przeprowadza konkurs w formie kalamburów z zaproszonym rysownikiem.

7. Benefit Cosmetics — dziewczyny opowiadają o kosmetykach i demonstrują jak wykonywać makijaż.

 

A teraz... go live!

 

Więcej wskazówek przekazanych podczas Engage Prague przez m.in. Mia Vallo z National Geographic czy Ashley Codianni z CNN w tekście Engage 2018: Instagram, live i autentyczność

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij