TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Informowanie o plikach cookie na stronach www poprawia czujność

Wiedza na temat celów zmian w polityce dotyczącej plików cookie nie jest powszechna. Pojawienie się komunikatów na temat ciasteczek nie zwiększa naszego poczucia bezpieczeństwa. Komunikaty poza tym, że nieco irytują, większości są obojętne - firma badawcza IIBR przygotowała badanie dotyczące cookies
O autorze
1 min czytania 2013-07-11

Blisko 1/3 internautów – szczególnie najstarsi (50+) – ma wyraźne obawy związane z niedozwolonym wykorzystaniem ich danych, natomiast 1/4 czuje się bardziej inwigilowana.

Ponad połowa polskich internautów (58%) deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy zauważyła nowy sposób informowania użytkowników stron internetowych o zbieraniu informacji za pomocą plików cookie. W grupie tej dominują osoby młode, będące studentami lub pracownikami umysłowymi wyższego szczebla, zamieszkałe w największych miastach.

Nie wiemy dlaczego i jesteśmy obojętni

Zdecydowana większość internautów nie ma pojęcia, dlaczego pojawiają się te informacje. Zaledwie co 7. ankietowany wie, że wynika to ze zmiany w przepisach prawnych. Prawie połowa z nas przyjmuje otrzymywane komunikaty z obojętnością lub wręcz jest nimi znudzona.

Nie czujemy się bezpieczniej

Prawie co 10. badany deklaruje, że dzięki informacji o ciasteczkach czuje się bezpieczniej, a 7% ma wrażenie, że jest śledzona w mniejszym stopniu niż w roku ubiegłym. Są to głównie osoby młode. Z kolei, niemalże 1/3 (28%) ankietowanych odczuwa większy poziom zagrożenia podczas korzystania z sieci, w grupie tej dominują osoby powyżej 50. roku życia. Co więcej, 1/4 polskich internautów czuje się bardziej inwigilowana w porównaniu do stanu sprzed roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego?

Na pytanie, dlaczego tak czują, internauci w większości nie są w stanie jasno odpowiedzieć. Co 10. respondent wiedział o plikach cookie już wcześniej i także co 10. z nich obawia się wykorzystywania jego danych.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie zrealizowane w ramach badania Omnibus, w dniach 11 – 13 czerwca 2013 roku na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie polskich internautów w wieku 15+. Liczebność próby n=993.