Graj rozszerzoną rzeczywistością w muzeum włókiennictwa

Nie tylko interaktywną wystawą czaruje łódzkie Centralne Muzeum Włókiennictwa. Jako jedno z pierwszych muzeów w Polsce uprzyjemni zwiedzanie, nie tylko najmłodszym, za pomocą autorskiej gry „Łap motyle” wykorzystującej technologię Augmented Reality.
O autorze
1 min czytania 2013-07-15

Dzięki motylom będzie można poznać niezwykłe eksponaty i zabrać je ze sobą do domu, choć w mobilnej wersji.

– Pomysł na grę łączy w sobie tematykę ekspozycji i możliwość zabawy z użyciem nowoczesnych rozwiązań, jakie oferują smartfony – wyjaśnia Marcin Oko, p.o. dyrektora Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. – To także ciekawe uzupełnienie funkcjonującego w naszych wnętrzach interaktywnego muzeum. Za pomocą specjalnej aplikacji, dostępnej na telefony z systemami Android i iOS, będzie można odkrywać niezwykłe eksponaty znajdujące się we wnętrzach jednej z najbardziej nowoczesnych placówek kulturalnych w Polsce. Żeby to zrobić, należy nakierować telefon z pobraną aplikacją na specjalny plakat i za pomocą wirtualnej siatki entomologa złapać określoną liczbę motyli fruwających w naszym otoczeniu. Po złapaniu wszystkich motyli otrzymuje się trofeum przedstawiające ciekawe eksponaty muzeum włókiennictwa.

– Użytkownicy aplikacji będą mogli odkrywać tajemnice związane m.in. ze złoconym kurdybanem z XVII wieku czy chustą z postaciami teatru cieni z wyspy Jawa – mówi Jakub Wojnicki, Prezes Zarządu Aduma Mobile, która przygotowała aplikację dla CMW. – Tego typu rozwiązanie jest odpowiedzią na jeden z najbardziej aktualnych trendów edukacyjnych jakim jest edutainment. Pozwala on zdobywać wiedzę dzięki inteligentnemu wykorzystaniu aspektów rozrywkowych i nowoczesnych technologii, w myśl zasady nauka przez zabawę.

Dla użytkowników aplikacji „Łap motyle” Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi przygotowało niespodzianki. W łódzkiej komunikacji miejskiej będzie można dzięki specjalnym plakatom spróbować złapać motyle. Plakat ze znacznikiem będzie również dostępny na dwóch przystankach komunikacji miejskiej. – Zależy nam także na przyciągnięciu miłośników technologii do naszego muzeum – dodaje p.o. dyrektora Marcin Oko. – Dlatego 20, 27 lipca oraz 3 i 10 sierpnia każdy, kto przyjdzie odkrywać dzieje mody z aplikacją „Łap motyle” zainstalowaną na swoim smartfonie, wejdzie do Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi bezpłatnie. Wykorzystując plakaty z Augmented Reality rozmieszczone na terenie całego muzeum, chcemy jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszym gościom zwiedzanie i pokazać, że nowoczesne placówki kultury mogą umiejętnie łączyć edukację z ciekawymi projektami z obszaru nowych mediów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aduma Mobile to innowacyjna Spółka realizująca projekty z zakresu technologii mobilnych i rozszerzonej rzeczywistości, będąca częścią Grupy Aduma, specjalizującej się w realizacji interaktywnych systemów Human-Computer Interaction. 

Przystanki plakatami z motylim Augmented Reality w Łodzi:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • ul. Aleksandrowska/Warecka, kierunek zachodni
  • ul. Limanowskiego / Dworzec Łódź-Żabieniec, kierunek zachodni

Jak wyglądało testowanie aplikacji przez dzieci?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Film promujący aplikację:  

Aplikację z rozszerzoną można pobrać tutaj:

  • iOS (telefony iPhone): itunes.apple.com/pl/app/ap-motyle/id652831198?mt=8
  • Android: play.google.com/store/apps/details?id=com.adumamobile.cmw