Marcin Winkler (Play): dla klienta jesteśmy jedną firmą niezależnie od tego, gdzie nas doświadcza

Marcin Winkler (Play): dla klienta jesteśmy jedną firmą niezależnie od tego, gdzie nas doświadcza

39. osoba, która zmierzyła się z naszą Marketingową 11 to Marcin Winkler, Head of Internet Marketing w P4 (Play), gdzie prowadzi inicjatywy z obszarów: komunikacji marketingowej online, social media, performance, ecommerce, UX oraz usability i rozwoju portalu.

1. W marketingu najważniejsze są…

Najważniejsi są klienci. Bez otwartości na ich potrzeby, empatii i chęci przekraczania ich oczekiwań, zaskakiwania, nie można liczyć na długotrwały sukces. Trzeba być humanistą, pasjonować się człowiekiem. Ale trzeba też być przedsiębiorcą, który umie liczyć potencjał i zysk, podejmować trudne decyzje i realizować.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to...

Od 1,5 roku kieruję marketingiem internetowym w Play. Przez ten czas nasza marka jest niczym rozpędzona lokomotywa TGV. Kolejne inicjatywy nadają nam tylko większy pęd… zatem trudno wskazać jedno takie wydarzenie.

W życiu zawodowym projektem, który nadał mi skrzydeł była budowa mBank. Jako praktykant, a następnie pracownik jednego z domów mediowych z rodziny OMD, uczestniczyłem w tworzeniu pierwszej komunikacji i launchu mBank. Niezapomniane czasy, wizjonerscy leaderzy i praca z najlepszymi marketerami nad projektem, który obecnie jest 3-cim największym bankiem detalicznym w Polsce. Wówczas mało kto poza nami wierzył w sukces.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to...

Przekonać 5 lat temu dyrektora marketingu wiodącego koncernu FMCG, że warto zainwestować w digital, i że SEM powinien być elementem budżetu proszku do prania.

Oprócz niezrozumienia i powątpiewania musiałem przebić się również przez kpiny, że przecież nikt nie szuka detergentów w Internecie. Niemniej było warto, kampania testowa w Polsce, okazała się sukcesem i zainicjowała wdrożenie innych kampanii online’owych w innych krajach marketera.

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to...

Ostatnie wdrożenie www.play.pl – dzięki wsłuchaniu się w głos klienta, wspólnemu projektowaniu, badaniom, testom i kolejnym optymalizacjom, uzyskujemy jedne z najwyższych w branży konwersje, wysoki poziom satysfakcji i niezwykłą skuteczność. A wszystko to w czystym, prostym designie.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to...

Wszystkie kampanie szybkich samochodów BMW, Audi, Mercedes… zazdroszczę tematu, tak bliskiego sercu każdego mężczyzny.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to...

Multichannel – spojrzenie na klienta i jego potrzeby holistycznie, a nie z perspektywy kanału. Tak naprawdę dla klienta jesteśmy jedną firmą niezależnie od tego gdzie nas doświadcza.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to...

Wszystko zależy od branży i marki. Ja osobiście jestem dość sceptyczny w stosunku do tzw. native advertising. Głównie z powodu ograniczonej skali, a co za tym idzie niskiego ROI.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Zaufanie i partnerstwo. Tylko dzięki wspólnej pracy można stworzyć rozwiązania najwyższych lotów.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Rynku amerykańskiego – tam wszystko dzieje się 2-3 lata przed nami.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie rowery w Holandii, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to...

Przeprowadziłbym analizy tego rynku i zaplanował optymalne działania oraz budżet w ujęciu wartości wykreowanej dla moich udziałowców (wolumen i ROI).

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że...

Lubię to.

Marcin Winkler, Head of Internet Marketing, Play

Marcin Winkler kieruje zespołem Marketingu Internetowego w P4 (Play) – najdynamiczniej rozwijającym się operatorze komórkowym w Polsce. Prowadzi inicjatywy z obszarów: komunikacji marketingowej online, social media, performance, ecommerce, UX oraz usability i rozwoju portalu.

Wcześniej związany z branżą reklamy jako Account Director, a następnie Managing Director w domu mediowym OMD. Prowadził również liczne projekty jako doradca dla zarządów wiodących firm z branż: Telekomunikacja, FMCG, Usługi Finansowe i Motoryzacja. Posiada rozległe doświadczenia w zakresie efektywności działań marketingowych i optymalizacji ROI.

Marcin Winkler posiada tytuł MBA University of Chicago Booth School of Business (2011), studiował również na warszawskiej SGH i wydziale Psychologii UW.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij